Outoja oireita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Hei,

vaihdoin lääkärin suosituksesta alkukesästä pillerimerkkiä Diane Novasta Yasminiin. Ja endometrioosin hoidon vuoksi (joka tosin ei ole oireillut pitkään aikaan) olen syönyt Yasmineita aina 2 laattaa putkeen. Aloitin sen jälkimmäisen laatan runsas viikko sitten ja "oikeasti" kuukautisten olisi siis kuulunut alkaa viime perjantaina. Nyt on kuitenkin jo viime viikon alkupuolelta asti ollut ihmeellisiä tuntemuksia: alavatsakipuja, rintojen arkuutta/turvotusta ja sen lisäksi vielä väsyttää ja heikottaa. Onko kukaan muu saanut Yasmineista vastaavia tuntemuksia, onhan ne kuitenkin mainittu pakkauksessa mahdollisina "sivuoireina"? Vai pitäisikö tässä huolestua, mistä muusta mokomat vaivat voisivat aiheutua:-S Olen syönyt pillerit säännöllisesti ja ajallaan, mutta vähän huolestuttaa, kun nämä oireet ovat jotain aivan uutta. Eikä aikaisemminkaan ole vastaavaa ilmennyt. Raskaus ei varmaan olisi katastrofi, mutta melkoinen yllätys kuitenkin.

Diane Nova ja yasmin pillerit on myös itselläni ollut. Niistä olen saanut myös vastaavia oireita pahoinvointia, rintojen arkuutta jne. Mutta jos epäilet raskautta voit tehdä testin varmuudeksi. Diane novassa taitaa olla vielä korkeampi se hormonitaso muistaaksein. Ne auttoivat hyvin lievään akneen. Mutta sitten kun lopetti niin naama oli taas samassa kunnossa, kun ennen niitä.

Mulla yasmin pillereistä samoja oireita... Aina töistä tultua olin niin väsynyt etä menin samantien päiväunille yms. Nyt ollut puoltoista vuotta ilman pilleretiä ja hyvin jaksan mennä koko päivän. On varmaan vähän ihmisestä kiinni mitkä sopii. Mulla vaihdettu monta kertaa pilleri merkkiä ja mikään ei sopinut aina jostain tuli uusi oire niin päätin ne lopettaa kokonaan ja siihen oon tyytyväinen. Mulla oli noiden oireiden lisäksi vielä kauheat pääkivut.

Mulla Yasminit monta vuotta. Ei mitään oireita tai sivuvaikutuksia.
Joskus kun söin kaksi tai kolme laattaa putkeen, tuli kuvailemiasi oireita hieman sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa jos en olisi jatkanut uudella laatalla... Meni odotellessa ohi.

Kiitos kommenteista! Ehkäpä luotan vielä siihen, että kummallinen olo johtuu "normaalisti" pillereistä. Jos pahoinvointi ja rintojen arkuus ei helpota, alan sitten miettiä testaamista. Sinänsä hassua, kun moisia kokemuksia ei aiemmin ole ollut, mutta kai noiden hormonien kanssa mikä tahansa on mahdollista!