ovistestin viivat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anni

Vieras
Hei arvoisan odottajat!

Ajattelin kysästä teitä, jotka olette onnellisesti raskaana, että onko jollain ovistesteihin tullut kontrolliviivaa haaleampi viiva ja kuitenkin plussa pärähtänyt raskaustestiin?

Itse olen testaillut mammaksi.fi tikuilla ja oviksen pongaamisessa on ollut suuria ongelmia. Tikkuihin olen saanut melkein yhtä vahvoja viivoja, mutta vain harvoin selvästi vahvemman. testin olen tehnyt aamuvirtsasta (ohjeen mukaan ok). Onhan tämä aika epätoivoista, mutta voisikohan tikuissa olla jotain häikkää vai enkö vain ovuloi? Olisin kiitollinen, jos kertoisitte kokemuksistanne.

Syitä ovistikun haaleampaan viivaan voi olla monia, mutta minä ainakin itse huomasin seuraavanlaisen. Eli kun testin ottaa esim. siitä aamuvirtsasta, niin se huippuaika, jolloin lh on korkeimmillaan, voi sattua juuri näiden kahden mittauksen väliin. Toisilla vaalea viiva kertoo siitä, että ovis on lähestymässä ja taas itselläni ainakin joskus ennen ovulaatiota ei näkynyt vaaleeta viivaa, mutta lh-huipun jälkeen kun otti testin, niin näytti vaaleeta viivaa...

Jos et ovuloisi ollenkaan, mielestäni sulle ei pitäisi tulla testiin edes sitä vaaleaa viivaa (ainaskaan lähes kontrolliviivan väristä), vaikka näköjään testien ohje kertoo päinvastaista...

Itse tilasin muuten ovistestejä kanadasta, tulivat noin viikossa ja testit ainakin näyttää samalta kuin mammaksi sivun testit. Olivat siellä vain rutkasti halvempia! Kun tilas halvempia, niin raski testejä tehdä useamminkin päivässä.

Mutta jouduimme mieheni kanssa turvautumaan lapsettomuushoitoihin ja hoitojen aikana huomasimme, ettei ovulaatiotestit (edes kalliimmat, vaikka apteekista ostetut) minun kohdallani olleet luotettavia. Sen jälkeen totesimme ovulaation ultralla ja unohdettiin ovistikut.

Minäkin olen saanut vain testiviivaa vaaleampia viivoja aikaiseksi, mutta raskaana olen silti. Kaikki mahdolliset ovisoireet kyllä löysin, vaikka testitulos olikin aina nega.