Oulunsalolaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .j.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ikinä kempeleeseen!:D

Me ollaan asutto oulunsalossa nyt reilu 7v ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Aina lapset saanut heti lääkäriin ym. palvelut toimii. Ainut miinus on nyt kun kuntalisä laski 143e:sta 80e:oon...Mutta tosin kuntalissä ei ees joka kunnassa makseta.
Nyt meillä muutto edessä kun oma sunto myyty ja täältä ei löytynyt sopivaa asuntoa tilalle:( Mikä on tosi harmi!

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ennemmin Kempeleeseen, Oulunsalon talous kuralla, paljon lestaperheitä.

meinaatko että lestaperheiden vuoksi talous kuralla :)

En, vaan tuossa oli kaikki mitä Oulunsalosta tiedän. Ja itse ainakin arvostan sitä, että kunnan talous on hyvässä kunnossa. Nythän tosiaan tuo kuntalisäkin jo laskettiin, kohta varmaan otetaan kokonaan sekin pois..

Kuntalisää en tällä nyk. paikkakunnalla saa joten siitä se ei ainakaan kiinni ole..
Onko siellä muutoin rauhallista esim. viikonloppuisin yms.?
Minnepäin Oulunsaloa suosittelisitte muuttamaan? :)

Alkuperäinen kirjoittaja eva:
Eiköhän ne oo taistellu siitä kempeleenkin kuntalisästä?! Ja eiköhän nyt oo joka kunnassa talous kuralla?

Enpä ole ainakaan kuullut ja onhan Kempele valittu Suomen parhaaksi kunnaksikin. :)
En ole alkuperäinen kempeleläinen mutta näiden tietojen valossa mitä tiedän valitsisin mieluummin Kempeleen.

On rauhallista! Hyvät kulkuyhteydet kaupunkiin, bussi menee muistaakseni 3kertaa tunnissa.
Esim. kunnalla on nettisivuilla nähtävillä vuokra-asunnot. Me asutaan ihan keskustassa ja tykätään kun kaikki lähellä.

Eiköhän ne oo taistellu siitä kempeleenkin kuntalisästä?! Ja eiköhän nyt oo joka kunnassa talous kuralla?

Enpä ole ainakaan kuullut ja onhan Kempele valittu Suomen parhaaksi kunnaksikin. :)
En ole alkuperäinen kempeleläinen mutta näiden tietojen valossa mitä tiedän valitsisin mieluummin Kempeleen.

Muistaakseni viime vuonna kerättiin adressi kun uhkasivat lakkauttaa koko lisän kempeleestä. Mä en oo kuullu kempeleestä koskaan muuta ku negatiivistä. Ja myönnän mulla on asennevika siihen kuntaan ollu aina:)

Kempele oli meillä toisena vaihtoehtona, mut en tiedä miksi tuo Oulunsalo kuitenkin kiehtoo enemmän..
Ollaan katseltu kunnan sivuilta vuokra-asuntoja, ja kivalta näyttävät, harmi vaan kun ei ole yhtään asuntoa vapaana kun soitettiin..siis kolmioita ainakaan.

Muistaakseni viime vuonna kerättiin adressi kun uhkasivat lakkauttaa koko lisän kempeleestä. Mä en oo kuullu kempeleestä koskaan muuta ku negatiivistä. Ja myönnän mulla on asennevika siihen kuntaan ollu aina:)

Ai, no mulla on varmaan vähän puolueettomampi näkökulma, kun en ole alkuperäinen kempeleläinen. Mutta kai tässä vissiin on joku typerä oulunsalo vs. kempele alkuperäisten asukkaiden kesken :D

Ennemmin muuttaisin oulunsaloon kuin kempeleeseen. Asutaan nyt Oulussa ja etsitään asuntoa. Kempeleeseen en suostu, mutta Oulunsaloa voisin hvinkin harkita. Milloin Kempele on muka valittu parhaaksi kunnaksi? Ja ainakin täällä Oulun puolella kuulee paljon useammin Kempeleen talousongelmista kuin Oulunsalon.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Ennemmin muuttaisin oulunsaloon kuin kempeleeseen. Asutaan nyt Oulussa ja etsitään asuntoa. Kempeleeseen en suostu, mutta Oulunsaloa voisin hvinkin harkita. Milloin Kempele on muka valittu parhaaksi kunnaksi? Ja ainakin täällä Oulun puolella kuulee paljon useammin Kempeleen talousongelmista kuin Oulunsalon.

Olikohan 2008?
Mun puolestani ap voi hyvinkin muuttaa Oulunsaloon, mutta jotenkin yllättävää tämä muiden Kempeleen mollaus, varsinkin oulunsalolaisten (?)
Toisaalta, en mä muuttaisi kyllä enää Ouluunkaan ja viihtyyhän sielläkin jotkut. Palvelut tökkii liikaa.

Olikohan 2008?
Mun puolestani ap voi hyvinkin muuttaa Oulunsaloon, mutta jotenkin yllättävää tämä muiden Kempeleen mollaus, varsinkin oulunsalolaisten (?)
Toisaalta, en mä muuttaisi kyllä enää Ouluunkaan ja viihtyyhän sielläkin jotkut. Palvelut tökkii liikaa.

Olen muuttanut vasta pari vuotta sitten Ouluun joten olen kyllä erittäin puolueeton kaikkien noiden kuntien suhteen. Kempeleessä vain ihmetyttää kun olen jo kaksi kertaa hakenut virkaa josta on hakuajan päätyttyä ilmoitettu että virkaan ei valitakaan ketään kun ei kunnan taloudellinen tilanne nyt kestä. Päivähoitopaikkoja kysellessä kempele oli viimeinen joka mitään ilmoitti ja samoin kunnan toiminta esim. kiinteistöasioissa on ollut todella hidasta. Omat ongelmansa on joka kunnassa, mutta itse ole huomannut niitä vähemmän Oulussa ja Oulunsalossa kuin Kempeleessä. Mikä lie ollut mittarina tuohon kilpailuun, mutta en kyllä ole moisesta ikinä ennen edes kuullut.

Olen muuttanut vasta pari vuotta sitten Ouluun joten olen kyllä erittäin puolueeton kaikkien noiden kuntien suhteen. Kempeleessä vain ihmetyttää kun olen jo kaksi kertaa hakenut virkaa josta on hakuajan päätyttyä ilmoitettu että virkaan ei valitakaan ketään kun ei kunnan taloudellinen tilanne nyt kestä. Päivähoitopaikkoja kysellessä kempele oli viimeinen joka mitään ilmoitti ja samoin kunnan toiminta esim. kiinteistöasioissa on ollut todella hidasta. Omat ongelmansa on joka kunnassa, mutta itse ole huomannut niitä vähemmän Oulussa ja Oulunsalossa kuin Kempeleessä. Mikä lie ollut mittarina tuohon kilpailuun, mutta en kyllä ole moisesta ikinä ennen edes kuullut.

Se on sun kokemus. :)
Me ihmiset arvostamme ja tarvitsemme eri asioita ja minun tarpeisiini Kempele on vastannut hyvin. Olen kuullut että päivähoitopaikoista on kova pula, mutta kun me haimme paikkaa saimme sen viereisestä päiväkodista nopeasti. Ja esim. mielenterveyspalvelut ovat valitettavasti Oulussa aivan surkealla tolalla mitä olen sivusta seurannut.

Yhteistyössä