Ovatko nämä ihan normaaleja tuntemuksia eron jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eronnut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eronnut"

Vieras
Olen 2 kuukautta sitten eronnut 10 vuoden suhteesta. Ero sinänsä meni hyvin ja oli yhteinen päätös. Syynä eroon olivat erilleen kasvaminen, tunteiden kuoleminen ja miehen päihdeongelmat. Olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen ja ero oli ehdottomasti oikea ratkaisu. Olen positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin pärjään itsekseni vaikka sitä etukäteen niin pelkäsin.

Se mikä nyt mietityttää, on tämä takapakki jota olen ottanut roimasti. Itsetuntoni on laskenut hurjasti, esiintymispelko on ihan järkyttävää, suorituspaineita ihan pikkujutuistakin, jännittäminen, hyväksynnän hakeminen, suuri läheisyydentarve sekä ihmissuhteista vetäytyminen. Suuressa porukassakin olen yksinäinen, ei huvita jutella eikä kukaan tulekaan juttelemaan. En edes keksi sanottavaa enkä usko, että ketään kiinnostaa sanomiseni. Pidän melko vahvoja "suojamuureja" ihmisiä vastaan enkä halua antaa itsestäni. Olen jotenkin hukassa tämän uuden "roolini" kanssa. En tiedä kuka olen ja mihin kuulun. Onko tämä normaalia ja kuinka kauan kestää?

Kyllä se kymmenen yhteistä vuotta jälkensä jättää. Vaikka tunteet kuolisivatkin, on se toinen kuitenkin oman "lauman" jäsen. Huolimatta siitä että ero on ollut helppo, on "lauman" jäsenen menetys silti iso asia ihmismielelle - se on menetys. Anna itsellesi aikaa, 2 kk on hyvin hyvin lyhyt aika.

Yhteistyössä