Outo keskenmeno, vai jotain muuta? (keskenmenon kokeneita?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pesco harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pesco harmaana

Vieras
Olin (tai olen, en tiedä enää) raskaana ja viikkoja pitäisi olla 5+5. Perjantaina illalla, ilman minkään näköistä kipua, kävin vessassa ja huomasin, että paperiin jäi verta ja jokin pieni hyytymä. Lauantaina klo 14 alkoi rajumpi vuoto johon liittyi menkkamainen paine alavatsalla, ei mitään kovaa kipua, mutta kuitenkin. Vuodon mukana tuli paljon pieniä ja yksi iso hyytymä. Sitten vuoto loppui kuuden aikaan kuin seinään, eikä vuotoa ole tullut enää yhtään. Lueskelin netistä, että keskenmenovuoto kestää pitkään, voi kestää jopa 2 viikkoa. Voisiko tässä olla kyse jostain muusta kuin keskenmenosta? Kipujakaan ei ole enää ollenkaan...

Ps. Esikoista odottaessa viikolla 35+ tuli täsmälleen samanlainen vuoto, verta tosin tuli vielä enemmän, mutta mukana oli hyytymiä. Lapsi syntyi kuitenkin laskettuna aikana..

Menkkakivut ja runsaat hyytymät on mun korvaan aina huono juttu, mutta eipä se kuitenkaan oikeasti sitä tarkoita etteikö raskaus ole voinut jatkua kerta vuoto ei kestänyt pitkään..Eikai sun auta kun tehdä uutta testiä ja mahdollisesti tilata yksityiselle ultra aikaa, ellei sit oo niinku meillä et terkalla on ultra huoneessaan..

Toivotaan parasta!! :hug:

Monen monta keskenmenoa kokeneena voin vain suositella menemään lääkäriin. Vuoto voi olla erilaista. Viimeksi vuoti ihan pikkasen ja se oli sit ollut km, koska alkiota ei löytynyt. Raskaushormoonit olivat tippuneet jo yhdeksään. Jos minulla on ollut raskausoireita eli hormoonitasot korkeella olen vuotanut kuin häränkurkusta. Koskaan minulla vuoto ei ole kestänyt kahta viikkoa.

Kivut ja vuoto yhdessä kuulostaa huonolta, mutta eihän sitä voi kukaan palsta tohtori varmaksi mitään väittää, voihan olla esim. kaksosraskaus ja toinen keskeytyy. Varaisin yksityiseltä ultran viikon tai kahden päähän jos menkkoja ei kuulu.

Mulla on osa keskenmenoista vuotanut alle viikon, mutta toisaalta tämän raskauden alussa oli myös vuotoa, kipuja ja pieniä hyytymiä ja on nyt kestänyt viikolle 30. Kätilöopistolle olen päässyt aina ultraan, kun on ollut vuotoa ja epäily keskenmenosta. Voimia!

Minäkin varaisin ajan yksityiseen ultraan viikon-parin päähän. Tai sitten soitat tk:hon maanantaina ja kyselet, voisivatko laittaa lähetteen sairaalaan tässä tilanteessa ultrattavaksi. Itselläni kaksi keskenmenoa takana ja aina kun on vuotanut, niin ulos on tullut jossain vaiheessa. Tsemppiä jatkoon, toivottavasti ei ole pahin tapahtunut, mutta kannattaisi varautua siihenkin :(

Joo no en mä mitään toivetta yhtään elättele, että olisin vielä raskaana, mutta jotenkin tosi outo tämä vuoto kyllä oli. Kuinka pian hormonit yleensä laskee keskenmenon jälkeen, jos testaisin apteekin testillä... Pitäisikö odottaa useampi päivä, että näyttäis negaa tai edes heikkoa plussaa? Haluisin varmistua asiastam että en oo enää raskaana.

Mulla keskenmeno vuoti vain päivän ja tiputteli toisen. Kaavitttiin myöhemmin koska kaikki ei tullut ulos,vaan jäi kohtuun .Ihan ilman kipuja olin kuukaus tolkulla raskausjätettä kohdussa. Tilanteet on kovin erilaisia. Soita huomenna aika ultraan, noilla oireilla pääset kunnalliseenkin tarkastukseen.

Minulla on vastaavasta vuodosta kokemusta ja VOISI olla, että sinullakin on kyse hematoomasta eikä välttämättä keskenmenosta. Aika näyttää kummasta on kyse tai jos vaan pääset niin parasta olisi oman mielenrauhan vuoksi käydä lääkärissä tarkistuttamassa tilanne.

Minulla alkoi tässä raskaudessa rv 6+5 yhtäkkinen todella raju verenvuoto. Mukana tuli suuria hyytymiä ja oli juurikin tuollaista paineen tunnetta alavatsalla. Luulin minäkin keskenmenoksi, mutta seuraavana päivänä ultrassa kaikeksi yllätykseksi todettiin elävä alkio ja vuodon johtuvan suuresta hematoomasta.

Nyt olisi tärkeää välttää kaikenlaista fyysistä rasitusta, saunomista, uimista, yhdyntää yms. Jos raskaus jatkuukin niin olisi tärkeää käydä siellä lääkärillä. Saisit ehkä jotain tukilääkitystä tuohon (keltarauhashormoonia). Omin päin voisit ottaa magnesiumia, sitä mulle lääkäri määräsi noihin vuotoihin.

Tsemppiä, toivottavasti ei ole keskenmenosta kyse!

Minulla on ollut useita keskenmenoja eivätkä niissä vuodot ole kestäneet kun 2-3 päivää, kuten kuukautisissakin. Minulla oli myös viikon kestävää niukkaa vuoto raskausviikolla 8 ja silti sain tämän meidän ainokaisen.

Joo no en mä mitään toivetta yhtään elättele, että olisin vielä raskaana, mutta jotenkin tosi outo tämä vuoto kyllä oli. Kuinka pian hormonit yleensä laskee keskenmenon jälkeen, jos testaisin apteekin testillä... Pitäisikö odottaa useampi päivä, että näyttäis negaa tai edes heikkoa plussaa? Haluisin varmistua asiastam että en oo enää raskaana. Huomenna heti varaan ajan lääkärille. Kiitos kokemuksista! :)

Mulla vuoto kesti lähes kaksi viikkoa. Kierron mukaan viikkoja oli takana seitsemän. Viikon vuodettuani tklääkäri ultrasi ja laittoi lähetteen verikokeeseen, jolla katsottiin raskaushormonipitoisuus tai joku semmoinen. Oli sen korkuinen arvo, että vastas kahta viikkoa. Viikon päästä arvo oli lähes nollilla. Apteekin testeillä en testannut jälkeenpäin ollenkaan.

Laitan vielä miten minulla on ollut keskenmenoissa:
Spontaani keskenmeno vuosi viikon verran ja vuoto oli sellaista runsaiden menkkojen tapaista. Vuoto alkoi tuhruvuodolla.
Keskeytyneet keskenmenot todettu ultrassa myöhemmillä viikoilla. Ei vuotoja/tuhruja alkuviikoilla.
Hematooma vuosi hanat auki meiningillä ilman ennakkovaroitusta ja tuli hyytymiä. Raskaus jatkui silti :)

Yhteistyössä