Oulunseudun odottajat 2012

Onnea hienoista ultrakuulumisista Tine ja Nuppunappi! :heart: Minustakin se rakenneultra oli jotenkin kauhean hätäinen ja olisi ollut kiva nähdä enemmän ja tarkemmin, mutta tämä vaan mittaili jotain ympyröitä eikä selittänyt edes koko aikaa että mitä mittoja otti. : / Onneksi jotain kertoili sentään. Vähän hätäinen fiilis jäi siitä, eikä saatu ees kunnollisia kuvia, 4 samanlaista epäselvää pään sivukuvaa. No, pääasia kuitenkin että kaikki on kunnossa, mutta onhan se vähän harmi että niin vähäsen pääsee koko aikana vauvaa itse kurkkailemaan.

Tänään neuvolaan kuulemaan onko pissassa taas kuin paljon sokeria ja onko paino noussut ihan holtittomasti. :ashamed: Mutta ihan kiva mennä taas mittailtavaksi, kun sen ansiosta sitten lyhyempi työpäiväkin. ;)

Jee, tänään taas poksuu 24+0!! =)
 
Eilen viimein saatiin otettua ekta mahakuvat niin laitetaas tänne näytille. Naamakirjaan en uskalla laittaa, kun luota että ei näy mihinkään muualle vaikka ryhmä onkin salainen. En kuitenkaan ihan vielä halua kaikille feissarikavereille huudella... :)



Tänään tuli myös ekat niin ärhäkät potkut että mieskin tunsi ne kädellä!

Piula & potkuttelija 16+2
 
Pitäiskö sitä tännekki välillä jotain kirjottaa, että nousee tämä keskustelu vähän ylöspäin ja saatais uusiakin mukaan...

Meillä poksuu huomenna Rv 28! Hui kauhia, kohta sitä ollaan jo synnyttämässä, missähän välissä sitä kerkeis alkaa pesemään vauvelin vaatteita ja muita... Viel ois jonkin verran ostettavaakin ja muutenki tavaroita (kuten turvakaukalo) on pitkin maata, nekin pitäis käydä haalimassa kotiin... Työpäiviä jäljellä 28, sitte äippälomalle... Ens kuu on kauhiaa haipakkaa vielä vaan sitte sitä saaki jo rauhottua kotiin..

Nyt on vointi ollu ihan jees, töissäkin on jaksanu olla. Tosin istuminen on hankalaa ja tänään vauva pötköttää poikittain ja painaa kylkiä tosi kipeesti. Noo, 3 tuntia työpäivää jäljellä, kohta pikkusen oikasen itteeni tuossa lattialla ja syöpäsen eväät, niin eiköhän sitä sitte jaksa taas...

Pomolle valittelin tuota istumisen vaikeutta ja selkäkipuja, niin oli hommaamassa mulle uutta tuolia yms. Ja tosiaan oon tässä firmassa enää reilun kuukauden töissä... Sanoin vaan et etkä osta mitään, minä seison jos ei voi istua :)
 
Laitampas minäkin jotain kuulumisia. :)

Täällä vielä 37pv töitä jäljellä. Ei kyllä nappais enää yhtään, mutta pakko kai se on kun kerran jaksan vielä täällä istua. Mietittiin kyllä että jos pitäisin kertyneet lomat ennen äippälomia, mutta aattelin että jos vaan jaksan täällä istua niin ottaisin ne mielummin rahana. Ja mun työpanostani kyllä mielellään otetaan vastaan ihan loppuun asti. Katsotaan nyt miten menee.

