Ovatko miehen sukulaiset vain pihejä vai onko yleinenkin tapa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos käyn ravintolassa syömässä vanhempieni/ sisarusteni ymv kanssa tarjotaan vuorotellen tai kaikki maksavat omat laskunsa ja tämä on se tapa johon olen tottunut. Olemme käyneet usein syömässä miehen isän, äidin ja enon kanssa. Heistä ei ikinä kukaan maksa vaikka he olisivat kutsuneet meidät ravintolaan. Esim eilen kävimme miehen enon kutsuessa hänen kotikaupungissaan ravintolassa syömässä. Minä, mieheni ja meidän lapsemme. Kun tuli aika maksaa lasku miehen eno totesi, että voitte varmaan maksaa hänenkin syömisensä kun rahasta on nyt niin tiukkaa. En muista hänen ikinä maksaneen millään porukalla omaa syömistäön. Sama homma jos olemme miehen isän kanssa ihan missä vain jää meille lippujen osto, matkojen ostaminen (kun se käy niin näppärästi samalla kun ostamme itsellemmekin) ja ravintolassa tottakai maksamme kun valittaa maksun hetkellä kuinka hänellä on rahat juuri nyt niin vähissä ja lasku on niin iso etteivät hänen rahansa riitä. Samoin jos olemme jossain retkellä niin heti jos meistä joku ostaa itselleen jotain on miehen isän kommentti ”ostappa minulle samalla sitä ja tätä”.
Ei meilläkään ihan älyttömiä ylimääräistä rahaa ole koska mies opiskelee tällä hetkellä ja tekee muutamia vuoroja viikossa ja minun palkkani on sieltä keskiluokan alimmasta päästä (noin 1900€/ kk) ja meillä lapsi myös huollettavana.
 
vierailija
Ei ole yleinen tapa ja tuollainen on epäkohteliasta. Meillä lähisukulaiset jos kutsuvat syömään tarjoutuvat maksamaan, vaikka tienaavat paljon vähemmän. Itse en ryhtyisi ilmaisten lounaiden tarjoajaksi, vaan sanoisin vain, että eiköhän kaikki makseta omamme ja jos pyydetään tuomaan jotain kaupasta, niin siihen sitten kuitti päälle josta näkee loppusumman.
 
vierailija
Todella röyhkeitä ovat. Kieltäytyisin noista ravintolakäynneistä, jos en pystyisi tiukasti sanomaan, että jokainen maksaa omansa.

Jotenkin jo uskomatonta, että joku kutsuu ravintolaan ja sitten laittaa kutsutun maksajaksi.
 

Yhteistyössä