Ovulaatio ja nännien aristaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hanuu

Jäsen
15.08.2007
204
0
16
Itselläni kipeytyvät nännit aina kierron puolivälin aikoihin (pitkässä kierrossa n. 2 viikkoa ennen menkkoja). Olen siis päätellyt sen liittyvän ovulaatioon. En kuitenkaan ole varma, tapahtuuko ovulaatio jo ennen nännien kipeytymistä, samaan aikaan vai vasta sen jälkeen. Kuulisinkin mielelläni teidän muiden kokemuksia. Varsinkin niiden, jotka tietävät varsin tarkasti ovulaationsa ajankohdan. Nyt on menossa yk 7, joten väkisinkin alkaa tutkiskelemaan omaa kroppaansa tarkemmin... Ja tietenkin toivoo ajoittavansa touhuilut mahdollisimman mahdollisimman hyvään aikaan =)

Tässä kierrossa tikuttelin ihan ensimmäistä kertaa ja mulla nännit aristeli heti ovulaation jälkeen. Suosittelen kyllä tikuttelua. Mulla ovulaatio oli paljon myöhemmin mitä olin laskureilla saanut. Ja vielä tässä kierrossa antoi hedelmällisimmäksi ajaksi ajan joka loppui yli viikko ennenkuin ovuloin. Joten laskurin mukaan olen missannut ovulaation joka kierrossa.

Jep,täällä kans oviksen tienoilla nännit aristaa ja olenkin siihen (sokeesti) luottanut,että silloin oviskin tapahtuu..Tätä kanssa miettinyt että missä vaiheessa ovikseen nähden tämä tapahtuu..En ole koskaan seuraillut oviskipuja ja nännien arkuutta yhtäaikaa tai siis sitä juuri,että kun alkaa kivut,niin onko nännit myös silloin arat.Tikuttelusta mulla huonoja kokemuksia.
Ja nytkun asiasta puhutaan,olin bongaavinani kipujen perusteella oviksen kp 11,nyt kp 14,mutta nännit eivät kuitenkaan ole arat,joten...En tiedä oliko ovista vai onko se vain ns.kiertokohtaista tuo nänniarkuus..Tulipa sekava sepustus.. :ashamed:

Mulla ei jokaisessa kierrossa nännit arista oviksen aikana,mutta aika usein kuitenkin on sellaisia kiertoja mulla,että nännit aristaa oviksen aikana todella kovasti ja sitä kestää niin kauan kun kuukautiset mulla alkaa.

Yhteistyössä