Ovulaatio + muuta kysyttävää

Rekisteröidyin, josko täältä saisi parempaa tietoa...
Ensinnäkin lääkäri käski minun tikutella ovulaatiota epäselvien kiertojen ja pitkään tuloksettomana jatkuneiden raskushaaveiden vuoksi.
Ostin ison nipun testejä, jotka alkavat olla kohta lopussa. Tänään on jo kp 25.

Torstaina ja perjantaina, kp 20-21 sain testiin lähestulkoon yhtä vahvat viivat, kuin mitä kontrolliviiva oli. Värieroa ei ollut juuri mitään, mutta hitusen kuitenkin. Ohjeissa sitten sanotaan, että tulos on positiivinen vasta kun viivat ovat vähintään saman vahvuiset. Tulokset siis olivat negatiivisia? Lauantaista eteenpäin viivat ovat selvästi haalentuneet eivätkä lähelläkään positiivista tulosta.
Valkovuoto oli noilla main todella runsasta ja limaista ja vetistä! Lauantai-sunnuntai oli jonkun verran kuivempaa, mutta sitten taas alkoi rusastumaan. Rinnat kävivät todella kipeiksi eilen, ja nännit ovat tänäänkin hyvin kosketusarat. Nenä meni ihan tukkoon. Ovulaatio on varmaan jo tapahtunut, sillä aamulämpä tänään oli 36,8, vaikka se yleensä alkukierrosta on lähellä 36, joskus jopa allekin.

Mihin kohtaan osaan sijoittaa ovulaation? Mikä dpo minulla nyt siis on menossa? Mistä tuo rintojen aristaminen saattaa johtua, jos kerta ov on jo mennyt? Kuinka kauan ennen vuodon alkua voi menkkaoireet alkaa?

Suurkiitos sinulle, joka vaivauduit vastaamaan teille ehkä jo ihan itsestäänselviin kysymyksiin!
 
Jos sait to-pe aika vahvat viivat ovistestiin, se on voinut olla silloin tai olla olematta. Tissien kipeytyminen on yleistä ovulaation jälkeen ja myös limakalvojen turpoaminen (josta johtuu nenän tukkoisuus). Aamulämmön nousu vaikuttaa myös lupaavalta. Alimmillaanhan lämpö on ovulaatiopäivänä ja nousee heti sen jälkeen. Sanoisin, että olet nyt dpo 3-4 paikkeilla jos ovulaatio oli perjantaina. Menkat alkaisi siis ovulaatiosta laskettuna n. 8-10 päivän päästä.
 
Testeistäkin riippuu, mitä ne kullakin näyttää. Esim. mulla ei yksi merkki koskaan antanut yhtä tummaa viivaa, vaikka ovis tapahtuikin. Mutta niitä testejä oppii "lukemaan" kun useamman kierron testaa. Sanoisin siis, että se eka aika tumma sulla oli plussa (torstai). Jos haluat varmemman tuloksen, voit alkuun testata myös digitaalisella testillä sitten, kun noi liuskat alkaa näyttää tummaa. Siitä sitten opit minkä vahvuinen viiva on sulla plussa siinä liuskatestissä. Ovishan tapahtuu sitten kai jotain 24-36 tuntia ovisplussan (LH-huipun) jälkeen.
 
kuinka nopeasti oviksen jälkeen tikussa oleva viiva on lähteny haalistumaan oviksen jälkeen? Mä tosiaan sain mojovat ovisplussat kp15 aamulla ja illalla, sitten kp16 oli haaleempi mutta tänään kp 17 oli tummempi ku eilen vaikka jären mukaan sen pitäis haaleta! :eek: eihän nuo testit tosiaan sata varmana kerro ovuloinko mutta silti.
 
Siis heti seuraavana päivänä oviksesta viiva oli tipotiessään? Mäki oon kuullu että ovistestit näyttäs raskauden mutta tuskin heti ovulaation jälkeen? Vai mitenhän lie tuo LH-hormoonin määrä käyttäytyy heti oviksen jälkeen jos munasolu hedelmöittyy.. :whistle: Heh ja sese vasta olis metka että moneen kertaan ovuloisin, mutta tosiaan kaikkihan on mahollista.
 
se mun tän päivänen viiva on kutakuinkin samanvahvuinen ku tuo sun ovisviiva,mutta haaleampi ku mun ovisviiva. No aika näyttää ja mulla on vielä 2 testiä jäljellä niin katsotaan mitä näyttää huomena =)
 
Kiitos vastanneille.

Jatkan vielä ihmettelyä omista aiheistani. Jos tänään on dpo 4-5, voiko mahdollisia raskausoireita jo ilmetä? Esimerkiksi valkovuoto on muuttunut tänään todella runsaaksi; paksua ja valkoista, vähän kuin maitomaista.
Aiheuttaako kiinnittyminen lämmöndippausta? Rinnat oavt edelleen kipeät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TiEdOtOn:
Aiheuttaako kiinnittyminen lämmöndippausta?
Tämä kiinnostaisi minuakin.

Minun ymmärtääkseni raskausoireita ei voi ilmetä vielä dpo4-5, koska alkio kiinnittyy vasta noin viikko ovulaation jälkeen. Raskausoireita aiheuttavaa hormonia alkaa erittyä vasta, kun alkio kiinnittyy. Oviksen jälkeen kuitenkin voi olla vielä ovulaatio-oireita, jotka usein muistuttavat raskausoireita. Ovislimojen jälkeen valkovuoto muuttuu vähäiseksi ja alkaa sitten muutamien päivien päästä runsastua. Kiinnittymisen jälkeen valkovuoto saattaa entisestään runsastua ja rakenne muuttua. Nämä muutokset ovat yksilöllisiä.

Plussaonnea! =)
 
Laitoin tämän saman kysymyksen jo tuonne yli 35-v kuumeilijoiden ketjuun, mutta laitanpa vielä tähänkin, kun asia niin vaivaa mieltäni nyt:

Miten noi ovistestit oikein toimii? Olen nyt kolmena päivänä testannut, ja aina aivan puhdas nega. Perjantaina pitäisi kalenterin mukaan kenties olla ovispäivä. Olisiko nyt pitänyt jo näkyä jotain haamuilua, jos ovis on tosiaan perjantaina tulossa. Vai meinaako tämä täysin valkoinen testiviivan kohta, että ei mitään ovista ole lähimaillakaan? Nää on kyllä niitä Davidin tikkuja, joista toisilla oli ainakin huonoja kokemuksia. Mutta siis kuuluuko ensin alkaa tulla pari päivää aikaisemmin haamu, joka sitten vahvistuu, vai voiko se viiva vain vaikka perjantaina ilmestyä ihan vahvana, vaikka mitään ei olisi siihen asti näkynyt?
 

Yhteistyössä