Käveleminen alkaa olla vaikeaa, harjoitussuppareita tulee lähes aina kävellessä. Liikunta on siis tällä hetkellä aika olematonta, vesijumppaan onneksi vielä kykenen, mutta jalkaliikkeitä ei sielläkään voi tehdä kuin kevyesti. Noita suppareita tulee kyllä koko ajan vaan herkemmin, ei yhtään kiva. : / Aamuisin on lisäksi edelleen heikotusta, en uskalla enää matkustaa aamuisin bussilla kun tulee siellä niin huono olo. Muuten ei ole suurempia kremppoja. :) Masu kasvaa kovaa vauhtia ja pikkuinen myllää kovasti, eilen oli taas sellaiset sembalot mahassa kun yritin nukkumaan laittaa... No, liikkukoon se siellä sitten äitinkin puolesta kun en enää itse oikein kykene. Aika tarkalleen 3kk laskettuun aikaan... :)

Mitäs teille muille kuuluu?

Onko kellään muuten tietoa asiasta: Jossain paperissa törmäsin sellaiseen lauseeseen, että ne, joille ei järjestetä perhevalmennuksesta käyntiä OYSissa, voivat mennä sinne käymään tiettyinä vierailuaikoina. Onkohan tämä kuinka vanhaa tietoa, tietääkö joku onko edelleen mahdollistä mennä sinne? Netissä ei tainnut olla tästä mitään tietoa, vai olikohan, en nyt muista mistä oikein luin tuon. Kun mulla on jäänyt sellainen käsitys ettei sinne pääse mitenkään ennenkuin vauva roikkuu puoliksi ulkona. :D

Jiiralle jaksamisia töihin, yritetään vaan puuskuttaa eteenpäin... :whistle:

Kivasti alkaa masu näkyä Piula! =)

Jaksamisia kaikille oulumammoille!

Nöhveli & pikkumöykky 26+5
 
Mua kiinnostaa kans että pääseekö sinne oysiin tutustumaan? Kun viimeksi asiaa kyselin (2010) niin neuvolasta sanottiin että ei pääse. Olin ihan maani myynyt kun olisin halunnut käydä kattoos et mihin oon sit menossa. No laps syntyikin sit vähän etuajassa ja oltiin mummolasssa eli mentiin sit seinäjoelle synnyttään kun se oli lähimpänä ja siellä oon noi muutkin saanut. Tää tuleva pikkuinen nyt kuitenkin syntyy mitä suurimmalla todennäköisyydellä ja jos kaikki hyvin menee niin oyssissä ja olis kyllä ihana päästä tutustuun sinne etukäteen.
 
Minuakin harmittaa, kun ei tuonne OYS:iin pääse tutustumaan etukäteen. Kävi tuolla valmennuksessa kätilö kertomassa vähän OYS:in käytännöistä, mutta ei se ole sama asia kuin ihan paikan päällä käyminen. Juhannusjuna-ohjelmassa oli Oulun kohdalla pieni juttu tuolta OYS:in synnytysosastolta, joten silloin näin vähän miltä siellä näyttää, mutta siinäpä se.

Mie olen nyt viime päivinä entistä enemmän kärsinyt lonkan alueen kivuista, varsinkin kun liikkuu vähänkin enemmän. Eilen siivosin tämän asunnon ja loppuilta menikin varovasti kävellen ja sohvalta nouseminen oli oma taitolajinsa. Kävin viikko sitten ylinmääräisessä ultrassa, kun sf-mitta ei ollut kuukauteen kasvanut yhtään ja siellä sitten lääkäri varoitteli, kun tuli puheeksi nuo lonkanalueen kivut, että pahemmaksi vain menee. Saa nähä kuinka sitten loppu vaiheessa käyn enää koiran kanssa lenkillä. Onneksi mieheni sanoi tuossa jokin aika sitten, että jos menee kovin vaikeaksi, niin hän käyttää sitten koiraa ulkona myös aamuisin. Pitäisihän sitä joka päivä harrastaa liikuntaa ja siihen mie kyllä pyrin.

