OUTOA KIPUILUA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KERTTIINA HARMAANA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KERTTIINA HARMAANA

Vieras
Kysyin aiheeta jo tuolla vauvakuumeen puolella, mutta kukaan ei osannut auttaa. Voisiko joku täällä antaa neuvoja?
Minulla on muutama päivä ollut outoa kipuilua oikealla alavatsalla. Kipu alkoi noin kolme päivää tero-kuurin jälkeen. Maanantaina tai tiistaina odotin menkkoja alkavaksi, mutta ei ole tullut kuin ruskeaa vuotoa. Kipu tuntuu pahimmalta kun istuu ja käy vessassa. Sitten taas helpottaa. Eilen luulin jo tädin tulleen kylään kun rinnat ja nännit ovat todella kipeät ja vatsa turpea. Eilen tulikin runsaasti ruskeaa vuotoa ja helkatinmoiset menkkakivut, mutta kunnon vuotoa ei ole tullut.
Kipu on aika pelottavaa, koska sellaista ei ole ennen ollut. Pari viikkoa sitten minut ultrattiin ja tehtiin munatorvien aukiolotutkimus, joten raskaana en voi olla.

Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa minua.

En taida osata auttaa tuon kivun suhteen, mutta myös ovulaation aikaan voi käsittääkseni olla menkkamaisia tuntemuksia ja kuvailemasi kaltaista vuotoa. Voisiko olla kyse siitä? Kipu tietysti kuulostaa aika pahalta, joten sen taustalla voi olla jotain muutakin.
Ehkä on viisainta kysyä lääkäriltä. Toivotaan, että vastaus löytyy, ja ettei kyse ole mistään vakavasta!

Minulla on kerran ollut kysta munasarjassa, joka sitten myös puhkesi ja aiheutti aivan järkyttävät kivut. Luulin että umpisuoli puhkeaa, koska en voinut liikkua tai tehdä mitään, kaikki liike sattui. Tosin kipuilu oli tosi yhtäkkistä, kivun alkamisesta kysta puhkesi noin puolen tunnin päästä ja muutaman päivä meni toipuessa.

Yhteistyössä