Ovatko kaikki lapsenlapset yhtä rakkaita sukupuolesta riippumatta?

• Viestiketjun aloittaja surusilmää
  • Ensimmäinen viesti
"suosivat" ensimmäistä lapsenlastaan, tai äitini lähinnä. Sanoi juuri jouluna ettei tämän (minun tyttäreni siis) syntymä tuntunut ollenkaan samalta kuin aiemmin syntyneen veljeni poika. Että paremmalta tuntui aiemmin. Niin kai sitten, olisi kyllä voinut pitää mölyt mahassaan. :snotty:

LepikonHeta
Meillä suositaan siskon poikia. Suvussa tooosi paljon tyttöjä, nyt kun on kaksi poikaa ja meillä tytöt, ei mummi ole muistanut enää syntymäpäiviä eikä jouluja (enkä tarkoita vaan lahjojen ostoa). :(

ällipälli
Meillä esikko on mun vanhempien ykkönen ja kakkonen selvästi vähiten tykätty, kolmonen ja nelonen menee siinä sivussa. Miehen vanhemmat tai oikeestaan anoppi ei välitä kenestäkään meidän muksuista. Appiukko hellii kuiten kuopusta. Mutta miehen vanhemmat hoitavat mielellään paljon miehen veljen lapsia. Joskus potuttaa tää mutta eihän ketään voi pakottaa toisista tykkäämään.

Omat vanhempani ovat nipotukseen saakka tasapuolisia lapsenlapsiaan kohtaan.
Mieheni vanhemmilla suosituimmuus järejestys on: 1.tyttäriensä tytöt, 2.meidän vanhempi poika ja viimoiseksi jää meidän nuorin poika, joka on käytännöllisesti katsoen ilmaa heille. Todella, todella surullista :| :|

Mulle on kaikki 4 tärkeitä. Tyttärellä on 7v poika ja pojalla 6v poika ja lähes 4v tyttö ja nyt pikkuinen 7kk poika.
Isompien poikien kanssa olen käynyt mm. laivalla ja Kolmårdenissa, kaikkia paitsi vauvaa olen käyttänyt mm. leffassa ja lasten teattereissa, uimahallilla jne.
Kaikki pienintä lukuunottamatta on olleet mummolla yökylässä jne. pienikin on tärkeä, mutta en ole mitenkään innokas yöhoitoihin yms. johtuen vaikkapa siitä että perhepäivähoitajana minulla on tosi pitkiä päiviä ja mm. yöhoitolapsia ja sitten vapaalla haluan huilata.
Vielä se tulee pienimmänkin aika, kunhan vähän kasvaa. :heart:

Vierailija
Meillä esikoinen poika ja nuorempi tyttö. Minusta ovat aivan yhtä rakkaita molempien puolien isovanhemmille. Kuten meille vanhemmillekin. Rakkaus voi olla erilaista, mutta sen määrä molempiin kaikilla yhtä suuri.

vieras
mun äiti suosii meidän esikoistyttöä. Kuopuspoikakin on rakas, mutta esikoinen on silti ykkönen. Kuopus sai mm puolivuotiaana lahjaksi hervottoman ison Puute Peten kaivurin ja kuinka ollakaan esikoinen oli juuri silloin kova puuha pete -fani. Tässä vaan yksi esimerkki. Monesti mummi myös ostaa esikoisella enemmän ja sanoo syyksi, ettei löytänyt kuopukselle yhtä monta juttua kaupasta. Hiljattain, taas kerran, ehdotteli, et esikoinen voisi tulla yksin kyläilemään. Mä olen törkeästi huomautellut tasapuolisuudesta, jolloin mummi yrittää peitellä tunteitaan esikoista kohtaa ja kiistää olevansa epätasapuolinen.

Vieras
Tottakai kaikki ovat yhtä rakkaita. Meillä on kolme lastenlasta ja en voi muuta sanoa! Oma pieni kaksivuotiaamme on se rakkain tottakai, mutta kaikki muut samanarvoisia. Ja oma lapsemme ei ole lainkaan mustasukkainen lastenlapsille, hänestä on mukavaa, kun on muitakin pieniä. Olettekohan omissa ajatuksissanne tehneet nämä eriarvoisuudet? Täällä kun tuntuu olevan niin nuoria äitejä.

Yhteistyössä