Onneksi ultrassa kaikki oli kunnossa, vaikka vatsa ei olekaan kasvanut. Lääkäri mittaili eri paikkoja, tarkisti virtaukset ja lopuksi kävi läpi sisäelimiäkin. Pari kiloiseksi pikkuinen arvioitiin, joten vissiin se kasvaa nyt tuonne sisälle päin, niin se ei tuota vatsaa kasvata. Takamus tuntuu tuossa pallean alla ja välillä jalka liikkuu tuossa toisen pallean alla. Mukavan tuntuista möyrimistä, kun tuntuu, että toinen yrittää tulla läpi. Painoakaan minulle ei ollut viime neuvolassa tullut, oli jopa 200g vähemmän, mutta se johtuu varmaan siitä, että olen ollut todella tarkka ruokien suhteen sen rd-diagnoosin jälkeen. Ensimmäisen neuvolan jälkeen painoa on tullut yhteensä noin 7,5 kiloa. Olen nyt vähän kasvattanut ruokamääriä ja on sitä välillä tullut syötyä mm. Hesessäkin, joten kuun lopussa olevassa neuvolassa näkyy, onko painoa tullut yhtään lisää. Onneksi pikkuinen saa minusta tarvittavat ravinteet, vaikka paino ei olisi noussutkaan.

Peppi1981 ja Sykerö 33+1
 
Oyssiin ei pääse tutustumaan etukäteen, kysyin asiaa terkkarilta noin kuukausi sitten. Minuakin se harmittaa tosi paljon, mutta ei voi mittään...

Laskettu aika ylihuomenna, eikä minkäänlaisia oireita lähenevästä synnytyksestä! Olo alkaa olla melkoisen muhkea ja kärsimätön :whistle: On nämä viimeiset päivät/viikot piinaa!!

Lena & Onni 39+5
 
Olenpas unohtanut ilmoittaa, että toistaiseksi mut saa poistaa tästä ketjusta. Neuvolassa ei löytynyt sydänääniä ja kehitys oli loppunut jossain viikon 7-8 paikkeilla, kun viikkoja piti olla yli kymmenen. Viime sunnuntai meni sairaalassa lääkkeellisessä kohduntyhjennyksessä ja nyt sitten odotellaan vuodon loppumista ja uutta yritystä kehiin.
 
Voi ei lauru, olipa ikäviä uutisia! :'( Kovasti jaksamisia ja kaikkea hyvää jatkossa! :hug:

lena Toivottavasti tulee lähtö pian! :)

OYSin nettisivuilla on muuten pari esittelyvideota synnäriosastoista, ei niistä kyllä paljon mitään selvää saa, mutta kuitenkin. En nyt muista sitä osoitetta ulkoa, olikohan se ppshp.fi/synnytys tai jotain sinnepäin... :) Ja hyvin oli ohjeistusta muutenkin. Vilkaiskaapas, jos ette oo vielä siellä käyneet!

Milloin täällä tehdään painoarvioita ja synnytystapa-arvioinnit? Olivatko OYSilla? En tiiä yhtään millaiset käytännöt täällä on. Neuvolassa sanottiin että se sairaalaan menevä esitietolomake (netissä) lähetetään vk32, pitääkö paikkaansa? Katsotaanko sitä vielä neuvolassa yhdessä? Selitti niin hätäisesti täti nuo että jäi vähän epäselväksi, enkä viitsinyt enää kysellä kun oli jo niin kovasti lykkimässä mua ovesta ulos. :ashamed:
 
Hei=)
Minäkin voisin liittyä mukaan keskusteluun.
Oulunseudulla asustelen ja viidettä lasta odotan.Olo on vielä todella sekava.Olen hirmu hirmu onnellinen raskaudesta ja odotan innoissani kesävauvaamme:heart: mutta samalla pelottaa että onkohan siellä mahassa vauvaa sittenkään.Tää alkuraskaus on yhtä epävarmuuden aikaa,ennenkuin näkee miten asiat on.

Ultra mulla ois kolmen yön päästä joka tässä jännityksessä tuntuu ihan liian pitkälle ajalle.Haluaisin vaan äkkiä tietää onko kohdussa ketään,että sais lopettaa tän stressaamisen.Muuten en varmaan kauheena stressais muttakun pahoinvointi on ollut niin lievää ja nyt tuntuu että kaikki oireet vaan vähenee ja lähes loppuu,ni siksi pelottaa onko kaikki sittenkään hyvin.

