~~ *Oulunseudun Odottajat 2011-2012* ~~





MAALISKUU 2012
Suklaakeiju
Mims 18.3.2012

HUHTIKUU 2012
vauvahaaveita 4.4.2012
felina 4.4.2012
Adalmis 5.4.2012
hallaneito 7.4.2012



TOUKOKUU 2012
salailija 18.5.2012
anneli80 20.5.2012




KESÄKUU 2012
Onnenmuru 25.6.2012



HEINÄKUU 2012
Lily08 5.7.2012
puppa 5.7.2012
mami2010 20.7.2012






 
Viimeksi muokattu:
Pitkiin aikoihin ei ole tullut kirjoitettua, mutta kirjotanpa heti tähän uuteen pinoon.

la 18.5.2012

Miten facebookin salainen ryhmä? Onko siellä paljon ihmisiä jo? Mä muuten tulisin, mut en osaa laittaa asetuksista (vai saako sellasta asetusta edes) ettei kukaan näkis mihin ryhmään liityn.

Ultra on käyty, nt oli normaalia, riskilukuja ei saatu laskettua koska verikokeet oli otettu liian aikaisin (la muuttui viikolla myöhemmäksi ultrassa), mutta ei mennä mihinkää uusintatutkimuksiin.

Maanantaina jo (meinasin kirjottaa viikon päästä, mut nythän on jo torstai :D ) sokerirasitukseen, ku ekassa raskaudessa oli arvot koholla.

Mulla on alkanu tulla kipuja :/ Sattuu selkään ja lonkkiin. Pitäis joku tukivyö hommata. Ei oikein kiva jos nyt jo alkaa kivut, menossa vasta 13+6

Sais tulla jo lunta!! Olis ihana jouluolo sitten :) Kasasin töissä tänään kuusen, ihanaa aloittaa joulujutut jo jossain, kotiin ei vielä viiti :D
 
vauvahaaveita Aivan mahtava! Kiitos!
Salailija En tiedä miten se facebook ryhmä pyörii, mutta on meitä juttelijoita täällä ketjussakin:) Ihana että ultrassa oli kaikki hyvin:heart: Ja pieni lumikerros näyttäisi olevan jo maassa tänään...

Tänä aamuna en pystynyt menemään keittiöön, kun mies keitti kahvia ja se haju yökötti yli kaiken. Ja ennen raskautta join aamulla varmaan 4 kuppia kahvia...:LOL:

Mulle la on arvio 20.7, muutetaan sitten kun varmistuu ultrassa.
 
Vauvahaveuta olipas tehnyt mahtavan aloitussivun :)

Mulle voisi laittaa la 20.5

Mami Mulla tuo kahvinhaju myös yököttää kovasti. Olin myös ennen kova juomaa kahvia, mutta nyt en pysty edes töissä käymään kahvitauoilla. Saatikaan keittämään kahvia. Esikoisen kohdalla en pystynyt juomaa kahvia koko raskausaikana, mutta heti kun pikkuinen oli syntynyt kahvihammasta alkoi kovasti kolottaa :D Saapas nähdä miten tämän raskauden aikana käy

Täällä on pari päivää kärsitty repäisy kivuista alamahassa, joiden luulen johtuvan kohdun kasvamisesta. Ollaan miehen kanssa nyt aikalailla kerrottu tutuille raskaudesta, vaikka yhähän sitä voi mitä vaan sattua. Ollaan ajateltu, että parempi on muidenkin tietää, niin ymmärtävät sitten meitä, jos jotakin pahaa sattuu. Tällä viikolla on ollut raskas työviikko ja väsymys ja siitä johtuva pääkipu on ollut aivan mahotonta. Välillä tuntee huonoa omatuntoa siitä, kun esikoisen kanssa ei jaksa touhuta mitään töiden jälkeen. Mutta onneksi nämä neljän päivän viikot antavat hieman levähtämisaikaa enemmän kuin täydet työviikot :)

rv.13+5
 
Mulla oli kans alkuraskaudessa kahvi mikä yökötti, enkä sitä voinu juua muutenkaa:x Kahdesta edellisestä ei oo ollu mitää oireita, mutta tästä sit oli toi pahoinvointi joka johtu melko varmasti siitä ku alunperin odotin kaksosia, joten hormooni määrät oli nii isoja .
Facessa on jokusen verran porukkaa ja ryhmä on mun mielestä salainen, joten ei edes liittyminen näy muille.

