Oulun kauppakeskus Valkeassa jälleen puukotus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
kannattaa kuitenkin muistaa, että maahantulijat tekevät suhteellisesti vähemmän rikoksia kuin Perussuomalaiset.

Tämä on fakta
Niin on. Luin tuon uutisen lähiaikoina. Asioin sunnuntaina pitkästä aikaa Itiksessä.
Upeita, hymyileviä ja hyvinvoivia maahanmuuttajia. Rauhallinen ja leppoisa tunnelma ostoskeskuksen remontin keskellä. Olin kompastua siellä lattialla olevaan kohoumaan. Suosittelen katsomaan siellä mihin astut. Jouduinysymään mehumyyjältä missä vessa on, sillä opastus oli remontin takia puutteellinen.
Tällä viikolla maahanmuuttaja kysyi minulta selvällä suomen kielellä miten hän pääsee alikulkutunnelista rautatieasemalle. Elämä on rauhaisaa ja jouhevaa täällä pk-seudulla. Jos minulla on joskus asiaa Ouluun, en karta Valkea-ostoskeskuksessa käyntiä. Ei salama iske kolmatta kertaa samaan paikkaan.
 
vierailija
"Poliisi epäilee, että alaikäinen mies puukotti ulkomaalaistaustaista miestä rasistisin motiivein Oulussa eilen illalla. Poliisin mukaan on viitteitä siitä, että teko olisi kopioitu viime viikon kauppakeskuspuukotuksesta.
Kalevan tietojen mukaan puukotuksen uhri on 26-vuotias aasialaistaustainen mies. Lehden tietojen mukaan uhri työskentelee Oulussa sijaitsevassa aasialaisessa ravintolassa ja oli ollut puukotuksen sattuessa matkalla työvuorosta kotiin. Hän on asunut Oulussa reilu vuoden ajan.
Oulun kauppakeskus Valkeassa tapahtuneesta puukotuksesta epäillään alle 18-vuotiasta miestä. Poliisin mukaan henkilö on kuitenkin yli 15-vuotias, eli rikosoikeudellisessa vastuussa."


 
vierailija
Niin on. Luin tuon uutisen lähiaikoina. Asioin sunnuntaina pitkästä aikaa Itiksessä.
Upeita, hymyileviä ja hyvinvoivia maahanmuuttajia. Rauhallinen ja leppoisa tunnelma ostoskeskuksen remontin keskellä. Olin kompastua siellä lattialla olevaan kohoumaan. Suosittelen katsomaan siellä mihin astut. Jouduin kysymään mehumyyjältä missä vessa on, sillä opastus oli remontin takia puutteellinen.
Tällä viikolla maahanmuuttaja kysyi minulta selvällä suomen kielellä miten hän pääsee alikulkutunnelista rautatieasemalle. Elämä on rauhaisaa ja jouhevaa täällä pk-seudulla. Jos minulla on joskus asiaa Ouluun, en karta Valkea-ostoskeskuksessa käyntiä. Ei salama iske kolmatta kertaa samaan paikkaan.
Virheitä pukkaa.
 
vierailija
Persujen lapsia?

"VIIME viikon tiistaina Turun keskustasta bussilla kotiin matkustanut Vimmy Sysikaski joutui uhkaavaan tilanteeseen, jossa nuoret haukkuivat Sysikaskea ja pilkkasivat häntä rasistisesti.

Tammikuussa Kaakkois-Aasiasta Suomeen muuttanut Sysikaski kertoo, että hän on Turussa asuessaan kokenut tilanteita, joissa häntä on hänen etnisen taustansa vuoksi kohdeltu epäkunnioittavasti. Hänen mukaansa nämä tilanteet ovat kuitenkin olleet suhteellisen harmittomia. Sysikaski mainitsee esimerkkeinä, että muutamat miehet ovat seuranneet häntä ja käyttäytyneet häiritsevästi ja lapset ovat huudelleet hänelle ”kiinalainen”.

”Nyt tilanne oli niin raju, että tein rikosilmoituksen.”


 

Yhteistyössä