Ovatko kuukautiset olleet erilaiset raskauden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saara

Vieras
Kuukautisista kyselen, kun itsellä menee hermot ja vaivun kohta epätoivoon että tämmöistäkö tämä nyt sitten on? Eli:

Lapsi on nyt 1v3kk vanha ja kuukautiset alkoivat joulukuussa (lapsi silloin 9kk), imetin vielä silloin. Lopetin imetyksen huhtikuussa ja sen jälkeen kuukautiset ovat olleet ihan p:stä! Joulukuusta huhtikuuhun kaikki oli kuin ennen raskautta, mutta nyt kierto on lyhentynyt ja muuttuneet kamalan runsaiksi ja pitkiksi.

Kierto on nyt 26 päivää :-( Tällaista ei ole ollut ikinä! Ennen raskautta oli 29-33 päivää ja niin on ollut oikeastaan aina poislukien pilleriaika. Kuukautiset ovat ennen kestäneet 5 päivää ollen mielestäni aika niukanlaiset ja nyt viime kerralla kestivät 8 päivää ja varsinkin kolme ekaa päivää vuosin mielestäni kuin seula.

Onko muilla tällaista muutosta raskauden jälkeen? Palautuvatkohan myöhemmin minulle "normaaleiksi"? Ovatko hormonit vielä sekaisin ja aikeuttavat tämän? Tuntuu vaan, että aika kuukautisten välillä jää niin kovin lyhyeksi aiempaan verrattuna ja se tuntuu kurjalle.

Mulla oli parit ekat runsaat, mutta vähemmän kivuliaat. Kierto oli säännöllinen heti kerrasta. Kyllähän se on mahdollista että vie aikaa kropalla löytää se omasysteemi synnytyksen ja hormonimuutosten jäljiltä. Mulla aikaa raskaudesta 1v8kk ja edelleen pysyny rytmi.

Mulla alkoi nyt tän kolmannen kohdalla ekaa kertaa kuukautiset imetysaikana. Kahdet ekat menkat vuosin kuin seula, sai kuppia olla tyhjentämässä eka päivänä vähän väliä ja yli tuli... Kauhistelin tosiaan että tätäkö tämä nyt on (kahden muun kanssa kierto startannut vasta kun lopettanut imetyksen kokonaan ja olleet normaaleja). Nyt kuitenkin tämä kolmas vuoto on olkut normaalimpi ja niukempi, joten jospa se tästä :) Toivottavasti sullakin palaa normijärjestys :)

Mulla on kuopuksen syntymän jälkeen alkaneet kuukautiset niin, että ennen varsinsisia menkkoja tulee tiputtelua kolmekin päivää. Muuten kuukautiset ovat pysyneet samanlaisina. Kaikki kuukautiskivut ovat myös hävinneet jo esikoisen syntymän jälkeen. Ehkäisynä kondomi.

Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Mulla on ap ihan sama kun sulla, joskin kierto saattaa olla vaan 25pv...

Myös täällä sama homma.. :( Synnytyksestä 1.5 vuotta ja kuukautiset palasivat noin 10 kk sitten, nyt onneksi enää 2 megarunsasta vuorokautta ja loppuviikko "normaalia" kuukautisvuotoa. Tiputtelua pari päivää ennen..

Mulla alko 4 kk synnytyksestä vaikka imetin, siis vuosi sitten. Alkuun ihan kauheet pahoinvoinnit ja pääkivut alkupäivinä sekä todella runsas vuoto, kesti viikonkin, kierto heitteli 21-30 päivää. Nyt tasoittunut tonne 26 päivän nurkille, 2-3 ekaa päivää runsasta vuotoa ja loput 4 päivää tuhruttelua, onneksi ei enää oo niin huono olo kuin alkuun...

Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta äidilläni muuttui kuulemma huomattavasti kivuliaimmiksi ja runsaammiksi näköjään loppuiäkseen.

Pelottaa ihan älyttömästi, miten itselleni käy. Minulla on järkyttävän runsaat ja jalat alta vievän kivuliaat kuukautiset jo nyt. Onneksi sentään 10 päivän vuodon "rinnalla" on vastaavasti 34 päivän kiertokin.

Onneksi en siis ole ainut, jolla kuukautiset ovat muuttuneet oudoiksi. Kiitos vastauksista! Täytyy toivoa, että vielä normalisoituisivat! Tai sitten pitää miettiä toista vauvaa :)

Yhteistyössä