Outoja tuntemuksia raskaudessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut odottaja

Vieras
Mulla on nyt menossa rv 15 ja on kummallisia tuntemuksia alavatsalla. Pieniä vihlaisuja, vähän jomottelua, tuntuu että maha on vähän arka. Ollut nyt pari päivää. Liikkeitä en tunne vielä. Kävin viikolla 12 np-ultrassa jossa kaikki oli hyvin. Nyt kuitenkin huolestuttaa nämä tuntemukset.. ja ylipäätään se, onko vauva välttämättä edes hengissä? :O Muut raskausoireet on hävinneet (heikotus, huono olo) ja kun ei liikkeet tunnu.. on fiilis, että olenko enää edes raskaana.

Tää on erityisen ikävää kun maha alkaa olla sen kokonen, että ihmiset jo huomaa, mutta tuntuu etten haluaisi kertoa, jos täällä nyt ei sitten olekaan kaikki hyvin.

Seuraava neuvola on vasta joskus kesäkuun lopulla. Pitäisikö mun mennä sinne ennen sitä? Tai ylipäätään onko tässä nyt syytä erityiseen huoleen vai kehittelenkö sellaista nyt ihan aiheetta...? :/

Auttakaa kiltit tietämätöntä stressaajaa. Minkälaisia tuntemuksia teillä on ollut näillä vaiheilla? :(

Mulla on ollut koko raskauden ajan melkeinpä päivittäin menkkamaisia kipuja alavatsalla, ovat kuulemma ihan normaaleja kohdun kasvukipuja. Ainahan voit kuitenkin soittaa neuvolaan ja ilmaista huolesi. Särkylääkettä vaativissa kivuissa kävisin kyllä jo polilla tarkastuksessa. Tsemppiä! Tämä raskausaika on yhtä huolta ja murhetta jos sille tielle lähtee :)

Kiitos! On tää aikamoista huolehtimista joo.. ja tämä aika kun vielä ei liikkeitä tunne ja muut oireet hävinneet. On niin epävarma olo, että olenko mä siis enää edes raskaana?!

No, sitten kun liikkeitä alkaa tuntua, seuraava huoli onkin että tuntuuko niitä tarpeeksi useasti :)
Eli huolien määrä taitaa olla vakio, kun yksi poistuu, toinen tulee tilalle. Ja sitten niitä vasta onkin kun se vauva viimein syntyy! Olen itseni pakottanut ajattelemaan, että vauva voi sitä paremmin, mitä rennommin itse otan. Kyllä se siitä ;)

Mullakin oli kaikkia nipistyksiä ja jomottelua etenki nivusissa tuossa vaiheessa raskautta, ja vau.fi-kirjassa ainakin sanottiin, että noilla viikoilla raskausoireetki usein vähenee hieman. Noh on kyllä oikeessa, nyt ku liikkeet jo tuntuu, niin miettii, että liikkuuko tarpeeks jne :D Mutta että monenlaiset tuntemukset kuuluu asiaan, eiköhä vauva voi ihan hyvin, nipistelyt ja jomottelut johtuu luultavasti vaan siitä, kun vaavi ja kohtu kasvaa, niin kudokset venyy. Koita ottaa tosiaan vaan rennosti, jos vauva ei olis kunnossa, niin et voi juuri nyt tehdä asialle mitään, luultavasti kaikki on niinku pitääki ja vauva kunnossa :)

Yhteistyössä