Ovulaatio oli testin mukaan 4.9, nyt ovistesti näyttää selkeää plussaa taas??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pesco harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pesco harmaana

Vieras
Mitä hemmettiä? Siis mulla oli ovulaatio ihan selväästi tuolloin ja testikin silloin selkeä plussa, mutta nyt näyttää taas aivan selvää plussaa? Kaksi ovulaatiotako :D ? Kertokaas nyt mitä tuo voi tarkoittaa... Testasin, koska ollut ihme nipistelyä vatsassa, mutta menkkojenkin pitäis alkaa vasta viikon päästä aikasintaan.

Voi hitto.. Mulla on yksi raskaustesti jemmassa. Jos teen sen parin tunnin päästä niin pitäisikö raskaus näkyä siinä nyt? Kun tuo ovistestin plussa on selvästi tummempi kuin kontrolliviiva vaikka pissa oli sitä ennen rakossa vain tunnin.

Tee nyt! Minä tein positiivisen (ovulaatio)testin iltapissasta ja olin raskaana! Ovulaatiotesti todellakin näyttää raskauden. Testiviiva oli kontrolliviivaa huomattavasti paksumpi silloin.

Minkä tyyppinen ovistesti se on? Joskus vuosia sitten kun itse niitä tein, se ensimmäinen vahva viiva oli ainoa joka siinä mitään merkitsi. Se tarkoitti siis sitä että LH-piikki oli tullut ja ovulaatio pian. Sen jälkeenkin testi toki voi näyttää melko vahvoja viivoja koska LH:ia on edelleen elimistössä enemmän kuin ennen ovista. Raskautta ei voi mitata LH-pitoisuudella (ovistestillä). Se on sitten sattumaa jos raskaana on ollut, LH:a kun on elimistössä vaikka raskaana olisikin.

[QUOTE="vieras";27136772]Minkä tyyppinen ovistesti se on? Joskus vuosia sitten kun itse niitä tein, se ensimmäinen vahva viiva oli ainoa joka siinä mitään merkitsi. Se tarkoitti siis sitä että LH-piikki oli tullut ja ovulaatio pian. Sen jälkeenkin testi toki voi näyttää melko vahvoja viivoja koska LH:ia on edelleen elimistössä enemmän kuin ennen ovista. Raskautta ei voi mitata LH-pitoisuudella (ovistestillä). Se on sitten sattumaa jos raskaana on ollut, LH:a kun on elimistössä vaikka raskaana olisikin.[/QUOTE]

Korjaus/lisäys- siis luteinisoivaa hormonia on elimistössä oli sitten raskaana tai ei.

Tein ovistestit 3,4 ja 5.9. Kaksi viivaa tuli 3 ja 4 päivä, 5 päivä ei enää tullut kuin kontrolliviiva. Ja nyt tuli selvät kaksi viivaa taas. Ja kyseessä on first signal-testi.

Määkin kuullu useemmalta ihmiseltä että ovistesti näyttäny positiivista kun on ollu raskaana, ei varmasti enää vaikuta sillon pari viikkoo sitten ollu ovulaatio. Testi tulosta odotellaan täällää :D :D :D

No voi hyvä ihme, uskokaa nyt että ei se ovistesti mitään man tuloksen raskaushormonia mittaa (hcg), se ovistesti olisi näyttänyt ihan saman tuloksen vaikka ette olisi ollut raskaana. LH:a on elimistössä AINA.

[QUOTE="Vieras";27136885]No voi hyvä ihme, uskokaa nyt että ei se ovistesti mitään man tuloksen raskaushormonia mittaa (hcg), se ovistesti olisi näyttänyt ihan saman tuloksen vaikka ette olisi ollut raskaana. LH:a on elimistössä AINA.[/QUOTE]

No jos asia on näin, niin miten se voi olla, että se välissä sitten näytti negatiivista? Siis 5.9 oli negatiivinen tuo ovistesti, ja nyt plussa..

[QUOTE="Vieras";27136885]No voi hyvä ihme, uskokaa nyt että ei se ovistesti mitään man tuloksen raskaushormonia mittaa (hcg), se ovistesti olisi näyttänyt ihan saman tuloksen vaikka ette olisi ollut raskaana. LH:a on elimistössä AINA.[/QUOTE]

Sää nyt et tiedä mitä puhut!

Hcg-hormoni on niin samantyyppinen LH-hormonin kanssa mitä ovistesti mittaa, että testissä usein näkyy hcg-hormonikin. Joten kyllä, ovistesti saattaa näyttää raskauden. Toisin päin ei sitten toimi, raskaustesti ei näytä ovista.

Mutta tietenkin ovistestin tulos pitää varmistaa vielä ihan oikealla raskaustestillä. :) Tietääkseni ovistestit on herkempiä, joten toivotaan että tulos näkyy jo raskaustestissä. Jos ei, niin vielä ei kannata masentua.

ok, ohan miten vaan :D kannattaa kuitenkin perehtyä biologiaan ja erityisesti mitä hormonia erittyy missäkin kierron vaiheessa ja mitä hormonia mikäkin testi mittaa ja millä periaatteella.

Yhteistyössä