Ououou!! Mulla on koukussa ruotsalainen mies, mitäs luulette, mahtako tulla mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyssä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyssä

Vieras
Siis facebookissa. Ihan yllättäen laittoi mulle viestiä, ja ollaan siitä saakka viestitetly. Yllättävän samankaltaiset kohtalot, tai siis menneisyys meillä molemmilla. Paljon yhteneväisyyksiä luonteessa ja kohtaloissa. Ja kaikenlisäksi mies on suloinen, komea, söötti.

Vaan mitäs meinaatte, kannattaako tähän kauheasti panostaa? Onko liian haastavaa, se on sentään ruotsissa ja mä täällä suomessa..?

Kauheet kulttuurierot. Se mies on hei ULKOMAALAINEN, niinku mamu...unohda :attn:

No, vakavissaan: pelkän naamakirjan perusteella en tekisi minkäänlaisia suunnitelmia tai panostuksia.

Ööö...sanat mies ja ruotsalainen ei sovi samaan lauseeseen. Ruotsalainen pojan kloppi, sellaisia ne on. Jos poikakaveria etsit etkä miestä, niin varmaan onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kauheet kulttuurierot. Se mies on hei ULKOMAALAINEN, niinku mamu...unohda :attn:

No, vakavissaan: pelkän naamakirjan perusteella en tekisi minkäänlaisia suunnitelmia tai panostuksia.

Äläs nyt, kyllä vaan on isot kulttuurierot, niitä ei vaan aluksi huomaa! Kokemusta 8 vuoden ajalta Ruotsista ja ruotsalaisista pojista.

Tutustu ja tee ratkaisut sitten. Ei tuo ruotsi nyt kovin kaukana ole, ja kulttuurishokki on ehkä vähän pienempi, kuin esim. johonkin lähi-idän maan asukkaan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Äläs nyt, kyllä vaan on isot kulttuurierot, niitä ei vaan aluksi huomaa! Kokemusta 8 vuoden ajalta Ruotsista ja ruotsalaisista pojista.

Mulla oli kulttuurierot jopa piikkiöläisen kanssa ja itse oon turkulainen, eli uskon kyllä että kulttuurieroja voi olla :D. Etenkin sellaisten kansalaisuuksien välillä, jotka ovat ulkoisesti samankaltaisia, maantieteellisesti lähellä, eikä ihminen ehkä osaa ajatella/varautua eroihin.

Siihen lahden poikki sahaamiseen voi kyllästyä ennen pitkää.

Hiljaisuuteen suhtautuminen voi olla kompastuskivi. Jos nainen pitää suunsa kiinni tunninkin putkeen esimerkiksi automatkalla, niin jonkin on pakko olla pahasti vialla, tuumii ruotsalaismies.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siihen lahden poikki sahaamiseen voi kyllästyä ennen pitkää.

Hiljaisuuteen suhtautuminen voi olla kompastuskivi. Jos nainen pitää suunsa kiinni tunninkin putkeen esimerkiksi automatkalla, niin jonkin on pakko olla pahasti vialla, tuumii ruotsalaismies.

Hui! Onneksi ei ole ruotsalaista miestä! Kun on tottunut siihen, että voi istua autossa ihmetystä herättämättä (parhaassa tapauksessa) kuusi tuntia putkeen puhumatta sanaakaan, niin olisi rasittavaa yrittää keksiä koko ajan puheenaihetta!

Olisin 19-vuotiaana saanut eräältä ruotsalaiselta m*naa (vonkaus oli pitkä ja perusteellinen), mutta kieltäydyin..

Joopa joo. Unohdin ihan, että jos ois ollu kyseessä Turkkilaismies, niin sehän ois ollu "made in heaven". Paska tsägä mulla, pitää äkkiä päättää kumpi meistä haluaa kumman maahan elintasopakoilaiseksi.
Kiitos, siskot :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joopa joo. Unohdin ihan, että jos ois ollu kyseessä Turkkilaismies, niin sehän ois ollu "made in heaven". Paska tsägä mulla, pitää äkkiä päättää kumpi meistä haluaa kumman maahan elintasopakoilaiseksi.
Kiitos, siskot :heart:

Ööö, ootsä vähän pihalla?
Vaikka olis naapuritalon mies, niin ennen kun tutustutte oikeasti, niin sun on turha elätellä mitään kuvitelmia.
Se kertoo netissä olevansa sitä ja tätä, todellisuudessa voi olla ihan jotain muuta. Olet ihastunut kehittämääsi mielikuvaan, et todelliseen ihmisen.
Kysyit, kannattaako kauhesti panostaa? Ei kannata, ennen kun tapaatte oikeasti ja tutustutte. Oli se sitten suomalainen, ruotsalainen, turkkilainen tai mikä tahansa.
Maantieteellinen ero nyt ei oo mikään ongelma, vaikka tyyppi asuisi Argentiinassa.

ei oo kauhee ta mulla facebookis en si viro laine sit ruotsa lainen oon nyt ruotsa laisen kaa naimisis lapsii 3 asutaa eniten ihanassa tukholmassa ja sit ehk 2vk suomes lapset 1 3 5 v ei oo ongelma paitsi kieli meillä ei kaikki puhuu ruotsia aina

Yhteistyössä