Oulunseudun odottajat 2012

Oulunseudun odottajat 2012-2013


Odottajat

Syyskuu

17.9
zofia -- 26 v. -- ensimmäinen -- poikalupaus

18.9
UuMama -- 31 v. -- neljäs -- tyttölupaus

19.9
Titiina83 -- ?? -- toinen -- poikalupaus

20.9
syystiitiäinen -- 23 v. -- ensimmäinen -- tyttölupaus

25.9
neeakoo -- 20 v. -- ??

27.9
chizu -- 25 v. -- toinen -- poikalupaus

Lokakuu

6.10
Kata89 -- ?? -- ensimmäinen

19.10
Sabrinafair -- 28 v. -- ensimmäinen -- tyttölupaus

25.10
lena- -- ?? -- ensimmäinen -- tyttölupaus

25.10
nuppusuu -- 29 v. -- toinen -- tyttölupaus

28.10
tintinko -- 27 v. -- kolmas -- tyttölupaus

31.10
Pampula84 -- 27 v. -- ensimmäinen -- poikalupaus

Marraskuu

7.11.
*metsätähti* -- 24 v. -- ensimmäinen

11.11
Tirpsis -- 25 v. -- toinen -- tyttölupaus

12.11
Nenne -- 24 v. -- kolmas

16.11
toiveajatus -- 31 v. -- ensimmäinen -- poikalupaus

Joulukuu

10.12
Peppi1981 -- 30 v. -- ensimmäinen

26.12
Hermanni12 -- 31 v. -- ensimmäinen

Tammikuu

8.1
ellujokinen -- 27 v. -- ensimmäinen

8.1
swii -- 21 v. -- ensimmäinen

9.1
mimii_ -- 25 v. -- ensimmäinen

19.1
Jiira -- 28 v. -- ensimmäinen

21.1
Tine --27 v. -- toinen

24.1
Dea -- 24 v. -- ensimmäinen

24.1
Nöhveli -- 27 v. -- ensimmäinen -- poikalupaus

Helmikuu

7.2
markkis93 -- 19 v. -- ensimmäinen

11.2
Selma_ -- 32 v. -- kolmas

17.2
Veepukka -- 30 v. -- toinen

Maaliskuu

6.3
mimmulisa -- 19 v. -- ensimmäinen

7.3
Niittyvilla -- 33 v. -- ensimmäinen

27.3
Piula -- 30 v. -- ensimmäinen

Huhtikuu

23.4
hintriikka -- ?? -- ensimmäinen

Toukokuu

19.5
Nuppunappi -- 25 v. -- neljäs

Syntyneet

26.5
nipsu83 - 28 v. - esikoinen - tyttö - rv 34+6 - 2570 g & 48,5 cm

5.7
mami2010 - 26 v. - toinen - tyttö - rv 37+5 - 4440 g & 52cm

9.7
Lily08 - 25 v. - toinen - tyttö - rv 40+5 - 3340 g & 50 cm

8.8
Mesikämmen - 21 v. - esikoinen - tyttö - rv 38+6 - 3435 g & 48 cm

16.8
Tuutia - 31 v. - toinen - tyttö - rv 40+2 - 3790 g & 47 cm pää 36 cm

8.9
Keesha - 20 v. - esikoinen - poika - rv 40+4 - 3260g & 51cm pää 33,5 cm

Ketjulla on olemassa fb-ryhmä. Jos haluat mukaan ryhmään, lähetä yksityisviestillä nimesi + kuvaus profiilikuvastasi Mesikämmenelle, joka lisää sinut kaverikseen. Kaveripyynnön hyväksymisen jälkeen Mesikämmen lisää sinut salattuun ryhmään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ötsi
Heips oululaiset! :wave:

Tuo vanha ketju on ollut niin hiljainen, että laitoin uuden ketjun pystyyn.

Minä voin pinoa ylläpitää, jos muita halukkaita on. Laittakaa tietojanne tulemaan mielellään punaisella. Kiitos! :)

Mesikämmen ja masukki 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: mami2010
Minäminäminä heti mukaan! :D Toivottavasti tänne tulisi nyt vähän muitakin sitten!

Mesikämmen Sullahan on jo ihan mielettömästi viikkoja kasassa! :O

Täällä tosiaan ihan just plussailtu, eli tammikuulle 2013 menis tämä, laskurin mukaan 25.1 tietämille. Vaihdellaan sitten, kun tarkempia tietoja. Laitas mulle nyt sitten 25.1, 26v, ensimmäinen.
 
  • Tykkää
Reactions: mami2010
Enpä olekkaan sitä aiempaa ketjua huomannut..

Täällä odotetaan myös ensimmäistä vauvaa, laskettuaika olis 1.7 mutta suunniteltu sektio tehdään jo 5.6 etisen istukan takia. Mulla on ikää 28v.

nipsu83 ja Pulla 34+2 :)
 
Oo ihanaa kun täällä on muitakin. Pitääpä muokata tuo 2012-2013. Enpä oo edes ajatellut, että nyt plussaavat menevät jo vuoden 2013 puollelle! :ashamed:

Nöhvelille ihan älyttömästi onnea myös tällä puolella! :flower: Joo alkaahan noita viikkoja olemaan ja laattaa lentää edelleen kauniisti. :D

nipsu83: millon sulle tehtiin toi synnytystapa arvio? Mulla on istukka etuseinässä, mutta ei taida tarkoittaa samaa asiaa kuin etinen istukka? Mulle ei ainakaan ole tähän mennessä puhuttu mtn, että olis synnytyksen esteenä.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa nipsu83! Odotuksesi onkin jo loppusuoralla! :)

Mesikämmenelle Kiitokset onnitteluista. :) Millainen sulla on olo ollut, onko pahoinvoinnit jo helpottaneet?

Jospa tänne eksyisi joku muukin alkupään odottelija, ettei tarvisi täällä ittekseni olla sinne tammikuuhun saakka. :wave: Jos sinne asti nyt pääsen, hope so. Meinaa järki lähteä tän epätietoisuuden kanssa, on niin hiljaista tuolla masun suunnalla että on todella vaikea uskoa, että joku siellä on. Maha on kyllä välillä melko kuralla, joten välillä tulee mietittyä että mihin ruuansulatuskanavaan se oikein sitä pesää on rakentamassa... :D

Mitäs mieltä te "kokeneemmat" ootte olleet oulun seudun neuvolapalveluista? Aattelin, että jos tänään soittelis neuvolaan. Varhaisultraan varasin jo Meri-Ouluun ajan, tää epätietoisuus on ihan kamalaa ja tuo neuvola-ultrakin on tulossa vasta joskus vuonna peruna. : /

Nöhveli (+joku?) 4+5
 
Mesikämmen, mulla todettiin tuo etinen istukka joskus rv 20 kun tuli vähän veristä vuotoa ja sen takia synnärilläkin käytiin. Etinen istukka tarkoittaa siis sitä et istukka on joko osittain tai ihan kokonaan kohdunsuun päällä.
Vuotojen takia piti käydä synnärillä vielä viikoilla 22 ja 24, jolloin viimeisellä kerralla mentiinkin ambulanssilla kun verta tuli ihan ku saavista kaatamalla ja jouduinkin oleen vuodelevossa osastolla sit viikon. Nyt oonkin sitten viimeset 10vk ollut osittaisessa levossa kotona, en saa tehdä oikeastaan yhtään mitään :/ Harmittaa kun ei voi koirien kanssa touhuta eikä tehdä kotihommiakaan, pitäs malttaa levätä vaan mahdollisimman paljon...

Mua on ton istukan takia seurattu äitipolilla ja nyt maanantaina oli viimeinen kontrolli jossa varattiin sit tuo sektio aika. Alatiesynnytys kun on ihan pois suljettu vaihtoehto kun se istukka on siinä ensimmäisenä tulossa. Leikkaavat siksi jo viikolla 36 kun eivät halua ottaa riskiä et synnytys käynnistyy itsestään.

Nöhvelille kovasti tsemppiä alkutaipaleelle! :) Muistan itsekin kun alussa tuntui et päivät ja viikot ei kulu millään. Puolen välin jälkeen rupes aika juoksemaan ja tosiaan nyt ei oo enää paljoa jäljellä :) Pahoinvointi mulla alkoi joskus rv 8-9 ja kesti melkein puoliväliin asti, tiputuksessakin piti käydä kerran kun menin niin huonoon kuntoon.
Mä kävin Meri-OUlun neuvolassa varhaisultrassa viikolla 7, en ois malttanut odottaa np-ultraan asti. Mutta oulun neuvoloista en osaa sanoa mitään kun mä käyn Kiimingin neuvolassa.

Mulle voi muuten laittaa tuonne listaan vielä et tyttölupaus, rakenneultrassa kysyttiin sukupuolta mutta hieman jännittää että pitääkö se veikkaus paikkaansa :) Kovasti olen kyllä tyttömäisiä vaatteita ostellut valmiiksi, menee melkein kaikki uusiksi jos Pulla onkin poika :D
 
Nöhveli: Ei ole pahoinvointi helpottanut. Edelleen oksennan. Viime perjantaina mulle onneksi kirjoitettiin äitiyslomaan asti sairaslomaa niin ei tarvi enää sitä asiaa miettiä. Mulle on tullut viime viikkoina myös aika kipeitä supistuksia, joten aikalailla levossa joudun olemaan. Onneksi en ole tiputuksessa joutunut olemaan. Kyllä ne kolme sairaalareissua riitti! :D

Me käytiin meri-oulun neuvolassa varhaisultrassa kans. Viikkoja en muista, koska olin silloin jo ihan hirveässä kunnossa. Tykkäsin kyllä paikasta todella paljon. :) Mä en osaa oikeastaan sanoa Oulun neuvolapalveluista mitään, koska minäkin käyn muualla neuvolassa kuin Oulussa. Äitiyspoli on ollut ihan mukava paikka, mutta sinnehän ei pääse/joudu muuten kuin erikoisemmassa raskaudessa enkä sitä sinulle toivo! :)

nipsu83: Mä eilen kävinkin netistä vähän lukemassa tuosta etisestä istukasta ku alko kiinnostamaan aihe. Onpa sullakin ollut kyllä aika rankkaa. Ite oon ollut koko raskauden oikeastaan vuodelevossa tosi pahan pahoinvoinnin takia. Meilläkin on koiria, joten tympäsee ku kaikki harrastukset on jääny. :/ Meillä menee muuten kans kaikki vaatteet uusiksi, jos masukki onkin poika. :D
 
Mesikämmen Onpa ikävää, että pahoinvointi jatkuu vieläkin. :x Hieno juttu että sait kuitenkin sairaslomaa, niin ei tarvitse sitä huolehtia enää.

Ei kuulosta olleen nipsullakaan kovin helppo raskaus! : / Onneksi ei tarvi enää kauan väkisin makoilla! :)

Tuosta Meri-Oulusta oon kuullut oikeastaan vaan positiivisia kommentteja ja mukavalta kyllä kuulosti palvelu jo puhelimessa. :) Tosi hyvä homma että täällä on tuollainen palvelu tarjolla eikä ole edes kallis, olisi kyllä ihan kamalaa odotella neuvolan ultraa. Päätin jo ajat sitten, että haluan sitten tuonne ultraan jos ja kun joskus tähän pisteeseen asti pääsen. Onko teillä muuten olleet miehet kuin ahkerasti mukana neuvolakäynneillä ja noin ylipäätään "raskaana"? :D
 
Mesikämmen, jospa me saataisiin sit helpot vauvat kun on tää raskausaika on ollut niin hankala :D

Meillä on mies ollut mukana kaikilla ultrakäynneillä, neuvolaan en oo ottanut mukaan kun ei siellä mitään niin ihmeellistä oo koskaan ollut :) Nuilla synnärikäynneillä mies on myös ollut mukana ja siellä on sit saanut kuunnella myös vauvan sydänääniä kun oon makoillu käyrillä. Äitipolilla oon käynyt välillä yksin ja välillä miehen kans.
Yhdessä on sit katseltu nuita vauvantarvikkeita, tosin aika vapaat kädet mä sain valita vaunut, turvakaukalon, jne. Värit päätettiin sit yhdessä :) Vaatteet oon ostanut aikalailla oman mielen mukaan, ei tuo niistä ole niin kiinnostunut. Itseasiassa mä oon ostanut niin paljon vaatteita vauvalle ettei otettu sit edes äitiyspakkausta, nyt oon määrännyt itseni ostokieltoon loppu raskauden ajaksi :D Kuitenkin tulee sit vaatetta vielä lahjaksi synnytyksen jälkeen ja itsekin varmasti tulee osteltua lisää...
 
Toivotaan että teillä olisi nyt sitten helpot vauvat! :D

Mietiskelin tässä, että mitenkähän mulla mahtaa onnistua tuo hieronnassa käynti jos rupeaa tässä toi masu mahdollisesti kasvamaan. Ootteko te käyneet? Mulla on kyllä ihan töittenkin takia niska ja hartiat välillä yhtä juntturaa, joten siinä mielessä olis ihan kiva käydä jatkossakin. Ei kait siinä pitäis olla mitään muuta ongelmaa kuin että mahallaan voi olla hiukkasen vaikea pötköttää...:D

Lisää saapi tulla keskustelijoita! :attn:
 
Meillä mies on ollut melkeen kaikilla neuvola/lääkäri/äippäpoli käynneillä mukana, koska mä oon ollut niin huonovointinen etten oo voinu ajaa autoa. Muuten se on ollut tässä raskaudessa mukana siten, että on tuonut mulle syötävää ku oon vaan maannu ja oksentanut. Kaikki hankinnat ollaan mietitty yhessä, vaikka mulla onkin hiukan painavampi sana niissä. :D

nipsu: no näinhän se tieten menee! :D

Hieronnasta: En oo käynyt ku oon vaan oksentanut. Välillä kyllä hartiat ja selkä on niin tiukassa, että vois olla ihan hyvä käydäkkin..

Viimenen kolmannes lähtis tänään käyntiin! 28+0! :heart:
 
Hei,

täällä olisi myös yksi oululainen odottaja. La on 14.8. Minulla on prinsessa -08 syntynyt.

Hieronnasta. Juttelin yhden hierojan kanssa ja kun tilaa raskausajanhieronnan, niin siellä on sellainen pöytä, johon maha voi laittaa reiästä =) Tai sitten hierotaan kyljellään. Alaselkää ei saa kuulema koskaan hieroa-voi käynnistää synnytyksen.

Raskausaika ollut vaihteleva. Prinsessasta kaikki oli melko helppo-nyt hyvin erilainen vointi. Päivä kerrallaan eteenpäin =)
 
Heippa vaan! :) Täällä esikoistaan odottava oululainen! LA 25.10.

Odotusaika on mennyt hyvin, mitä nyt alussa oli pahoinvointia ja väsymystä. Tänään rv 18+0 ja kovasti yritän kuulostella liikkeitä mutta mitään ei tunnu :/ tai no, eilen illalla tunsin jotai kummallista ”möyrintää” mutta en tiiä olisko ne liikkeitä vai ei.

Rakenneultra parin viikon päästä ja meinaa jo vähän jännittää :)

Osaisko oululaiset suositella kirpputoreja jossa ois lastenvaatteita jne? Kärkkäisen vieressä on kirpputori jossa oon käyny ja siellä oli vauvan vaatteita aika paljon myynnissä. Mut misä muualla ois?
 
Tervetuloa Tuutia ja lena! :)

lena: Lastentarvikekirppis Vintiö on siinä, ööh, mikähän katu se nyt mahtaa olla... :ashamed: Keskustan Lidlin takana aikalailla, siinä ODL:n kulmilla. Oli ennen limingantullissa, mutta muutti nyt vasta siihen. Siellä on vaan lastentarvikkeita ja vaatteita, myös pienille lapsille on ainakin ennen ollut hoito/syöttöpiste ja jotain leikkinurkkaakin kait... Mukava kauppa! :) Ja sitten Paljekirppis on iso, kodin anttilan lähellä. Siellä kans ollut paljon lastenvaatteita kaupan.

Tuutia Kiitos hierontaneuvosta! Mua nyt alkoi hirvittää kun kävin aamulla hieronnassa enkä tajunnut sanoa sille tytölle että olen raskaana. :'( Toivottavasti ei nyt sitten haitannut mitenkään ku ihan normaalisti hiero, myös alaselkää. Pitää kyllä jatkossa muistaa aina sanoa jo tilatessa, tää vaan tuli niin yllättäen ku ehdin sen jo varata ennen ku edes plussasin. Voi kamala. Ei kyllä oo mitään tuntemuksia ollut, että jospa se sitten ei häirinnyt. En edes osannut ajatella, että vielä olisi mitään vaikutusta.
 
Viimeksi muokattu:
Nöhveli: En usko, että mitään pahaa on kerennyt sattua. Jos sulla on hyvä olo, niin älä murehdi. Mun mies hieroi ekassa raskaudessa mun alaselkää-kun en tiennyt tuota. Ja meni viikon yli =)

Mä oon joutunut olemaan saikulla, kun on ollut jo kipeitä supistuksia ja paineen tuntua. Pitää vaan levätä ja mennä oman olon mukaan. Ja juoda, juoda ja juoda =)

Mäkään en tienyt, että vintiö muuttanut. Kiitos tiedosta. Mä oon käynyt siinä kun se oli limingan tullissa ja silloin siellä oli paljon pienten vaatteita. Mä oon ostanut/huutanut huutonetistä. Tori.fi on myös aika kiva paikka.

Tuutia & Papunen (28+2)

p.s ai niin ja olen 31v
 
Tervetuloa kaikki uudet! Mukava että pino kasvaa! :wave:

Tuutia: Saapa nähä ollaanko yhtä aikaa synnyttämässä ku näin samoilla viikoilla mennään. :D Mulla kans kipeitä supistuksia, joiden takia oon saikulla. Mulla on myös ollut viikosta 5+6 asti tosi paha pahoinvointi. Onneksi sain perjantaina jtn uutta lääkettä, joka ainakin tänään auttoi tähän pahoinvointiin.
 
Hieronnasta meille koulussa sanottiin että ekalla ja viimesellä kolmanneksella ei suositella alaselän hierontaa :) Ei tietenkään toisellakaan runnota mutta ei se kevyt haittaa.
Mies hieroo minulta alaselän lähes jokailta, niin teki esikoisenkin kohdalla läpi raskauden eikä siitä mitään tullut.. Omien selkävaivojen takia se on iso pelastus kun ei vanhvoihin kolmiolääkkeisiin tarvi koskea :)
Toinen mitä ei myöskään suositella lopussa on jalkapohjien hieronta akupisteiden takia :)

Missä päin kaikki asustelee? Yks vissiin kiimingissä kerran siellä neuvola? :) Entäs muut? Me muutettiin vuosi sitten oulusta haukiputaalle.
 
Hei vaan kaikki! :wave:

Ensinnäkin Nöhvelille oikein paljon onnea! Tosi mahtava homma, että pääsit vihdoin siirtymään tänne odotuspuolelle. :)

Enpäs ole kerennytkään paljon täällä palstalla roikkumaan, kun on niin kiireinen kevät ollut opiskelujen kanssa. Se edellinen oululaisten pino taisikin melko hiljainen olla, joten toivottavasti tämä uusi pino olisi paljon vilkkaampi keskustelultaan. :) Minullakin huomenna vihdoin alkaisi kesän kestävä äippäloma, joten vapaa-aikaa taas riittää tietokoneella olemiseen. :D

Vähän reilu kuukausi olisi vielä laskettuun aikaan täällä. Raskausaika on sujunut muuten ihan hyvin, lukuun ottamatta verenvuotoa rv 11-16. Muutenkin tämä raskaus on kyllä ollut rankempi kuin esikoisen aikaan. No onneksi ollaan näin pitkälle jo päästy. :) Ja tosiaan yksi lapsonen (-08) jo ennestään meillä on.

Me asustellaan ihan Oulussa ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen neuvolapalveluihin. Myös OYSin naistentautienpoliklinikka on tullut tutuksi verenvuodon takia, ja en voi muuta kuin kehua paikan palvelua. Pääsin sinne aina ultraan, kun halusin. Meri-Oulun neuvolaan olin taas melko pettynyt alkuraskauden ultrassa. Ultassa meni ehkä 5 min. ja jo seuraavat olivat odottamassa siinä välioven takana. Jäi vähän huono maku siitä syystä, mutta muilla kai kokemukset ovat olleet parempia. :)

Minutkin Mesikämmen voisi lisäillä listalle eli la 4.7., toinen, tyttölupaus ja 25 v.

Lily ja tytsky 34+1
 
Mesikämmen: onpa hauska nähdä ollaanko siellä yhtä aikaa. Toivottavasti pääsis sinne asti. Meillä ei kyllä ole suvussa ennen aikaisuutta ja prinsessa meni viikon yli. Mulla oli pahoinvointia n.4kk, mutta sitten loppui, onneksi. Ei käy kateeksi sun olo =(
Millaisia supisteluja sulla on ollut? Onko ollu muita oireita? Pystytkö kuinka liikkumaan?

Me asutaan Oulussa. Ollaan muutettu tänne 8 vuotta sitten. Kai me ollaan myös tänne jäämässä. Omakotitalosta haaveillaan ja just puhuttu, että varmaankin me Ouluun jäädään.

Ootteko hommanneet jo tavarat vauvalle?
 
Onpa mukava kuulla sinusta Lily! :wave:

Tuutia: Mulla on ollut alaselässä aika kipakoita supistuksia ja välillä se kipu on ollut myös mahan puolella. Aina maha menee kovaksi, mutta kipu tuntuu yleensä selän puolella. Nyt näitä supistuksia ei onneksi ole ollut viikkoon! Muita oireita ei ole ollut. Aika vähän pystyn liikkumaan pahoinvoinnin takia, mutta yritän oman jaksamisen puitteissa käymään pieniä lenkkejä koirien kanssa sekä tekemään kotitöitä.

Tavaroista: Meillä on jo vaatteita, pinnasänky, hoitopöytä, amme, turvakaukalo sekä vaunut hankittuna. Oikeastaan ei tarvita enää mitään muuta ku jotain pientä sälää.. Kaikki hankinnat on tehty näin aikaisin, koska minulla on "hiukan" innokas anoppi. :D
 
Mukava kuulla pitkästä aikaa sinusta Lily08! :wave: Onhan täällä näköjään vielä tuttuja, ajattelin että onkos kaikki jo saaneet mesikämmentä lukuunottamatta omat pikkuisensa. Ja ketäs meitä muita olikaan tuolla kuumeilijoiden puolella.

Mä asun ihan Oulussa. Ihan paljasjalkainen oululainen olen eikä olla poiskaan muuttamassa. Eiköhän me tänne jäädä, kun molempien suku asuu täällä. :)

Tavaroita en ole vielä liiemmin hommaillut, kun ollaan vasta niin alussa. Parit pienet bodyt ja potkarit oon ostanut kirppikseltä jo odottamaan aikoja sitten. Aika paljon saadaan tutuilta varmaan tavaraa ja mitä on kotona vielä tallessa. Ainakin pinnasänky ym. saadaan mun kotoa. Aika pitkälti ajattelin kirpputorilta sitten vaatteita katsella, kun ei tuota rahaa olisi ihan holtittomasti jaella jokapaikkaan. En vielä oo tätä tavara-asiaa uskaltanut edes sen pidemmälle ajatella, katsotaan nyt miten alkaa tämä menemään ja ehkä sitten, kun ollaan varmemmilla vesillä, uskaltaa pikkuhiljaa ruveta katselemaan.

Aamulla oli ensimmäistä kertaa huono olo, mutta se saattoi kyllä johtua yöllisten kauhunhetkien jälkimainingeista. Heräsin keskellä yötä kun oli kohdun seutu tosi kipeä, menkkamaisesti puristi kipeästi. Olin ihan varma että nyt se tulee sieltä ulos. Onneksi meni sitten pian ohi ja sain jatkaa unia. En kuitenkaan kovin rauhassa nukkunut, kun pelkäsin että kipu tulee takaisin tai lorahtaa jotain housuun. :( Aamulla meni huono olo onneksi ohi, ei ole enää kipeä eikä pöksyissäkään ole mitään näkynyt, joten eiköhän tämä tästä. Ainakin tuli sellainen olo, että täytyyhän siellä jotain olla!! :)

Kukaan ei vielä tästä raskaudesta tiedä, saa nähdä kauanko maltan olla kertomatta. Toiveissa olisi odotella ainakin ekaan ultraan saakka, mutta saa nähdä nyt. Ollaan mun vanhempien kanssa tosi paljon tekemisissä, joten niiltä on todella vaikea mitään pimittää, varsinkaan jos alkaa olla huonovointinen. Jännittää vaan ihan hirveästi kertoa niille, koska tämä olisi niiden ensimmäinen lapsenlapsi...

Näyttäis taas olevan mukava ilma tulossa! Viikonloppuja!! :)

Nöhveli + pikkumöykky 5+0 (Jippii, poksista poks!)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä