Oulussa asuvat!!

Ensin tulee mieleen Kaukovainio.. ostarin seutu. Toppilalla lienee sama maine.

Meinaatteko vuokralle vai omaa? Kerrostalo, rivitalo, okt? Kannattaa varmaan kysellä toisinkinpäin, eli mitkä alueet suosittuja. =)

Meri-Toppila, Rajakylän tietyt alueet, Kaukovainion tietyt alueet, Välivainion tietyt alueet, Tuiran tietyt alueet... nuo tietyt alueet = vuokra-asuntoja sisältävät.

Älkää muuttako ainakaa myllyojalle! Teimme elämämme virheen tänne tullessa lapsen kanssa. Muut paikat taitaakin olla sanottu, eli kaukovainio, toppila, rajakylä, myllytulli (vähän niin ja näin onko hyvä paikka).
Hyviä paikkoja lapsiperheelle näkisin esim koskelassa, patelassa, herukassa, maikkulassa, höyhtyällä... Käsittääkseni rauhallisia, ja hyviä paikkoja autolla liikkuvalle lapsiperheelle. Itse haaveilen Kaakkurin seudulle muutosta.
Toki tässä kaupungissa on joka puolella ties minkä näköstä kulkijaa, noissa mainitsemissani hyvissä vaan käsittääkseni vähemmän.

Vuokrarivaria on kyllä lähes mahdoton löytää, niitä kun ei yksinkertaisesti ole kuin kuin muutama harva yksityisellä. IMuuten kyllä yhdyn edellisiin, mutta pakko kysyä, että mitä aluetta Välivainiolla oikein pitäisi välttää? Sehän on on hiljaisuuden tyyssija vanhoine omakotitaloineen ja muutaminen uusine kerrostaloineen ja tuntuu olevan ainakin lähipiirissä kovinkin suosittu juuri lapsiperheiden keskuudessa.

Sen verran täytyy tulla Kaukovainiota puolustelemaan, että ei tämä niin kovin kaamea ole. Tuo ostari se on, mitä pitää lasten kanssa vältellä, siellä öristään ja kuseksitaan miten sattuu. Muuten täällä on minusta ihan ok asua.

Alkuperäinen kirjoittaja pylläri;23653648:
Hyviä paikkoja lapsiperheelle näkisin esim koskelassa, patelassa, herukassa, maikkulassa, höyhtyällä... Käsittääkseni rauhallisia, ja hyviä paikkoja autolla liikkuvalle lapsiperheelle. Itse haaveilen Kaakkurin seudulle muutosta.

Pakko hehkuttaa: Itse asun maikkulassa ja tosiaan on hyvä paikka. Rauhallista on, leikkikenttiä löytyy ja paljon lapsia.. Päiväkoteja on tässä kilometrin säteellä ainaki viisi tai kuusi.. Ja sopii autottomallekin perheelle, kun on hyvät bussiyhteydet keskustaan (tai ainaki me pärjätään hyvin..tietenki osittain asennekysymys) Ja menee myös suora pyörätie kaupunkiin asti.. En mielellään muuttais pois..:)
tietenki on myös juoppoja ja omituisia hiihtäjiä, mutta vähempi..ja aika harmittomilta vaikuttavat nämä alueen "vakijuopot", joiden kanssa muutamia sanasia olen vaihtanut...

Hiirosessa asun ja tällä pienellä alueella johon oon ehiny tutustua vaikuttaa olevan lapsiperheitä ja ainaki Myllytulliin (josta muutin) verrattuna täällä on parempia leikkipaikkoja ko on metsää ja luontoa.

Toppilansaari on upea paikka! Täällä on luonto lähellä, ranta jne. Todella rauhallista, mukavia naapureita ja hyvät ulkoilumahdollisuudet. Lisäksi lähellä keskustaa, hyvät pyöräilyreitit.... TERVETULOA!