Outo patti alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristina-s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kristina-s

Vieras
Olen 18-vuotias nuori naisen alku ja minulla olisi kutiava ja poltteleva ongelma. Minulla on outo patti häpyhuulella ja olen todella huolestunut siitä, että onko se vaarallinen! Huomasin sen tänään suihkussa ollessani. Todella epämielyttävä ja aluksi ei ollut pattia, mutta se kutitti todella paljon ja ajattelin pikkuhousujeni takia kutinan johtuneen (esim. liian kireät, pesuaine tms.).
Tämä on ensimmäinen kerta, kun minulle on tullut tällainen patti alapäähän ja olen hyvin huolissani! Olen lukenut palstoilta pateista, mutta ne ovat helppoja puhkaista, mutta tämä on vain paksu ja kova patti, jota ei pysty puhkaisemaan.

En usko, että sukupuoli tauti kyseessä, koska poikaystäväni on minun ensimmäinen, samoin minä hänen, joten poissulkisin sukupuolitaudin.

Onko joillain ollut samanlaista vaivaa? Onko hoidettavissa kotikonstein vai onko pakko mennä lääkäriin?

Olen 18-vuotias nuori naisen alku ja minulla olisi kutiava ja poltteleva ongelma. Minulla on outo patti häpyhuulella ja olen todella huolestunut siitä, että onko se vaarallinen! Huomasin sen tänään suihkussa ollessani. Todella epämielyttävä ja aluksi ei ollut pattia, mutta se kutitti todella paljon ja ajattelin pikkuhousujeni takia kutinan johtuneen (esim. liian kireät, pesuaine tms.).
Tämä on ensimmäinen kerta, kun minulle on tullut tällainen patti alapäähän ja olen hyvin huolissani! Olen lukenut palstoilta pateista, mutta ne ovat helppoja puhkaista, mutta tämä on vain paksu ja kova patti, jota ei pysty puhkaisemaan.

En usko, että sukupuoli tauti kyseessä, koska poikaystäväni on minun ensimmäinen, samoin minä hänen, joten poissulkisin sukupuolitaudin.

Onko joillain ollut samanlaista vaivaa? Onko hoidettavissa kotikonstein vai onko pakko mennä lääkäriin?

Ehkä se on rasvapatti?
Ainakin kuvauksesi perusteella kuullostaa. Mulla oli kanssa tuollainen.
Leikattiin paikallispuudutuksella pois.

Viimeksi muokattu:
Minullekin tulee joskus ulompien häpyhuulten alueelle (varsinkin ulkopuolelle) kovia rasvapatteja jotka olen kyllä saanut puristettua rikki, sisältö on melko paksua valkoista "tahnaa".
Eli älä nyt heti peljästy.

Kerran ihan nuorena (noin 13v) turposi koko häpyhuuli kananmunan kokoiseksi ja se oli hirvittävän kipeä! Muutaman päivän se kipuili ja sitten kerran taas pissalle mennessäni varovasti venytin häpyhuulta kurkatakseni miltä se näyttää - se olikin niin kypsä että se puhkesi ja sieltä valui kellertävää mätää varmaan teelusikallisen verran. Muistaisin lukeneeni jostain että se on joku rauhanen (on sillä nimikin vaan en muista) joka saattaa mennä tukkoon ja oireilla juuri näin.

Itsellä myös ollut uloimmassa häpyhuulessa pikkurillin kynnen kokoinen kova ja kipeä patti, menin siitä terveydenhoitajalle joka puristi patin, niin kuin se olisi ollut iso finni, ei vaarallinen. Se tuli kerran sen jälkeen uudestaan samaan paikkaan ja sain itse puristettua pois. Eikä ole pitkään aikaan ollut.