ovis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sara

Vieras
Mulla kävi viime kierrossa kun ovista tikutin niin että ensin tuli haalea viiva, mikä siis (ainakin aconilla) tarkottaa että negatiivinen ei siis ovista, no parin päivän päästä tästä tikutin taas ja tuli tosi vahva viiva siis ovis ja se oli kp 14/28. No nyt on kp. 12/28 ja tikutin eilen ja näytti taas haaleaa viivaa. Eli onkos se sitten niin että kun testi näyttää haaleaa viivaa niin se tarkottaa sitä että se ovis on tulossa? Tosin puuhailtiin kyllä viime kierrossa vuorokausi tän vahvan viivan jälkeen tuloksetta. Täytyypi nyt yrittää uudelleen. Sori kun oli vähän sekava kirjotus, toivottavasti joku sentään sai tolkkua. Plussaonnea....!!

LH:n määrä ei lisäänny tasaisesti ovista kohden mentäessä, vaan sen määrä vaihtelee sykleissä, jopa päivittäin. Eli tänään voi olla haalea viiva, huomenna ei viivaa ollenkaan ja ylihuomenna tumma viiva. LH:ta on elimistössä jatkuvasti, koko kierron ajan, mutta sen äkillinen lisäys, ""piikki"", on se mikä saa munasolun irtoamaan. Ennen ovista ja oviksen jälkeen viiva voi olla ihan minkälainen tahansa. Kun kuitenkin olet edellisessä kierrossa oviksen löytänyt ihan ""oikeaan"" aikaan, niin eiköhän se tässäkin kierrossa ole siellä suht samalla paikalla. Haalea viiva ei takaa oviksen tapahtumista eikä välttämättä ole merkki oviksen lähestymisestä, tikuttele vaan vielä muutama päivä niin saat varmuuden. Tai sitten tikut kaappiin ja sekstailua tästä päivästä eteenpäin, se on varmin tapa :) Seksiähän kannattaisi harrastaa ennen ovulaatiota ja sen aikaan jotta raskautumismahdollisuudet olisivat suurimmillaan. Tärppionnea!

Ja lisään vielä että jos et tikuta joka päivä, et voi tietää tarkkaa ovispäivää, koska testi voi näyttää tummaa viivaa vielä oviksen jälkeenkin (silloin on kuitenkin jo myöhäistä). Eli edellisessä kierrossa sinulla on voinut olla ovis jo päivää aikaisemmin, olisihan testi voinut näyttää tummaa viivaa jo kp 13..

Osaatteeko sanoa tästä mitään: Kokeilin ensi kertaa kunnolla Aconin tikkuja. Kierto ollut 27- 30 pvää lähikuukausina ja mielestäni olen pongannut oireita (limat, jomotuksen ym) aiemmin..

Aloitin tikuttamisen kp 10 ja nyt käyttänyt 5 tikkua, ja yhdessäkään ei minkään näköistä tulosta, siis ainoastaan TESTIviiva näkynyt jokaisella kerralla. Voiko ovulaatio vielä olla tulossa? 2 tikkua jäljellä eli testaan vielä tänään ja huomenna. Tänään ois myös tarkoitus sekstailla, aiempien päivien ""tulokset"" ei oikein ole motivoineet touhuamaan :(

En ole myös huomannut sitä kirkasta limaa vielä. Mutta jo joitakin päiviä sitten tosi lievää jomotusta kyllä.

En ollut ajatellut joka kuukausi testailla, mutta jos nyt jään ilman tulosviivaa tällä kierrolla niin pakko se kai on vielä ensi kierrolla kokeilla

Voit muuten halkaista tikut pituussuunnassa varovasti terävillä saksilla. Näinollen, jos sulla on kaksi testiä jäljellä, saat halkaisemalla kaksi testiä lisää!!! Itse olen tehnyt näin, ja aina on tikut toiminut!

Jos kiertosi olisi nyt 30 päivää, tapahtuisi ovulaatio kp 14-18 välisenä aikana, sehän voi olla 12-16 päivää ennen menkkoja, ei aina 14 päivää ennen.. On siis hyvät mahdollisuudet bongata ovis tikuilla nyt lähipäivinä, mutta varmuuden vuoksi kannattaa testata ainakin 4 päivää vielä ennenkuin luovuttaa. Tiesithän että Aconin liuskatestit voi puolittaa pituussuunnassa terävällä veitsellä? Näin saat yhdestä testistä kaksi :)

ovis voi olla tulossa kohdallasi riippuen kierrostasi. Ja aina ei ovulaatiota tapahdu.Itselläni kierrot 41-90 joten tikutan joissakin kierroissa ihan kp12 alkaen eteenpäin yli 20:n ja näin ollen yritän saada bongauksen.

Kiitti halkaisu vinkistä.

Jos kierrot ovat 41-90 päivää, voisi olla aiheellista käydä lääkärissä hakemassa Terolutit. Noin pitkissä kierroissa ovulaation mahdollisuus on hyvin pieni. Ja jos ovulaatio tapahtuu, on se esim. 41 päivän kierrossa vasta kp 27 tienoilla, ei suinkaan kierron puolivälissä!

Kiitos vinkeistä. Vielä jos joku osaa sanoa onko yleistä että tässä vaiheessa ei tule edes haaleaa viivaa, siis Kp 16, vaikka ovulaatio saattaakin olla vielä tulossa, niin onko tämä mielestänne ihan ok. Vai pitäisikö testissä jo jotain näkyä?

Olen muuten puolittanut mun vikan tikun eli ne on tosiaan viimeiset..

Yhteistyössä