Ovatko katupartiot turhia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kertokaapas tyhmälle miksi valvontakameroita ei voisi laittaa joka ikiseen paikkaan? Siis tallentavia kameroita. Halvimmillaan maksaa muutaman kympin.
Valvontakameran kuvasta voidaan jälkeenpäin ihastella, mitä pääsi käymään. Ja etsiä tekijöitä tyyliin "kolme miestä, pukeutuneet farkkuihin ja huppareihin". Mutta itse tekoja ne eivät estä jos tekijä ei kiinnijäämisriskistä välitä tai ole tietoinen.
 
vierailija
ja jopa typeriä ja naurettavia?
Mamujen omat katupartiot ovat muuttaneet monet Euroopan kaupunkin kaupunginosat vaarallisiksi alueiksi kantaväestölle, eikä viranomaiset ole kyenneet muutosta estämään huolimatta Suomeen verrattuna huomattavan suurista resursseista. Käytännössä seurauksena on aina white flight ja asuntojen hintojen romahtaminen.

Riittävän aggressiivinen kantaväestön katupartiointi saattaa vastaavan kurjistumisen estää joillain Suomen alueilla, mutta veikkaanpa viranomaisten sekä median vainon kohteeksi joutuvilta katupartiolaisilta loppuvan innon hommaan melko nopeasti. Seurauksena mamut valtaavat kadut kaikissa vähänkin suuremmin joukoin mamutetuissa lähiöissä ja tämän seurauksena Suomessakin päästään valkopaon makuun oikein tosissaan. Huono uutinen suurella velalla asuntonsa väärästä paikasta ostaneille ihmisille.
 
vierailija
Kertokaapas tyhmälle miksi valvontakameroita ei voisi laittaa joka ikiseen paikkaan? Siis tallentavia kameroita. Halvimmillaan maksaa muutaman kympin.
Vanha idea maailmalta ja sudeksi todettu. Etnojengien asuttamissa lähiöissä valvontakameroiden elinikä lasketaan tunneissa. Kamerat sopivat vain rehellisten kansalaisten asuttamille alueille ja sinne niitä ei tarvita ellei sitten vallapitäjillä ole pahat mielessä.
 
Kannatan ideaa, jos voisi taata että siellä partioimassa ei ole joitain sekunnissa nollasta sataan kiihtyviä uusnatseja, joilla hermot ei kestä nähdä pigmentiltään edes maitokahvin tai cappuchinon värisiä henkilöitä edes kilometrin päästä.

Poliisia nyt on vartiointihommiin turha haikailla, mutta heillä on se etu että he eivät alennu käytöksellään "asiakkaidensa" tasolle ja hermot pitää.

Jos joitain kuumakalleja alkaa partioida vokkien ympäristössä niin meillä räjähtää muutamat mellakat käsiin ympäri Suomea.
 
No kun toi kameravalvonta on kerran susi, niin miksi ei seurata kännyköiden paikkatietoa? Matuillehan tungetaan heti näppiin kallein iPhone ja siihen paras 4G-liittymä.
 
vierailija
Kannatan ideaa, jos voisi taata että siellä partioimassa ei ole joitain sekunnissa nollasta sataan kiihtyviä uusnatseja, joilla hermot ei kestä nähdä pigmentiltään edes maitokahvin tai cappuchinon värisiä henkilöitä edes kilometrin päästä.

Poliisia nyt on vartiointihommiin turha haikailla, mutta heillä on se etu että he eivät alennu käytöksellään "asiakkaidensa" tasolle ja hermot pitää.

Jos joitain kuumakalleja alkaa partioida vokkien ympäristössä niin meillä räjähtää muutamat mellakat käsiin ympäri Suomea.
Ymmärrän, ja olen itse samaa mieltä. Mutta onneksi nyt ainakaan ei ole tullut tietoon partioista minkäännäköistä häiriökäyttäytymistä.
Mikä luo edes jonkin verran positiivista pohjaa tälle.
 
vierailija
Ymmärrän, ja olen itse samaa mieltä. Mutta onneksi nyt ainakaan ei ole tullut tietoon partioista minkäännäköistä häiriökäyttäytymistä.
Mikä luo edes jonkin verran positiivista pohjaa tälle.
Enkä mä nyt tiedä ottaako MV edes jutusta mitään ideaa.. Se nyt on kokeilu jos he näkisivät siinä tarpeellisia hyötyjä :)
Jos näin on. Kyllä minä olen itseni puolesta valmis tukemaan toimintaa.

Ja kyllä se tukeminen loppuu heti, jos katupartioista alkaisi olemaan vain haittaa. Mitä en haluaisi uskoa. Mutta halu ei tietenkään riitä aina vaan aika näyttää..
 

Yhteistyössä