Tänään kävin tuloksia kuulemassa.. Ensin sain odotella reilu puoli tuntia, ajat kun olivat myöhässä, ja alkoi jo kiukuttaakkin.. Sitten kun lääkäri otti vastaan, ilmoitti hän heti ensimmäisessä lauseessa suoraan että herpestähän tämä on, tosin on kuulemma kahta eri tyyppiä olemassa; se joka on tuolla alapäässä sukupuolitautina ja sitten huuliherpes. Ja epäiltiin että on sitten suuseksissä tarttunut muhun.. Olin ollut niin varma että olisi ollut vain normaalia tulehdusta.. joten olin tosi pettynyt ja kiukkuinen että tuollainen riesa.. :headwall:
Siinä sitten tehtiin tutkimusta ja katsottiin ultralla kaveria.. En voinut kuin itkeä tihrustella siinä hoitopöydällä kun mielessä kävi kaikki mahdollinen: onko herpes tarttunut myös vauvaan, tai tulisiko tarttumaan...
Herpesrakkulat olivat hävinneet, ja kaikki näytti olevan kunnossa, mutta uudet verikokeet multa taas otettiin ja ensi viikolla tiedetään tarkemmin. Että onko mahdollista että on tarttunut vauvaan jne.. Ja jos herpes uusii vikassa raskauden kolmanneksessa (mulla vika kolmannes starttaa parin viikon kuluttua) niin jostain raskausviikolta 36 (tai jotain..) aloitettava estolääkitys aina synnytykseen saakka.
TIEDOKSI KAIKILLE; jos miehellänne on taipumusta huuliherpekseen, voi se tarttua suuseksissä vaikka ei rakkuloita huulessa olisikaan..