Ovistestistä "raskaustestinä"..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Heip!

Ovistestiasiaa hermoilijalta... eli oon tietonen, että ovistesti voi näyttää raskauden menkkojen oletetun alkamisajankohdan aikaan testattuna(tällöin testiviiva ilmeisesti hyyyvin tumma). Mutta onkohan sen sitten näytettävä plussaa jatkuvasti siitä eteenpäin? Siis tarkoitan, että ilmeisesti ei kellään ole käynyt niin, että on näyttänyt plussaa ja sit myös haaleampaa viivaa..?
Vai tarkottaako testiviivan haalentuminen sitä, että en voi olla raskaana.
Oon siis kp36 (kierto epäsäännöllinen 31-33..) ja eilen tuli ovistestiin räikeääkin räikeämpi plussa. Raskaustesti negaa. Tänään testasin uudelleen ovistestillä ja testiviiva olikin nyt haaleampi.
Oireita kyllä ois, palelee ja lämmöt koholla, etoo. Ja mulla monta raskautta takana eli tunnen kyllä omat "tyyppioireeni"... ;)

Kokemuksia, anyone? :)

Samat hormonit, joita testit mittaavat, aiheuttavat myös ne oireet, joten oireiden pitäisi mennä käsi kädessä noiden testien kanssa. Toki jos kovasti raskautta toivoo, niin sitten niitä oireita saattaa tulla vain ihan siitä, että kovasti toivoo raskautta.

Sanoisin, että jos testi on ollut positiivinen ja myöhemmin tehty testi on negatiivinen, voi tähän olla useampia syitä. Esim. jos jompikumpi testi on ollut viallinen, on jompikumpi tulos voinut olla väärä. Kannattaisi käyttää ihan oikeaa raskaustestiä, ne kun ovat parhaimpia raskauden selvitykseen. Ja toinen vaihtoehto on se, että olet ollut raskaana, mutta se on mennyt itsestään kesken jo hyvin varhaisessa vaiheessa, ja sen vuoksi kuukautisetkin ovat myöhässä.

Eli odota viikko ja tee sitten raskaustesti, jos ei kuukautisia edelleenkään näy.

Olisko voinut olla todella myöhäinen ovis?
Itellä kyllä ovistesti raskaana ollessa tasavahva/vahvempi silloin kun r testissäkin jo jotain näkyy.

Noille loppukierron ovisplussille on kyllä useita selityksiä. Mm vaihdevuodet, pco yms..

Kiitos vastauksista!
Joo, mäkin mietin tuota tooosi myöhänen ovis - vaihtoehtoa, ja oikeastaan mieli tekisi nyt toivoa että kyseessä oli sellainen, kun imetänkin yhä eli jos olisi vaan kierto sen takia kummallinen ja ovis tulikin vasta nyt.. Mietityttää vaan voisikohan sellaisesta tulla oikeasti tulostakin, voiko siis kierto vielä venyä sen pari viikkoa että luteaalivaiheesta (olikos se sen niminen..) tulisi tarpeeksi pitkä raskauden mahdollistumiseen...
Ainakin TODELLA vahva ovisplussa oli, en muista edes saaneeni noin vahvaa ennen..
Niin joo ja vaihdevuodet ei voi olla kun oon 32, pco ei pitäisi olla myöskään.

Huokaus. Oon mäkin kun hermoilen tällasia, vaikkei vielä ole edes pitkään yritetty, vaan ehkä täältä löytyy niitä jotka tietää mitä se hermoilu on.... ;)

Yhteistyössä