Ovikello soi äsken enkä odota vieraita - kuka siellä saattoi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiei

Vieras
Oli rempseä soitto, kuin tärkeääkin asiaa. Mulla on jotenkin aina kammona jotkut sosiaalityöntekijät, kun niistä nykyisin vouhkataan niin paljon ja ikäänkuin käyvät jokatoisen oven takana. Mutta oli kuka oli, niin ei jättänyt edes lappua/viestiä. Häiritsee, mutten tapaa avata ovea jos en odota ketään.

Meillä se olisi ollut naapuri, jonka kakara olisi taas heittänyt jonkun lelunsa meidän parvekkeelle.. se äiti oikeasti vihaa meitä ja olen varma, että on syöttänyt lapsilleen samaa sontaa ja lapset yrittävät siksi heitellä meidän ikkunoita erinäisillä palloilla yms.

Jehovantodistajat käy meillä yleensä aamupäivisin, joku taulukauppias on käyny alkuillasta. Meilläkään ei ole ovisilmää eikä varmuusketjua, joten inhottaa avata ovea kun ei odota ketään kylään.

No en yleensä avaa, kun tiedän että kyseessä on joku ventovieras. Ja "rennossa kotiasussani" en varsinkaan avaa, kun ei tiedä kuka ja millä asialla oven takana on. Mutta kyllä se häiritsee silti.

Miksi sitten pidät ovikelloa ovessa, jos et kerran avaa soittajille. Voithan sopia etukäteen odotettujen vieraiden kanssa oikein tarkan saapumisajan. Voi vielä käydä niin, että joku kutsumaton soittaakin ovikelloa samoihin vuorokaudenaikoihin, kun odotat jotain ja menet avaamaan aivan väärälle henkilölle. Sitten se vasta maailma kaatuisi, kun joku noin sinua huijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en yleensä avaa, kun tiedän että kyseessä on joku ventovieras. Ja "rennossa kotiasussani" en varsinkaan avaa, kun ei tiedä kuka ja millä asialla oven takana on. Mutta kyllä se häiritsee silti.

Kamalaa häiriökäyttäytymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esim. poliisit saattaa tulla kertomaan jos lähiomainen on kuollut... itse en koskaan uskaltais olla avaamatta ovea.

näin mäkin aattelen, edellisessä asunnossa naapurin muori olisi kuollut sydänkohtaukseen jos en olisi avannut ovea kun ovikello soi. Sai soitettua kelloa ja lyyhistyi siihen oven eteen... oli ilta-aika eikä oltais muuten ovesta kuljettu kuin vasta seuraavana aamuna. Oli mullakin rento kotirytkyasu päällä, muttei haitannut ketään, edes ambulanssikuskit ei pahasti mun vaatteita katsonut kun saapuivat...

No tunnen moniakin ihmisiä, jotka eivät avaa. Että en nyt sitä niin omituisena pidä. Tästäkin ketjusta voi lukea, että todennäköisimmin soittaja ker(j)ää jotain, ja tiedänhän minä tuon itsekin. Ajattelin vain että kuka mahdollisesti voisi virka-ajan ulkopuolella käydä oven takana.

Yhteistyössä