Me ei olla vielä kerrottu raskaudesta kellekkään niin näitä asioita ei voi edes jakaa muualla kuin täällä.Mutta tänne on ihana kirjoitella tuntemuksiaan,kun täällä on muutkin samassa tilanteessa.Ei kaikki ihan näin alkuraskaudessa menossa,mutta raskaana kuitenkin=)

Niin ja läheisille ei aijota kovin aikasten kertoa vauvasta.Osa varmaan ihmettelee suuresti sitä miksi haluttiin näin iso perhe,mutta osa taas jo odottaa vauvauutisia kovasti kun tiesivät että toivoimme vielä yhtä lasta.Oon kyllä niin kiitollinen jos saamme vielä tämän yhden lapsen:heart:

Ainiin ja mun tietoja laitan tähän vielä.Olen 32v ja mies on 35v Perheeseemme kuuluvat tytöt 8v ja 6v ja pojat 4v ja 2v
ja 11vuotias kultainennoutaja.Tälle viidennelle ja neljännelle lapsellemme tulisi 2v9kk ikäeroa.

Mutta nyt jään jännityksellä odottamaan perjantain ultraa ja toivon että jo niin kovasti odottamani vauva sieltä mahasta löytyisi oikean kokosena ja sydän sykkivänä:heart:

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi :heart: rv.7+6
 
Nöhveli - mulla oli lääkärineuvola rv37 ja kävin ekaks neuvolassa ja sit tk-lääkärin "kopeloitavana". Käynti oli todella paha pettymys koska en saanut minkäänlaista painoarviota eikä synnytyksestä puhuttu ollenkaan. Mulla on siis täysin normaalisti edennyt raskaus.
Sitä esitietolomaketta varten sain terkkarilta nettitunnukset, mutta en muista millä viikolla. Kotona siis sen täytin ja sit seuraavalla neuvolakäynnillä se käytiin läpi terkkarin kanssa ja hän sit laitto sen synnärille eteenpäin.
 
Tervetuloa rakkaudesta äiti! :wave: Teillä onkin siellä jo mukavan kokoinen pesue odottamassa uutta pienokaista! :)

lena Sain myös ne tunnukset ja käskettiin itse täyttää, mutta jäi sitten vähän auki että haluaako se katsoa sen vielä mun kanssa yhdessä vai lähetänkö sen itse sitten. Kun seuraava neuvola on lääkärineuvola ja tiiä sit millon on taas seuraava tuolle omalle tätille. Vaan eiköhän sekin pian taas ole, eikös näiden käyntien pitäisi muutenkin kohta tiivistyä? Kyllä mä ainakin tarttisin ihan kunnollisen synnytysarvion, kun mulla niin ahdas lantio ettei varmaan mahdu syntymään sitä kautta. Pitää sitten vissiin oikein kinuamalla kinuta että haluan että katsotaan kunnolla ennenkuin lähdetään tuskissaan sinne sairaalaan arvailemaan ja katsomaan että mahtuuko vai eikö mahdu, leikataanko vai eikö leikata. :( Täytin kyllä siihen esitietolomakkeeseenkin että tsekata sitten huolella etukäteen kaikki nuo, kiitos, ärrmurr. :kieh:
 
Mulle sanottiin siitä esitietolomakkeesta että kotona täyttelen ja sitte ennen vkoa 32 jollain käynnillä käydään se vielä läpi neuvolassa ja sitte laitetaan synnärille. Että neuvolassa voi sitä vielä täydentää...

Näin minäkin oon kuullu et Oyssiin ei pääse tutustumaan ollenkaan.. Tuttava pääsi ku tuplia ootti ja samalla olivat tutustuneet lasten tehoon ku sinne ne suurinosa monikoista ensin joutuu...
Jos kaikki menee raskaudessa hyvin, niin sehän riittää ku tietää mistä ovesta mennään sisälle. Siitä eteenpäin hoitajat kyllä neuvoo tien :)

Ite jemmaan jo nyt rahoja et pääsen käymään sitte loppuvaiheessa siellä Meri-Oulussa vähän kurkkaamassa että onko siellä kuinka jättiläinen mahassa... Jotenki tuntuu hurjalta että puolivälissä näki sen jauhelihapaketin kokosen möykyn ja seuraava tapaaminen oiski vasta salissa.

