Ovelat äidit, aika ovelaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taisto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taisto

Vieras
Äitini on ilmeisesti leikkinyt avutonta mitä tulee teknisiin laitteisiin ja ulkoistanut kaikki hommat minulle. Olenkin auttanut ihan mielellään mutsia näiden vempainten kanssa, mutta tänään minulle selvisi jotain.

Digiboxi oli paskana ja taas soitto minulle, kaikki oli ylitsepääsemättömän vaikeaa jne. Sitten kun mutsille selvisi, että ei kerkeä tänään tulla käymään katsomassa mikä vehjettä vaivaa, niin kappas kummaa mutsi sai ihan itse laitteen toimimaan. Pelko siitä, että ei näe lempparisarjoja sai vipinää punttiin.

Tokihan minun piti auttaa ja kertoa mitä hänen kannattaa tehdä. Aika ovelaa jos en sanoisi ja onkohan mutsilla myös pikkuisen ikävä, koska kyse on selvästi vain tahdon puutteesta ei kykyjen puutteesta.

Ovelia nuo mutsit :D

Luulen, että äitini osaisi vaikka purkaa ja kasata vanhan kuvaputkitöllönsä jos saisi sillä Kauniit ja rohkeat näkymään. Mutta kun pitäisi tekstiviesti osata lukea puhelimesta (mummokännykkä) niin ei vaikka miljoona kertaa opastetaan....ja se on sentään entinen kodinkonemyyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25836240:
Luulen, että äitini osaisi vaikka purkaa ja kasata vanhan kuvaputkitöllönsä jos saisi sillä Kauniit ja rohkeat näkymään. Mutta kun pitäisi tekstiviesti osata lukea puhelimesta (mummokännykkä) niin ei vaikka miljoona kertaa opastetaan....ja se on sentään entinen kodinkonemyyjä.

Mysteeristä tämä äitien touhu :D Pelko siitä, että ei nää salkkareita tai kauniita ja rohkeita saa äitin tekemään ihmetekoja.

[QUOTE="vieras";25836267]no miksei äitis voisi käyttää tuota tekosyynä jos kerran et sielä muuten käy...[/QUOTE]

Käynhän minä mutsin luona muutenkin, rupesi vain naurrattamaan kuinka avuttomasta mutsista tuli "digiboxinero" silmänräpäyksessä kun selvisi, että ei näe lempparisarjoja :D

[QUOTE="noh";25836293]Miehen äiti toi lapseni synttäreille tietokoneen mukanaan miehelle korjattavaksi. Ärsytti.[/QUOTE]

Autan mutsia ihan mielellään, aloituksen pointti on vain se, että kyllä ne äitit osaa jos haluaa :) Tai ainakin mun mutsi.

Mieheni isä 65v ei osaa (tai oikeammin kai viitsi opetella) nettipankin käyttöä joten mieheni kanssa käyvät aina koneella maksamassa laskut, mies näppäilee ja isä luettelee. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja onhan näitä;25836345:
Mieheni isä 65v ei osaa (tai oikeammin kai viitsi opetella) nettipankin käyttöä joten mieheni kanssa käyvät aina koneella maksamassa laskut, mies näppäilee ja isä luettelee. Huoh.

Kyllähän nuo oppisivat jos haluaisivat, ovat kuitenkin töissäkin joutuneet tekemään ties mitä. Ei vain näköjään kiinnosta opetella.

mun äidillä on jotenkin joku pelko noita vempaimia kohtaan. Se pelkää että jos se painaa jostain väärästä napista, niin koko boxi saattaa pamahtaa :) Sitten se sai uuden uunin jossa on vaikka mitä ihmetoimintoja. Niitä se osaa käyttää ihan tosta vaan.
puhelinta se osaa nyt käyttää ja sen toimintoja, vaikka ei tiedä missä akku on jos joskus täytyis "buutata" puhelin...

Nää on silti suurelta osin kiinnostuskysymys. Jos jotain kiinnostaa tehdä, se oppii mutta jos ei pidä painoarvoa asialla niin ei kiinnosta opetellakaan.
Sitten on näitä meikäläisiä että kaikki maailman asiat kiinnostaa ja kaikkea pitää osata tehdä tai tietää... :)

[QUOTE="noh";25836293]Miehen äiti toi lapseni synttäreille tietokoneen mukanaan miehelle korjattavaksi. Ärsytti.[/QUOTE]

Mikä siinä ärsytti, jos sitä ei tarvinnut siinä kesken juhlien alkaa korjaamaan?

Yhteistyössä