oviskivuista..lääkäriaikaa tilaamaanko?

onko täällä muita jotka kärsivät kovista oviskivuista?
Mulla meneillään siis puoliväli aika ja mahaa polttelee, munasarjoja nippailee ja pakottaa inhottavasti. Alavatsalla on tunne kuin jokin puristaisi sitä koko ajan.
Tää ei varmaan oo ihan normaalia..Mullahan on molemmat munanjohtimet tukossa et tiiä sit liittyykö jotenkin siihen. Epäilen itselläni myös suuresti endoa, vaikka laparoskopian jälkeen toisin väitettiinkin.
Olisiko teistä syytä varata aika gynekologille? Väsyttää niin mielettömästi tää ainainen lääkärillä juokseminen. Mut parempihan se varmaan olis käydä, jos siellä munasarjoissa vaik kasvaa jotain ylimääräistä. :( Tässä kierrossa vatsa on kipuillut muutenkin todella kovasti..
 
Minkä ikäinen olet? Mun gyneni sanoi, että oviskivut ovat melko yleisiä yli 35-vuotiailla. Ihmettelin myös niiden kovuutta (aina vaan koventuneet) ja kysyin asiaa gyneltäni. Hän naurahti, kun huomasi minun juuri täyttäneen 35. Kuulemma nuoremmilla se on harvinaisempaa, mutta ei tavatonta.
Mulla kivut pakottavat nykyään ottamaan särkylääkettä.
 
mulla oviskivut alkoivat synnytyksen jälkeen.söin pillereitä yli vuoden sen jälkeen ja nyt luomuna tunnen ovulaation todella hyvin.istumaan käyminen sattuu eli jonkinlaista tärinäkipua on.samoin vatsa pullottaa ja turvottaa muutenkin.onneksi kestää vaan 2 päivää....
 
Olen 24-vuotias ja lapseton. Eli ei ainakaan iästä vois näin ollen johtua eikä kyse voi myöskään olla synnytyksen jälkeen alkaneista kivuista. Tänään olen kipuillut huomattavasti vähemmän. Alavatsaa nippailee kyl edelleen mut puolet vähemmän kun eilen. Epäilen itselläni vahvasti endoa (vaikka laparoskopian mukaan sitä ei löytynyt..) ja se voi ilmeisesti ainakin tällä lailla kipuilla. Kiitos kuitenkin vastauksista mukavaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä