ovulaatio testi neuvoja kaipailen kun en oikeen ymmärrä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blondi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blondi

Vieras
sillon kun viiva on heikompi kun kontrolli viiva niin sillon ovis ei ole viel`ä. eikös se näin ole. mutta tummuuko se mitä lähempänä ovis on. eli jos testaan vaikka kp 1 niin sillon viivaa ei tule lainkaan ja mitä lähemmäksi ovista mennään sitä tummempi viiva on?
kun viivat on saman vahvuiset ovis tapahtuu 2 päivän sisään?? oelnko nyt ymmärtänyt oikein?

Kun viivat ovat saman vahvuiset tai testiviiva kontrolliviivaa vahvempi, tapahtuu munarakkulan irtpoaminen n. 24-36h sisällä..eli..kun saat tasavahvan tai vahvemman testi viivan, on siulla aikaa n. 1.5vrk pupustella kovasti ja keräillä siimahäntäisiä!!! ;) :heart:

Ps. Onhan siulle ohjeet tulleet mukana, kun ostatit O-testejä?..katsot siitä kierron pituutesi ja alat tikuttelemaan ja metsästämään ovista sen mukaan..

Ei välttämättä. Toisilla tulee aina haalea viiva, ja sitten sen ovispäivän kohdalla se pärähtää tummemmaksi. Toisilla se tummentuu muutaman päivän kunnes on ovis, kuten minulla itselläni. Ja joskus jos se hormoonipiikki on lyhyt, niin voi olla, ettei sitä tikuta ollenkaan. Joten kannattaa kokeilla milloin on itselle paras aika tikuttaa. Minä saan aina viivan testiin (jos sellainen on tulollaan) klo 2 iltapäivällä.

joo just noin,paitsi se ilmottaa vaan sen hormoonitason nousun mutta ovulaatio ei välttämättä tapahdu joka kuukausi. mutta jos kärsit pco:sta niin kaksi viivaa voi näkyä koko kierron ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei välttämättä. Toisilla tulee aina haalea viiva, ja sitten sen ovispäivän kohdalla se pärähtää tummemmaksi. Toisilla se tummentuu muutaman päivän kunnes on ovis, kuten minulla itselläni. Ja joskus jos se hormoonipiikki on lyhyt, niin voi olla, ettei sitä tikuta ollenkaan. Joten kannattaa kokeilla milloin on itselle paras aika tikuttaa. Minä saan aina viivan testiin (jos sellainen on tulollaan) klo 2 iltapäivällä.

Ja tietty vain kontrolliviivaa vahvempi on plussa, vaikkakin palstoilta löytyy paljon juttuja kuinka on ovuloinut vaikka viiva ei ole ollut vahvempi kuin kontrolliviiva. Joten monimutkaista on, eikä välttämättä kovin luotettavaa... Joten kannattaa seurata muitakin ovulaatio-oireita.

Ajattelinkin tässä, että ap:llä on ihan normaali kierto, eikä mitään muuta "ongelmaa" =)

..ja kyllä, ovis saattaa vilahtaa ohi nopsaankin, joten: kannattaa tikutella/testailla vähintään tuon 2x&vrk..ja HUOM!! Siitä ensimäisestä tummenneesta viivasta katsotaan oviksen olevan..siittä eteenpäin ei tarvitse enää katsella tai testailla-silloin vain vielä pupustellaan!! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
"Vieras" korjailen hieman..kontrolliviivan vahvuinen testiviiva TAI vahvempi on plussa!!

Joo näinhän se on. Vaikka mulla on ollut plussa sellainen puoliksi yhtä vahva ja puoliksi heikompi viiva kuin kontrolliviiva. Siitä kierrosta plussasin...

en oo ap, mut mun piti eilen alkaa tikuttaa ja tänään se testiviiva on vahvempi ku eilen, niin voiko se tarkoittaa että ovulaatio lähestyy (limatkin lisääntyneet tänään.. ) samaan aikaan teitailin ja varmaan samalla "pidätysajalla".

..ja vielä oikkein hämennän pikkasen(en pahalla)..

Kaikilla ei vain testiiva vahvene yhtä tummaksi kuin kontrolliviivanen. LH-piikki voi olla nopia tmv..kannattaa kuulostella muutenhin itteään: nipailua munasarjojen kohdilla, limaisuutta "alakerrassa", halujen kasvamista ;) jne..

ja vielä..jos tavan liuska/puikkotesteillä et ovista bongaa, suosittelen ClearBluen digitaalista O-testiä-tyyris, mutta hintansa väärti!! =)

"lisä kysymys"..siun ovis on ihan "ovella"..kovasti vain lempimistä nyt!!!:wave::heart:..miulla limojen jälkeen seuraavan päivänä, irtosi jo munasolu matkaamaan!!

..muutoinhin naiset: kannattaa pupustella jo silloin ovista metsästäessä..mitä enempi "siellä" on siimahäntäisiä jonossa kroolaamassa, sitä paremmin ne auttavat jo häntiensä piiskauksella toisiaan eteenpäin!! :D

..ja.. Ovisplussan jälkeen sitten parinä päivänä vielä lempimistä..tämä kuulkaas käy ihan työstä!!..mutta älkää ihan hampaat irvessä kuiteskaan-nauttikaatte myöskin!! ;) :p

vielä sen verta..

Kysyin O-testeistä sairaalassa asiaa naistentautien ja synnytysten erikoislääkäriltä..

Jos ei ole mitään todettua hormoonihäiriötä tai esim. pco:ta..näyttää O-testi ihan oikeaoppisesti kyllä LH-piikin-eli Ovulaation!!..hyvin harvoin anovulaarisessa(ovuloimattomassa) kierrossa sitten..silloin EI vain viiva vahvene!

"lisä kysymys"..mikäs ohjelma siellä miestä kiinnostaa enempi kuin..pimpsa?? ;)
..nyt vain äkkiä rietastelemaan ja vaavia haluamaan-kaikki taidot&keinot peliin, kyllä sie osaat!!!! :D

..mie kateellinen en vielä voi, peppunen alkoi eilen vuotelemaan :p
..mutta pääsiäsenä jo kovasti jännäilen ja testailen, onko pupulla jotain muutahin ylläriä, kuin suklaamunia sitten..:heart:

No, odottelet sitten "hekumallisena"..tai sitten vain ihan arkisena;) kun hän suvaitseepi tulla ja siemenensä siulle luovuttaa..

Joskus mie vain ajattelen: "Voi kun saisi ne siemenet sisäänsä samalla tapaa HELPOSTI JA ITSE, kuin hyvän..vaikkapa siidukan juotua tai hyvän karkin syötyä-siinä se olisi"..eikös olisikin helppoa? :D ..ei tartteisi puurtaa ja hieman "esittääkin" välistä..mie en ainakaan ole silloin H-hetkillä mitenkään aina halukas :(

..itse asiassa, nyt maistusi :p ..vaan ei viitsi täti aikaan.. ja ei ole muutoinkaan "tärppi" aika..on tämä välistä sellaista organiseeraamista- ainahin meillä :/ ..meillä kun täällä tuo pieni poikanenhin 5v. ja lemmiskellä ei voi milloin vain ja missä vain..

Mutta toivotaan pikaista tärppiä niin siulle, kuin miullehin!!:wave::heart:

Yhteistyössä