Mullakin työkamu sano että mun maha ei oo kasvanu nyt ollenkaan... Kuukausi sitte se sano et sillon oli oikein pullahdus ulospäin, mut nyt siis ei oo kasvanu. Toki sekin vaikuttaa ku nyt nähty joka päivä, niin sitä kasvua ei niin huomaa, mut onneksi jo ens vkolla neuvola, niin näkee et onko sf-mitta kasvanu. Ite en osaa yhtään sanoa et onko kasvanu, ainaki tuntuu et ku vauva ei makaa kokoaikaa poikittain, niin maha ei oo niin leveä ku aikasemmin....Itellä paino ei oo ainakaan kuukauteen noussu juuri yhtään (ei ruoka maistu ku väsyttää niin ettei jaksa edes purra). Vauva kuitenki liikkuu entiseen malliin....
 
Mut saa poistaa listalta eli keskeytynyt keskenmeno todettiin neuvolassa pari viikkoa sitten ja siitä seurasi sitten lääkkeellinen kohduntyhjennys... Tarrasukkia muille odottajille ja toivotaan, että teillä menee kaikki hyvin!

-lauru
 
Voimia teille ikäviä uutisia saaneille!

Kattelin tuolta listalta että kevään vauvoista aika moni tulee olemaan esikoinen. Vois olla ihan mukava joskus järjestää joku tapaaminenkin ja tutustua muihin tuleviin mammoihin. Mullakin siis esikoinen tulossa ja tuttavilla ei kovin monella vielä lapsia ole. Mitäs sanotte? Ja siis toki muutkin kuin esikoista odottavat ois mukava tavata! :)

Piula
 
Olipa huonoja uutisia, kun tämän ketjun avasin :(. Osanotot pienen menettäneille.

Liityn ketjuun, oululainen olen mutta asumme mieheni kanssa töiden vuoksi tällä hetkellä muualla. Paluumuutto on edessä vuodenvaihteen jälkeen kun jään äitiyslomalle. Esikoista odotellaan ja ikää on 33v, laskettu aika 7.3.2013.


Niittyvilla 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Ilmottauduin kyllä aikaisemmin tähän ryhmää, mutta jotenkin en vain saanut aikaiseksi kirjoiteltua. Häästressi pukkasi silloin pahimillaan ja muutenkin kaikki oli niin uutta!

Nyt kuitenkin tuntuu jo että olisi kiva että olisi joku paikka (muukin kuin blogi) missä purkaa hyviä ja huonoja tuntemuksia! :D

Meille on kuulunut oikeastaan koko raskaus ajan hyvää. Lukuunottamatta minun selkäni loppullista särkymistä sekä tätä valtavaa menettämisen pelkoa.
Neuvolakäynneilläkin on kaikki ollut ok, mutta viime käynnillä huomautettiin että sf-mitta on pompannut ihan pikkiriikkisen käyrän yli :)

Swii ja "Myy" 30+6
 
Pahoittelut keskenmenon kokeneille! :hug:

Tervetuloa uudet! :wave:

Haluaisko joku perustaa uuden pinon? Mulla ei oikein aika riitä tämän pinon päivityksiin, joten olis varmaan teille aktiivisille mukavempi kun olis vähän aktiivisempi päivittelijä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei!

Vieläkö tämä pino on voimissaan, edes jotenkuten? Vai onko kaikki jakaantuneet jo? Min ä voisin hypätä uutena mukaan.. ;)

Ikää 31v, uusperheellinen 2. lapsen odottaja, LA 24.8.2013. Esikko on tuolloin vastikään täyttänyt 5v :)
 

Yhteistyössä