Ens viikolla olis poliaika, tän rd:n takia ja ultraavat..josko ne samalla vilkasis tota sukupuolta, ku rakenne uä vasta 29.pvä:p

Täällä kans maa valkoisena, oli tyttö ihmeissään..meinas vaan että nyt pääsee hiihtään:D
Mulla lapset, Miia 7.1.2009 ja Aleksi 2.9.2010. Ja tää kolmas on ns. ei suunniteltu :D
vauvis ja möttö 20+2
 
No niin, nyt on ensimmäinen neuvolakäynti takana.

Paljonhan siellä oli asiaa, ja hujauksessa meni kaks tuntia.
Nyt on pöydät täynnä lippusia ja lappusia, onneksi niitä ei tarvitte lukea, ku pala kerrallaan.

Laskettuaika ois nyt sitten 25.6.2012, eli 8+4 mennään tänään. Todellinen kesto siis tosiaan pari päivää vähemmän, mutta tuon mukaan mennään nyt.

Siellä oli kyllä just niin mukava käydä, kun etukäteen ajattelinkin. Neuvolatäti on melko kova puhumaan, mutta se passaa mulle, kun itsekin olen räpättäjä. Seuraava käynti onkin sitten ultra joulukuun puolessa välissä :)
 
Kiitokset vauvahaaveita hienosta pinosta! :)

Ja mami2010 onnittelut plussasta! Ja olikohan muitakin uusia...

En ole pitkään aikaan pystynytkään oikein kirjoittamaan, kun on ollut niin kamala olo. Kuvottaa ihan koko ajan ja tuntuu, että tietokoneella ollessa olo vain pahenee. Väsymyskin painaa ja opiskelut pitää tällä hetkellä kaiken hyvän lisäksi tosi kiireisenä. No vielä olisi kuukausi joululomaan ja sitten saisi huilata kunnolla pari viikkoa. :)

Maanantaina käytiin varhaisultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. :) Viikot oli ihan kohillaan ja sydämen syke näkyi. Oli kyllä helpottava näky. Eli laskettu aika on 5.7.2012.

Pitää katsella vielä tuota FB-ryhmään liittymistä... Ajattelin, että kun raskausviikkoja on vähän enemmän, niin liittyisin sitten. :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Lily 7+1
 
Kukas se olikaa kelle piti nimi ilmoittaa et pääsee ryhmään fb:ssä? Jos se oikeasti on niin ettei kukaan nää :) Ei jotenki huvita kuitenkaa fb:ssä julistaa raskautta vaikka sisarukset ja vanhemmat ja pari kaveria jo tietääkin.

Joo nyt on tosiaan ihana ohut lumikerros :)

Mulla ei varsinaista yökötystä kahviin ole ollu ku ihan alussa. Jätin sen pois siks ku luin et kofeiini voi aiheuttaa keskenmenoja. Teetä olen kyllä juonu pari kuppia päivässä. Ja kahviakin joskus harvoin, ja hyvällehän se maistuu. En vaan viiti siirtyä takas siihen ku kerranki olen päässy eroon siitä hirvittävästä riippuvuudesta!

Meidän pitää joskus järjestää tapaaminen, eikö vaan? :)
 
Vauvikselle kiitos uudesta hienosta pinosta!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista siellä käyneille! =)

Mulla laskettuaika on 7.4. (muistaakseni)..

Nyt ei jaksa enempää rustailla.. Kauhea flunssa vaivaa ja sitä myöten sitten myös aivan kamala päänsärky:snotty:

Nyt nauttimaan pikkusen myllerryksestä sohvan nurkkaan viltin alle =)

hallaneito ja masuasukki 19+5
 
Hei!

Minut voisi myös lisäillä pinoon.
LA 5.7.2012 näillä näkymin.

Ensi viikon maanantaina on varhaisultra Meri-Oulun neuvolassa joten sitten nähdään onko masussa kaikki kunnossa. Jos oireisiin on uskominen, mahassa tosiaankin on elämään. Tämä jatkuva huono olo, väsymys, turvotus, pinnan kireys.. Oireita kyllä riittää vaikka muille jakaa..

puppa 7+1
 
Me käytiin maanantaina ekaa kertaa neuvolassa. Laskennallisesti oltas menossa nyt 10+0 mutta mun epäsäännöllisten menkkojen takia arvioitiin että ollaan ainakin kaks viikkoa jäljessä ja kun ultralla katsottiin niin ei vielä näkynyt kuin musta kohtu jossa oli jotain vaaleaa. Ensiviikolle uusi ultra aika, kun neuvolan ultra alkaa näyttämään vasta 8-9 viikoilla.

Paha olo on jatkuva, suussa maistuu paha ja maha ei toimi ollenkaan. Huoh. Olo on kamala.
 
Heipä hei! Täältä tulis mukaan yks Oululainen odottaja:wave: Nyt vasta löysin tämän ryhmän täältä,kuinka kauan jo lieneen ootte kirjoitellut? =) Laskettuaika mulla ois maaliskuussa ja viikkoja nyt 22 =) Onko teillä ollut jo joitain tapaamisia vai täälläkö olette kokemuksia jaelleet? Ja ilmeisesti ryhmä on myös facebookisssa?
 
Kiitos vauvikselle uuden pinon rustaamisesta! :)

Mut voi tonne myös lisätä, LA 4.4.2012.

Heh, mulla on kahvi yököttäny aina, sen takia en sitä ees juo. Mutta on huomannu, että nyt raskauden aikana kahvi, samoin kuin muut pahat hajut yököttää entistä enemmän. Ja välillä joku aiemmin hyvä hajuki on yököttäny aina toisinaan raskaana ollessa. Esim. joku paistettu liha, välillä se vaan on tosi karseeta, eikä mee alas. Ja jotain kalaa oli aluks tosi vaikea syödä seuraavana päivänä, omaan nenään se haisi mädältä, vaikka miehen mielestä oli hyvää.

SuklaaKeiju, ainakaan tän ketjun piirissä ei oo tainnu olla mitään tapaamisia. Yhden lyhyen ketjun verran vasta juteltu. (Edellinen ketju)

Tietääkö muuten joku jostain mammajumpasta tms., mitä ois Oulussa? Maha kun alkaa olla sen verran tiellä, ettei normaalijumpassa makoilu oikein enää sovi, mutta silti haluais jotain liikuntaa.

felina 20+x
 
Olipas se viikonloppu, kun koko viikonloppu meni työviikosta selviämiseen. Alamaha on ollut todella hellänä ja kipeänä. Luulen, että se johtui osaltaan työviikon rankkuudesta. Toisaalta eilen kannoin kaksi vuotiasta esikoista hetken aikaa ja koko lopun päivää alamahaa taas juilli. Olen ollut aika huolissaan tästä mahan juilimisesta:ashamed: Juilimiseen auttaa kyllä lepo ihan selvästi, joten täytyneen vain yrittää rauhoittaa töissä menoa ja kantelua. Onneksi ensi viikon maanantaina on lääkärineuvola, jossa voin sitten kysyä tuosta asiasta. Koko viikonlopun olen miettinyt, että onhan massuasukilla kaikki hyvin, kun en esikoisen kohdalla muista tälläisiä juilimisia olleen. Mies kyllä on yrittänyt rauhotella, mutta minkä sille pessimisti luonteelleen mahtaa. Mua jännittää/pelottaa ensi viikon neuvolalääkäri, koska pelkään ettei sydänääniä kuulu:'( Itse asiassa tilasin itselleni kotodopperin, vaikka en tiedä käytänkö sitä ja auttaako se mua näissä peloissa.

Sori, kun taas kirjoittelin tänne pahoista aavistuksistani, mutta nyt taas helpotti hieman oloa, kun sai purkaa sydäntään ja pelkojaan..

massuasukki rv. 14+1
 
Varhaisultrassa käyty Meri-Oulussa. Oli kyllä hyvää palvelua. Oikein mukava kokemus!
Sykkeet löytyi sekä huomattiin että alkioita on ollut alussa kaksi joista vain toinen on lähtenyt kehittymään. Mulla on ollut tunne että odotan kaksosia. Niin odotinkin, mutta vain ihan alussa. Helpottava tieto kyllä että on tulossa vain yksi. Kaksoset kuulostaa niin hurjalta. :)

puppa 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: mami2010
Puppa Hyvä, että vauvan syke löytyi! Olisihan ne kaksoset melko hurjat hoitaa:D

Anneli Pura ihmeessä tunteitasi tänne, samassa veneessä ollaan! Inhottavia nämä raskauden pelot. Itse olen myös ollut todella synkällä mielellä, kun raskausoireet ovat hävinneet ja on vain sellainen olo, ettei kaikki ole hyvin.

Huomenna varhaisultra. Toivottavasti siellä olisi kyytiläinen.
 
Tervetuloa uusille :) Kiva ku tulee uutta porukkaa.

Onnea ultrakuulumisista puppa! Kaksoset tosiaan olis aika hurja ajatus.

Mä olin tänään sokerirasituksessa. Oli onneks kaikki arvot kunnossa.

Mä sit liityin tonne Oululaisiin odottajiin, mut siellähän onkin suurin osa joltain muulta foorumilta. Ei jotenki sit osaa sinne vieraiden ihmisten sekaan sopeutua. Tehän ootte tietenkin tosi tuttuja jo mulle :D Mut siis, ei edes nikit ole tuttuja, paria lukuunottamatta :/

Anneli, mulla on kans juilinu mahaa, mut ihan kunnossa on kaikki. Mehän mennäänkin muuten melkein samoilla viikoilla :) Parempihan se on purkaa tuntoja, varsinkin jos auttaa yhtään.

Mulla on joku ei-kiinnosta-yhtään-mikään-kausi nyt menossa. Ei jaksais mitään. Ei huvita mikään. Ärsyttää niinki pieni asia et pitäis mennä suihkuun ja nukkuun et jaksaa herätä huomenna töihin. Ei huvittais mennä töihin... Ja se on sentään jo aika naurettavaa ku teen vaan 3pvä/vko. Huoh. Eikös tän tokan kolmanneksen pitäis olla jotenki ihanan energinen ja pirteä???!!
 
Salailija, mulle ainaki tuli siinä ku ekan kolmanneksen suurin pahoinvointi ja väsymys oli lakannu, ettei jaksanu kiinnostaa. Ainakaan raskaus, tuntu suorastaan ahdistavalta olla raskaana, ihan ku sisällä ois ollu joku mörkö, joka vie kaiken ylimääräisen energian piippuun. Nyt jaksaa taas paremmin, mutta jotenki silti helposti luistaa kaikesta, mitä ei oo pakko tehdä. Kävinkö eilen vesijumpassa, mitä suunnittelin viikon? No en todellakaan. :p

Rakenneultra oli eilen, kaikki ok ok ok. Tällä viikolla on vielä neuvola. Mietityttää, miten sen seuraavan ajan saa, kun tulee joulu ja jouluna ois tarkoitus olla useampi viikko aivan muualla päin Suomea sukulaisten luona. Katotaan nyt sitten, antaako ne ajan mulle kolmen viikon päähän edellisestä neuvolasta, vai venyykö se sitte seittemään viikkoon. Toki siinä ois kaikennäkösiä testejä, jotka pitäis ottaa mielellään ennen joulua. (sokerirasitus ja reesus-vasta-aineet)

felina 21+0
 
Huoh. Täällä käytiin neuvolassa ultrassa. Mitään ei oikein näkyny. Turhauttavaa. Nyt on sitten varattu ensiviikolle aika meri-ouluun varhaisultraan. Raskaus ei sitten vissiinkään ole niinkään pitkällä ku on neuvolassa laskettu, kun sillä ultralla ei näkyny vieläkään. Nyt oltas ekojen laskujen mukaan viikolla 11, no viimeviikolla selvisi että ollaan ainaki kaks viikkoa jäljessä eli viikolla 8-9 no nyt sitten ei olla vielä sielläkään. :(
 
Heippa! Hyppäsin minäkin tänne pinkkaan nyt tuolta vanhalta puolelta.. Täällä masu kasvaa jo hyvää vauhtia ja laskettuaika 18.3 =)
Mielialavaihteluita riittää, välillä on ihan mielissään kaikesta kun taas puolen tunnin päästä saattaa tulla joku ihan hirveä itkukohtaus ja tuntuu että kaikki kaatuu niskaan, mikään ei onnistu ja kaikki vain ahdistaa.. mutta onneksi ne menee kuitenkin ohi aika pian ja pääasiassa on hyvä mieli =)
Tekis mieli mennä käymään tuolla meri-oulun neuvolassa ultrassa vielä kun jäi niin paskanmaku suuhun tuosta rakenneultrasta kun käytiin.. Rakenteet oli kuulemma kunnossa mutta lääkäri oli suoraansanottuna ihan perseestä! Ei nähty kasvoja ollenkaan (tai lääkäri sanoi että ei näy kasvoja mutta kirjoitti kuitenkin neuvolaan vietävään selvitykseen että kasvot normaalit?) eikä sukupuolestakaan oikein ottanut selvää (en tiedä johtuiko siitä että vauva oli huonossa asennossa vai siitä kun ultralla ei nää 100% varmuudella sukupuolta, kun lääkäri ei sitäkään sanonut että kummasta johtuu) ja lääkäri oli vähän turhan vauhdikas siinä niitä rakenteita katsoessaan.. meillä piti olla 20min aika niin oltiin jo 10min päästä autossa menossa takaisin kotiin.. :O Muutenkin olisin halunnut nähdä sellaisen "kokonaiskuvan" missä näkyy vauva kokonaan ja saada kuvan siitä että voi vertailla varhaisultrakuvaan ja muutenkin muistoksi, mutta eipäs tämä lääkäri näyttänyt kuin vain pikku pätkiä sieltä täältä ja kuvar mitä sain oli ihan suttuisia :( Varsinkin kun vauva on ensimmäiseni niin todellakin sitä kaipaisi enemmän infoa ja tukea ammattilaistenkin puolelta.

Mikä miitti toi on toi stockalla huomenna? En taida kyllä päästä muutenkaan kun on koulua..

Tietääkö muuten joku että tuleeko veronpalautukset jo ens viikon perjantaina (2.12) vai koska? Sitten olisi varaa käydä ultrailemassa ;)
Ja pääsee ostamaan joululahjoja :heart:
Kertokaapas mitä aiotte ostaa miehillenne lahjaksi? Itse olen vielä vähän hukassa kun ei viitsisi mitään perus sukkia ja suklaatakaan ostaa :LOL:

Ja kuulumisia raskauteen liittyen ja muutenkin olis kiva kuulla :)


:heart::llä Mims ja "tynnyri" rv23+3

(ps. ^mieheni hellyyttävästi kutsui minua pikku tynnyrikseen :LOL:)
 
Tulee palautukset 2.12., ku 4.12. on sunnuntai, nii maksavat jo perjantaina. Muistelen että viime vuonna oli sama homma ku palautuspäivä oli lauantai nii tuli jo perjantaina :)
Mims Onpa ollu tympee käynti :/..mulla ens viikolla rakenneultra, tänään käytii polilla tän rd:n takia ja ultrattii, ja tyttöveikkaus saatiin :heart: Arvot hyvtä ollu nii ei tartte polille mennäkkää vasta ku 38+ tapa-arvioon, jos sokerit pysyy kurissa :)

vauvis ja tyllerö 21+0
 

Yhteistyössä