Ouuuuu...väsyneet jalat.... Tekeekö moni muu täällä seisoma työtä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kuinka hemmottelet jalkosi kiiren päivän jälkeen?
Omani huutaa tässä sohvalla taas hoosianna kun levossa ovat.
Koko päivä töissä seisotaan ja säntäillään sinne tänne. Lisäksi kuljen työmatkat kävellen, matkaa noin 8km suuntaansa.
Kuinka siis sinä hoidat jalkojasi kun ne ovat kipeät ja väsyneet työpäivän jäljiltä?
 
"Joopanoo"
En tee seisomatyötä, mutta mun jalkaset väsyy kävelystä/lenkkeilystä. Eilen ja tänään ovat ollet erittäin väsyneet ja kipeät, joten tukisukat laitoin täksi päivää. Kummasti helpotti tuska. Ja nämä sukat on Lidlin tukisukat, ettei tarvitse edes montaa euroa satsata omaan parempaan oloon :)
 
"aloittaja"
[QUOTE="Mä";25853984]oon ollu seisomatöissä yli 20 vuotta,kai siihen on jo niin tottunut ettei tunnu juuri missään.
Nosta jalat ylös,siihen sohvan sekänojalle,kun makoilet.[/QUOTE]

Itsekkin olen ollut 10vuotta, mutta nyt palailen äitiyslomalta + hoitovapaalta töihin. Olen ollut nyt kuukauden verran ja jalat eivät ilmeisesti vielä tottuneet.
Muistan kyllä aijemminkin kärsineeni kipeistä jaloista työpäivien jälkeen, varsinkin jos päivä ollut todella kiireinen. Toinen mikä kipeytyy on alaselkäni.
 
Ylipaino pois!
Se on yleisin syy siihen että paikat särkee, laihduta itseäs ja syö terveellisemmin. Itsekin olin 45 vuotta seisomatyössä, kantelin postia ja ei ole koskaan ollut jalat kipinä.
 
"Joopanoo"
Mullakaan ei ole ylipainoa. Syy taitaa olla ennemminkin liiassa liikuntamäärässä. vähintään 10 kilsaa joka päivä kävellen, lenkkeillen. 18 kilsaakaan ei ole harvinaista :) mutta suosittelen tukisukkia. Ei tarvitse olla kummoiset, kun apu on jo suuri.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"aloittaja"
[QUOTE="Joopanoo";25854077]Mullakaan ei ole ylipainoa. Syy taitaa olla ennemminkin liiassa liikuntamäärässä. vähintään 10 kilsaa joka päivä kävellen, lenkkeillen. 18 kilsaakaan ei ole harvinaista :) mutta suosittelen tukisukkia. Ei tarvitse olla kummoiset, kun apu on jo suuri.[/QUOTE]

Pitääpä kokeilla noita :)
 
"vieras"
Kokeile sitten useampia, jos ensimmäiset eivät toimi. Virallisista paikoista (esim. apteekit, terveystuotteita myyvä liikkeet, myös netissä) saa varmemmin paremmat kun esim. marketista ostetut lentosukat joskus voivat puristaa polven alta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25854137]Kokeile sitten useampia, jos ensimmäiset eivät toimi. Virallisista paikoista (esim. apteekit, terveystuotteita myyvä liikkeet, myös netissä) saa varmemmin paremmat kun esim. marketista ostetut lentosukat joskus voivat puristaa polven alta.[/QUOTE]
Ja lääkinnälliset kompressiosukat ovat vielä parempi vaihtoehto (luokka 1).
 
Laulava Lomittaja
Mielestäni kyllä..Siivoan ja saunotan,kannan puita ym kotiapuhommia.Istu en juurikaan työpäiväni aikana,kuljen jalan töihin ja siihen liittyvät siirtymämatkat.Päivittäin tulee käveltyä noin 12 kilsaa.
Kottiin tultua istun kahvikupposen verran..Hemmottelut jää tosi usein hyvinkin vähälle,mutta silloin tällöin nostan jalat sohvapöydän reunalle..
 
ääks
kannattaa ottaa se väsymys vakavasti, kun on ollut taukoa niin vanhoihin töihin palaaminen yhtäkkiä voi olla jaloille liikaa, tulee rasitusvamma. Semmoinen on niin inhottava riesa, että mieluummin hoitaa reilusti yli kuin yhtään ali. Ja päivän päätteeksi jalat kylmään kylpyyn, niin ravihevosiakin hoidetaan.

Ei se työn määrä, vaan se riittävä pohjakunto ja valmennus.

Pyörällä ne työmatkat jos ei autolla pääse. Johan tossa tulee vähintään maraton joka päivälle.
 
ähis
Toinen mihin kannattaa kiinnittää huomiota ovat kengät. Hyvät kengät tukevat myös selkää. Itse käytän töissä sekä matalapohjaisia että korkea korkoisia kenkiä. Jalat saavat vaihtelua. Ja jos kävelet töihin niin kannattaa panostaa myös ulkokengiin, mitkä tahansa rimpulat eivät käy ;)
 
vierailija
Vau! Tästä on kyllä paljon aikaa, mutta olisin vain kiinnostunut esittää teille experteille kysymyksen, miten jalkojen treenaaminen salilla auttaisi asiaa? Vai auttaako se edes?
 
vierailija
Juurikin tämä kun jalkapohjat kun kipeytyneet seisomatyössä ei tee mieli harrastaa mitään liikuntaa. Hankin lenkkikengät joissa pohjassa pehmikkeet jotka tuntuneet hieman helpottaneen kipua.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä