~~ *Oulunseudun Odottajat 2011-2012* ~~

Eilen kävin ailkuraskauden lääkärikäynnin rv 15+1. Kaikki oli pikkuisella hyvin ja sydänäänet kuuluivat heti. Lääkäri käski vain vähentää työnteko ja kantelua, koska alamahaa alkaa juilimaan helposti. Nyt olen sitten kovasti yrittänyt karsia työpäivien pituutta, mutta huonolta näyttää. Seuraavat kolme viikkoa näyttää uhkaavasti siltä, että ainakin kaksi tai kolme päivää olen töissä viiteen asti( ja teen neljän päivän vkoa). Ei ihan pysty kaikkia hommia jättämään työkaverin harteille ja varsinkaan, kun suurin osa työstä on pakollista parityötä :| Saapas nähdä miten tässä käy, kun pitkät työpäivät kostautuvat seuraavana päivänä ja töiden teko on hankalaa, koska alamaha on niin kipeä.
Mä muuten tilasin sen dopperin ja on hieman helpottanut tätä mun pelkoa. Olemme noin kerran viikossa kuunnelleet sydänääniä ja hyvin ollaan saatu ne kuulumaan. Pikkuinen on myös alkanut kovasti liikkumaan massussa ja ihania hipaisua on alkanut tuntumaan jo päivittäin :heart:
 
anneli80 toivottavasti sulla työtilanne helpottais! Ja ihanaa varmasti tuntea liikeitä:heart: Itte jään aina vaan tunnustelemaan kun pieni alkaa möyriä ja unohan kaiken mitä olin tekemässä :D

(.) Itellä oli maanantainan neuvola ja eilen sit rakenneultra :) Neuvolassa oli kaikki niinku pitääkin, sydänäänet 140-156 välillä ja masu kasvaa yläkäyrällä.. Ja painoa tullut alusta jo 5kiloa lisää:O Kauhee määrä mulle, joka on muutenkin tarkka painostaan!
Rakenneultrassa löytyi terverakenteinen pienokainen ja sukupuolikin saatiin tietää, mutta pysyy salaisuutena ;) Paino arvio 460g ja pari päivää vanhempaa vastasi. Leijailin eilen koko päivän ihan onnessaan kun kaikki oli hyvin. Meinasi tuo leijailu hieman häiritä kun piti käydä koululla kirjottaan oppariin liittyen kypsyysnäyte ja kaiken lisäksi masuasukki alko vielä mylläämään just ku istuin alas kirjottaan :D

Mitenkäs muuten Oulun kirppareilta löytyy äitiysvaatteita? Oisi tarvetta ainakin parille paidalle, mutta en jaksaisi niinden takia lähteä summamutikassa kaikkia kirppareita kiertään...

hallaneito ja masuasukki 21+3
 
Anneli80 mistä tilasit dopperin ja paljonko oli hintaa? :)
voi että tekis itelläki mieli ostaa semmonen, toisaalta meillä on joka ilta kyllä semmoset jumppatunnit mahassa että ei kyllä epäilystä etteikö se siellä hengissä olis :LOL:
Mulle neuvolassa käskettiin levähtää kun on ollut ongelmia nukkumisen kanssa iltaisin/yöllä ja olen kyllä tehnyt työtä käskettyä, tuntuu vaan välillä vähän liiankin laiskalta kun ei oikeen saa mitään aikaseksi..

hallaneito Ite en oo käyny vielä(kään) kattelemassa kirppareita.. paitsi yhdesti käytiin palje kirppiksellä ja siellä oli kyllän ihan hirveesti ainaki vauvojen ja lasten vaatteita, mutta en niitä silloin katsellut kun oli niin alkuvaiheessa raskaus silloin. Mulle rakenneultrassa sanottiin että vauva kasvaa keskikäydän tuntumassa, vähä alapuolella, mutta johtunee siitä että oon ite niin pikkunen :p painoarviota vauvalle oli 380g ja rv21 oli mullakin silloin kun oli rakenneultraus.. kaikki on sanonut että mun maha on tosi pieni siihen nähden että mulla on laskettuaika jo 3kk päästä! Välillä itselläkin mietityttää että onkohan tämä nyt ihan normaalia ja siksi varasinkin meri-oulun neuvolaan uuden ultrausajan jotta voidaan rauhassa katella että kaikki on hyvin! Toisaalta neuvolastakin kyllä sanottiin että 2 viimeistä kuukautta on semmosia kun se maha kasvaa oikeen kunnolla sitten :O =)

Asiasta kukkaruukkuun: ootteko käyny jo jouluostoksilla? =)

Mims + masuasukki 24+4
 
felina kyseli aikaa sitten mammajumpista. Teknopalatsilla on ainakin äitiysjoogaa tarjolla. Itse kävin siellä esikoista odottaessa. Myös erilaisia äiti-vauvajumppia näyttäisi olevan tarjolla, jos sellaisiin pienen kanssa sitten aikanaan haluaa lähteä :)

Sedna + typy 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Varsinaisia äitiysvaatteita ei oo tainnu tulla vastaan, kun välillä oon kirppareita kiertäny. Toisaalta en oo niitä etupäässä ettinykään. Joitaki löysänmallisia tai isompia paitoja oon kyllä sitten ostanut äitiystarkotuksessa. En koe, että jos ostan paidan parilla eurolla, että olis kovin suuri menetys, vaikka se sitten venyis pilalle. Huudosta oon ehkä eniten ostanu käytettyjä äitiysvaatteita, kun ei kaikkea halua ostaa uutena.

Ite en oo vielä käyny jouluostoksilla. Pitäis keksiä, mitä sitä ostais. Jotenkin tuntuu tänä jouluna, että ideat on ihan nollissa. Ehkä mulla on jotain raskauden aikasta aivoturvotusta. :D

Jatkan kyselyä... Tietääkö joku, miten Oulussa noi valmennukset järjestetään tai järjestetäänkö niitä ollenkaan tms.?

(.) Oikeestaan nyt tuntuu aika helpolta tää raskaus. Toki, jos kovin paljo kävelee, alkaa vihlomaan vatsaan, vatsa tuntuu olevan tiellä, mutta mitään oireita ei onneks oo paljoa. Jotenki enemmän energiaaki uhrata raskaudelle, kun ei koko ajan tartte olla kärsimässä jostain. Ja kohta tulee joulu, oi joi, ei malttais odottaa... =)

felina + pikkupulla 22+2
 
malla88 onnea hyvistä ultrakuulumisista! =)

Tuo äitiysjooga pitäis alkaa oulun kansalaisopistolla joskus alkuvuodesta on paaaljon halvempi kuin tuo teknopalatsin.. Joutuu nyt vaan kyttäämään, että millon ne ilmottautumiset alkaa että mahtuu mukaan.

Valmennuksista
meillä viimeksi neuvolassa käydessä terkka ilmoitti meidät valmennukseen ja käytännössä toi on siellä meiän oman neuvolan odotustilassa. Huhtikuisille ensimmäinen kerta (Tuirassa) on vasta 2.2., sitten 9.2., pelkästään isät 14.2. ja viimenen ennen synnystä 16.2. Lisäksi synnytyksen jälkeen yksi kerta 12.6.
Felina eikös sulla ole ainakin se neuvolalääkäri ennen noita ja kerkiäähän siinä varmaan olemaan ihan tavallinenkin neuvola käynti, ni varmasti silloin teiät ilmoitetaan sinne mukaan =)

(.) Täällä vaan jatketaan paisumista :) Masulla on vissiin kasvuspurtti menossa ja pienokainenkin myllää aivan kauheasti. Ei kyllä enää mitään kovin hellävaraisia kaikki potkut ole, ja varsinkin nivusiin ja rakkoon suunnatut tuntuu jo varsin epämukavilta.. Joulua täälläkin kovasti jo odotellaan! Enää oisi yksi koulutehtävä ennen valmistumista ja sitten pääsen pitkän joululoman viettoon =)

hallaneito ja masuasukki 21+5
 
Kiitos hallaneito tiedoista! Täytyy laittaa muistiin ja kysellä itse, jos ei terkka huomaa asiaa ottaa puheeksi. Myös kansalaisopiston äitiysjooga oli hyvä vinkki. =)

Tavallinen neuvola on ainakin, seuraava on ennen joulua. Varmaan lääkärineuvolakin, en ole varma, miten niitä on. Aina saa seuraavan ajan, välistä tuntuu, että olisi mukava sopia niitä aikoja pidemmällekin.
 
Hallaneito, mä olen ostanut monet äitiyshousut kirppis Vintiöstä. Myös spr:n kirpparilta olen löytänyt farkut ja paidan. Mä en ite jaksa yleensä ees mennä tonne paljetielle ku se on niin iso, et menee hulluna aikaa enkä jaksa kiertää sitä kokonaan :D

Mä olen alkanu tuntea liikkeitä joskus viikko sitte. Kivaa ku joka päivä tuntuu liikkeitä :) Tilasin itelle tukisukat ja tukisukkahousut netistä, ku jalat turpoaa työpäivän aikana ku koko ajan pitää olla jaloillaan. Pian varmaan sais tukivyönki hankkia ku selkään ottaa kans.

Nyt viettelen vapaapäivää ja piparitalo pitäis kasata ja koristella lasten kans :)
 
Varovaisesti liityn tähän keskusteluun mukaan. Olen tänään siis testannut plussan sekä "normitestillä" että digillä. Viikoista ja lasketusta ajasta minulla ei ole vielä hajuakaan, koska olen niin shokissa! :D Pitää lueskella tuo vanha sekä tämä uusi ketju ajatuksella läpi niin pääsen mukaan juttuun.
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Mims tilasin sen dopperin Raskauskeijusta ja hintaa tuli postimaksuineen 57e. Tilasin sellaisenm keskihintaisen, halvempiakin olisi ollut. Mulla oli ekassa raskaudessa koko raskausajan epävarma olo siitä, että onko pikkuinen hengissä. Mua ei edes auttanut se, että tunsin potkuja. Viimeinen kuukausi oli ainut aika, jolloin uskoin että kaikki oli hyvin, koska pikkuinen oli silloin jo niin iso ja liikkui ja työntyilli vimmatusti.

Mesikämmen IHANAA ja Onnea!! :heart: Tervetuloa mukaan nyt tänne odotuspuolelle :) Pidetään peukkuja, että kaikki menee loppuun asti hyvin.

Mun ei taida tarvita hankkia tässä raskaudessa yhtään äitiysvaatetta, kun on viime raskaudesta jäänyt ja vielä siskonkin omat löytyy. Joten vaatetta on ihan kiitettävästi. Tukivyötä olen lenkillä alkanut jo käyttämään, koska alamaha kipeytyy lenkkeilyssä ja se auttaa. On tämä toisen odotus aivan erilaista kuin ensimmäisen lapsen. Mahan vihlauksia ja kipuja on melkein päivittäin, massu kasvaa silmissä ja väsymys ei hellitä (esikoisen kohdalla se oli jo näillä vkoilla helpottanut). Toisaalta kotona on pari vuotias vauhti-tyttö, joka ei paljoa anna äidin levähtää töiden jälkeen :)

Joululahjat on onneksi hankittu ja enää en lähde ruuhkiin niitä ostamaan :D

anneli ja massuasukki 16+2
 
Tervetuloa Mesikämmen :) Ja paljon onnea!

Mua vähän nyt mietityttää, ku en ole tänään tuntenut liikkeitä. Vaikka eikai näillä viikoilla tartte joka päivä vielä tuntuakaan, kai. Nyt siis 16+3.

Mä olen käynyt toisen pojan kans yhden jouluostoskierroksen, tällä viikolla joku päivä pitäis mennä ton pienemmän pojan kans :) Lupasin molempien kans käydä ja etsitään luonnollisesti kaikkea muuta, mutta ei lasten lahjoja ;) Niille onki sit helppo käydä joku kerta hakemassa parit lelut molemmille.

Käytiin tänään kirpparilla, ja löysin ihanat raidalliset potkarit :) Ja aivan ihanan virkatun torkkupeiton :heart: En voinu olla ostamatta! Torkkupeitto ei kyllä siis ole erityisesti vauvalle vaan ihan meidän sängylle meinasin laittaa. Oon jo vaunuja ja kaikkee alkanu vähän katella sillä silmällä, ku kirppareita kiertelen. Jos joku kerta sattuis mieleiset vastaan!
 
Mesikämmen aivan mahtava homma! Oikein paljon onnea! :)

Tänne ei mitään uutta. Aivan älytön väsymys jatkuu. Paha olo on ehkä hieman hellittänyt, että on jo välillä ihan menetteleviä päiviä. Eilen oli ensimmäinen neuvola. Eipä siellä mitään ihmeellistä tapahtunut näin tokakertalaiselle. Onneksi saatiin np-ultra ennen joulua. Oli nimittäin ajat tosi vähissä.

Minunkin pitäisi rueta noita äitiyshousuja etsiskelemään, kun turvotus on jotain kamalaa. Ei enää sovi housut kiinni. :D Esikoisen aikaan en tarvinnut mitään erikoisvaatteita, mutta nyt ajattelin kyllä hankkia. Löysiä paitoja ja tunikoita kyllä löytyy jo onneksi.

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille! :)

Lily 9+5
 
Laskettuaika olis 11.8 laskurin mukaan. Sehän saattaa vielä muuttua, mutta tuskinpa kauheesti heittää. :D

Kiitokset kaikille onnitteluista. En vieläkään oikesti ymmärrä koko asiaa. Tää on niin uskomatonta! :heart:

Mesikämmen ja masukki 4+3
 
Onnittelut Mesikämmen! :)

Me käytiin taas tänään neuvolassa. Pikkusen sydän äänetki löyty, vaikka neuvolan täti sanoi että viiikoja vasta sen verran ettei niitä välttämättä heidän koneella kuulu.

Malla ja pikkunen 9+4
 
Nyt on varhaisultra ja neuvola varattu. Toivottavasti päästään sinne asti. Neuvolasta tuli esitietolomakekin, jonka jo täytin ihan innoissaan. :D Tänään iski sitten pahoinvointi ihan yhtäkkiä. Alko vaan oksettaan, mutta en onneksi oksentanut. Käsittämätöntä miten se voi näin aikaisin alkaa. :O

Ihanaa malla ku sydänäänet kuulu. :heart:

Mites muilla menee?

Mesikämmen ja masukki 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös yksi mamma Oulun seudulta liittyy mukaan. La ois 5.8. ja laskureitten mukaan ois rv 6+1 nytten. Ar-ultraa en varaa, odottelen sinnillä vielä sen 6 viikkoa. Kolmas olisi nyt sitten tuloillaan.

Vieläkin itsellä sellainen epätodellinen olo kun oireet todella vähäisiä. Hikoiluttaa koko ajan ja pissalla saan juosta vähän väliä vaikka en olisi juonutkaan hirmuisesti päivän aikana (toisaalta se jano kyllä välillä painaa että pakko juoda jotain) Lievää etomista olen havainnut aamuisin mutta mennyt kyllä ohi kun on saanut aamupalaa naamariin. Mahaa ja rintoja nipistelee hieman. Aikaisemmissa raskauksissa ollut todella vahvat oireet heti alusta asti.

Aali ja MarttaMikael rv 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja tarrasukkia matkaan pikkuisille!
Täällä on pahoinvointi alkanu pikkuhiljaa helpottaa. Jäljellä on vielä uskomaton väsymys. Sitä pahentaa vielä se, että olen kipeänä. Kuumetta ja kurkkukipua podetaan täällä päin.
Minulla kuului sydänäänet ekassa neuvolassa viikolla 9+1. Tosi kauan niitä etsittiin. Onneksi neuvolan täti jaksoi ääniä kalastella. Sitten kun ne viimein kuului, itkuhan siinä tuli. Tilasin itselleni dopplerin että saan kuunnella sydänääniä kotonakin ja mies kuulee äänet myös. Hän kun ei neuvolaan töiden vuoksi pääse mukaan.
Seuraava etappi olisi np-ultra 14.12. Asun Oulun lähialueella ja täältä lähetetään ultraan Terveystalolle Ouluun. Kovasti jännittää jo ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin.

puppa 10+5
 
Me käytiin eilen meri-oulun neuvolassa varhaisultrassa ja siellähän se pikkunen köllötteli. Viikkoja on 8+3 ja kaikki hyvin :)
Kerrotko millainen paikka tuo Meri-Oulun neuvola oli? Millainen oli se täti siellä jne? Mielenkiinnosta kysyn kun jos jostain sattuis vaikka rahaa sen verta tupsahtaan että pääsis sinne ar ultraan vaikka meinasin skipata sen. Joulu kun syö suurimman osan rahasta tällä hetkellä.
 
Aali minä myös kävin Meri-Oulun neuvolassa varhaisultrassa. Ultra maksoi 50e. Täti oli oikein mukava ja katseltiin rauhassa mitä kaikkea kohdussa näkyy ja löytyy. Selitti minusta hyvin ja ymmärrettävästi asiat. Lopussa otti sähköpostiosoitteen ylös ja laittoi sinne kuvia ultrauksesta. Niitäkin tuli aika monta.
 
Aali minä myös kävin Meri-Oulun neuvolassa varhaisultrassa. Ultra maksoi 50e. Täti oli oikein mukava ja katseltiin rauhassa mitä kaikkea kohdussa näkyy ja löytyy. Selitti minusta hyvin ja ymmärrettävästi asiat. Lopussa otti sähköpostiosoitteen ylös ja laittoi sinne kuvia ultrauksesta. Niitäkin tuli aika monta.
Eli ei tulostanut mukaan suoraan niinkuin yleensä?
 
mä kävin edellisestäki tuossa meri-oulussa 2010 ja silloinki laitto s-postiin kuvat, et luulen sen laittavan vaan sinne ne, kun varmaan jokaisella ihmisellä on sähköposti nykyään. 50e makso jos maksaa käteisellä, ja pankkikortilla maksaessa maksaa 52e.
Ite kovasti tykkään tosta meri-oulusta...Esikoisesta kävin aikanaan gynekossa..ja siitä sai pulittaa kelakorvausten jälkee 130e:$

Terveystalolla meillä oli kummallaki kerralla sama ultraaja ( tekeeköhän vaan se yks niitä )...Ihana oli myös siellä käyä, mekin asutaan Oulun lähikunnassa, joten päästiin neuvolan kautta käymää ne ilmaset käynnit siellä.

vauvis 23+5
 

Yhteistyössä