outoa pistelyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miina

Vieras
Mulla on meneillään rv 16+2 ja olen tässä pari vkoa kärsinyt oudoista mahakivuista, lähinnä se on lyhytkestoista pistelyä oikealla puolella masua ja keskellä navan alla.
Pistely tapahtuu liikkeessä yleensä, mutta joskus pitempi (noin 3 sek) jomutuskipu oikealla puolella masussa tulee paikallaan istuessakin.

Pitääkö oireista olla peloissaan? mitä kipuilua tää on?

Tänään sydänäänet kuului neuvolassa, eli ainakin vaavilla sydän jyskyttää :)

Onko muilla ollut vastaavia kipuiluja? Ekaa vaavelia kun odotan ja tietty pelästyn niin helposti kaikesta...

Mulla oli ihan samoja oireita ja on edelleen nyt viikkoja 17+2.On kuulema ihan normaalia,kasvukipuja....Täytyy vaan jaksaa ja toivoa että masussa on kaikki hyvin :)

Mulla meneillään viikot 16+4 ja olen myös tuntenut muutamia sekunteja kestäviä vihlaisuja alamahalla. Tuntuu kuin pieni ""piikki"" olis sisällä. Ehkäpä nämä kivut on samoja kuin Miinallakin. Ensimmäistä odottelen myös ja kaikki huolestuttaa koko ajan kamalasti. Mutta kaipa nämä kivut on normaaleja.

Mä taas odotan tokaani ja vasta tässä raskaudessa olen kokenut noita kipuja. Ne on kasvukipuja. Ekan kanssa ei ollut mitään.
Pisteli ja viilsi yleensä just sivuilta alkuraskaudessa. Nyt jo ihan lopussa ja vatsan tuntemukset ihan toista luokkaa.

Mullakin tuntuu välillä pistävää kipua ja yleensä samasta kohtaa oikealla alhaalla. Joskus ihmetyttää, että miten se aina vaan samasta kohtaa kasvaa?!:) Joskus tosin tuikkii muuallekin. Neuvolassa en viimeksi ehtinyt kysyä koko asiaa, mutta kai ne kans on vaan niitä kasvukipuja.
rv 21+2

Mulla oli kans noilla viikoilla pistelyä, jomotusta ja vihlaisuja. Jos pyrskähti nauruun tai yskäisi, saattoi vihlaista mahasta. Kokeneet työkaverit lohduttivat, että kohtu kasvaa raivaa tilaa. Kaikki on mennyt hyvin muuten. Paitsi että kipuilujen kohteet muuttuvat raskauden edetessä. (ainakin minulla) Aluksi särki alamahaa, sitten näitä vihlaisuja ja jomotteluja. Sen jälkeen alkoi särkeä kylkiluita takaa ja kyljistä. Nyt onkin sitten liitoskipujen vuoro. Mutta kaiken kestää hyvin, kun tietää että mitä on luvassa. Hauskoja odotteluaikoja...

Mulla myös noi kivut siis aina lähes poikkeuksetta oikealla puolella nivusessa, ja koskee kyllä välillä niin p*****sti..:)

En osaa olla huolissani, koska levossa noita kipuja ei tunnu, vaan aina kävellessä tai jos oikea nivunen venyy tms.

Neuvolassakin mainitsin asiasta mutta sanoi että vauva alkaa kaivaa tietänsä lantioon lähtöasentoon ja lantio venyy, siitä kivut.

aino 32+3

Yhteistyössä