Outoja tuntemuksia jalassa;tarvitseeko huolestua? Veritulppa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelko

Vieras
Eilen illalla alkoi koskea vatsaan,selkään ja jalkoihin samalla lailla kun aina ennen kuukautisia on ollut.Nyt ei kuitenkaan kuukautiset alkaneet.Meni illan mittaan ohi.

Tänään alkoi kipuilu ihan ylhäältä pakarasta, taas vähän menkkamainen jomotus takamuksessa,ja alkoi toinen jalka tikkuilla. Nytkin sattuu,kihelmöi mutta ei kovaa.Sen verran kuitenkin että pelottaa,jos kyseessä onkin veritulppa.
Olen alta 30 vee,ei pillereitä käytössä (e-pilsuthan ovat riskitekijä).Ja moni tulppa tuntuu kuulemma kipuna ensin pohkeessa. Myös turvotusta esiintyy,mulla ei sitä kuitenkaan ole.

Uni ei tule....Ahdistaa tosi paljon. Yritän vaan miettiä että olen palelluttanut jalan tms..
Olen kahden lapsen kanssa yön kotona keskenämme,mies tekee yötyötä. Sekin ahdistaa että jos jotain sattuu,lapset ovat oman onnensa nojassa.
Mistä muusta voisi johtua,kuin veritulpasta? Jos rasitusvamma,luulisi molempien jalkojen olevan kipeänä..

Taisit kirjoittaa myös eilen. Jos oikeasti pelkäät edelleen tuota niin mene hyvä ihminen viimestään huomenna lääkäriin. Ei sun lapsia voi kukaan täällä auttaa jos kuukahdat.

En muista että olisin eilen kirjoittanut,vaikka mahdollista sekin :D
Tosiaan yö meni hyvin,ja aamulla oli normali olo. Illalla vasta alkoi ´kipuilla´. lähinnä pistelyä tms...
En kyllä ymmärrä miksi olisi ensin takamus mennyt kipäksi,että olisiko nyt oikeasti huono verenkierto..? Näistä olen paljon varoitteluja kuullut että terveyskeskuksissa ei oteta vakavasti.Pitää itse osata ottaa selvää.

Veritulapsn oireita ovat yleensä punoitus, turvotus ja kipu. Vaivasi kuulostaa enemmän hermoperäiseltä.

Oletko väsynyt? Stressaantunut? Silloin herkästi pelkää kaikkea. :hug:

Voisikohan olla lihasjumi....? Mulla on ollut silloin tällöin huimaustakin,kun ilmeisesti (??) niskat jumissa. Lääkärissä kävin ja verikokeet oli ok. Jos samasta vaivasta johtuisikin..

Pelkään ihan hulluna että terveys pettää,se on ihan totta.. Taidan kuitenkin huokaista nyt helpotuksesta,kun punoitus ja turvotus puuttuvat.Eikä kipukaan ole paha.

[QUOTE="aapee";25091144]Pelkään ihan hulluna että terveys pettää,se on ihan totta.. Taidan kuitenkin huokaista nyt helpotuksesta,kun punoitus ja turvotus puuttuvat.Eikä kipukaan ole paha.[/QUOTE]

Täällä toinen, joka pelkää samaa asiaa, joka päivä. Olen ihan paniikissa kaikista oireista ja tavallinen flunssakin jo vähän pelottaa. Olen yliväsynyt ja ylistressaantunut pienten lasten äiti...siinäpä selitys.
Vaikka tiedostan asian järjettömyyden, ei se auta, pelkään silti.

Minäkin olen perusterve,joten sinänsä ei tarvitsisi huolestua ihan kaikesta.. Olen koko nuoruuteni ollut áina´ terve,joten nämä aikuisiän krempat saavat aina pelkäämään kaikkein pahinta!

[QUOTE="aapee";25091197]Minäkin olen perusterve,joten sinänsä ei tarvitsisi huolestua ihan kaikesta.. Olen koko nuoruuteni ollut áina´ terve,joten nämä aikuisiän krempat saavat aina pelkäämään kaikkein pahinta![/QUOTE]

Kummassa raajassa kipu tuntuu? Kun venytät jalkaa, tuntuuko että jalan takaa olisi lihakset kireinä?

Kuulostaa aika klassiselta iskiasvaivalta, jos pakarassa ja jalassa puutumista, tikustelua ja kipua (voi tuntua koko jalan mitalta alkaen pakarasta reiden taka-tai ulkosyrjää kulkien pohkeeseen ja varpaisiin asti. Menee yleensä levolla ohitse mutta voithan käydä lääkärissä jos pitkittyy. Veritulpalta EI IHAN OIKEASTI vaikuta joten rauhoitu. Voi hitsi kun täällä ihmiset pelkäävät kokoajan kaikkea, koittakaa nyt ottaa iisisti.

Kiitos hoitsu <3 Nyt uskallan mennä nukkumaan :)

Mulla on lähipiirissä sattunut kaikenlaista (mm.ihosyöpä todettu ja 4 kk päästä kannettu hautaan, terveellä siskollani veritulppa jalassa, appiukolla päässä jne) että tosiaan pelkään ihan kaikkea :/

Mulla on samanalaiset oireet vasemmalla, ja kyllä se on ihan lihasjumi. Ei niin kuin ole selekeesti alaselkä kipeä, mutta kun rupeaa venyttelemään ja painelemaan, niin tunnistaa kyllä lihasjumiksi.
On mulla ollut veritulppakin tossa vasemmassa pohkeessa, mutta ei se ollut olllenkaan samanlaista kipua. Se oli hetken "räjähtelyä", ja kivuttomasti sitten keuhkoihin.

Yhteistyössä