Oulun äidit!!!

• Viestiketjun aloittaja Jeskamandeera
  • Ensimmäinen viesti
Jeskamandeera
Eli kaikki oululaiset kerokaapas.. Eli ollan perhen kanssa muuttamassa ouluun ja nyt vain pähkäillään, että minne sinne kanattaisi muuttaa. Eli mikä olisi suht rauhallista aluetta?
Kiitos paljon vastauksista.

Jos haluatte suht lähelle keskustaa niin esim. kastelli, ja värttö hyviä. Intiö myös uutena alueena. Vähän kauempana esim. Kaakkuri (vanha puoli), Knuutilankangas, Heikkilänkangas, Taskila, Herukka, yms. Helpompi varmaan uletella ns. rauhattomampia alueita esim. Tuira, Toppila, Kaukovainio, Rajakylä. Vaikka nämähän riippuu aika paljon siitä keneltä kysytään =) ... Rauhallisiampia alueita on varmasti pientaloalueet kauempana keskustasta, mutta siellä ei sitten palveluitakaan välttämättä ole yhtä hyvin tarjolla kuin noissa lähiöissä. Ja eipä täällä Oulussa taida yhtään todella kamalaa aluetta olla. B)

Onna
Rauhallisia ja kivoja alueita on myös esimerkiksi Hintta, Oulunsuu ja alueet siinä ympärillä joen rannassa.

Helsingin jälkeen täällä mieli lepää..

Mutta edellisessä viestissä mainitut rauhattomammat alueet on ehkä parempi jättää väliin. Esim. Rajakylä, Toppila. Vaikka niissäkin se kai vaihtelee alueen sisälläkin vähän.

kaikki muut on suht rauhallisia, paitsi just nuo kaukovainio, rajakylä toppila, tuira, Kaakkurissa oon ite asunu ja tykkäsin tosi paljon, nyt asutaan 20 km oulusta kiimingissä, tosi rauhallista jos oikeata rauhaa kaipaa.. Oulussa on aina tietynlaista hulinaa..

Haluisin tarkentaa, tai oikeastaan korjata, että rajakylä ei ole mikään rauhaton alue. Rivitalo-alueella rauhallista elää ja asua lasten kanssa. Ja on ruokakaupat ja neuvolat lähellä!

Mut toppilaan ei kannate suunnitella muuttoa lapsen kanssa. Itse harkitsen muuttoa takas rajakylään.

olen itse asunut rajakylässä ja ei se mikään alyttömän rauhaton alue ole, mutta juoppoja vaan on ihan älyttömästi. Sellasia rauhallisia kaljottelijoita metsät ja kaupan pihat täynnä. Ei mikään kiva näky vaikka eipä nuista haittaakaan ollut.

Me olemme asuneet vajaan kaksi vuotta Hiirosessa ja tämä on mielestäni mukava ja rauhallinen paikka asua lasten kanssa. Eikä ole tuosta "naapurista" Kaukovainiosta ollut mitään häiriötä vaikka se yksi Oulun rauhattomimpia alueita kuulemma onkin.

Kaakkurin uudesta puolesta sanoisin sen verran, että sinne on kaupunki rakennuttanut paljon uusia asuntoja joten näistä ns. "huonoista" kaupunginosista on Kaakkuriin muuttanut paljon porukkaa --> lieneekö enää mikään rauhallinen seutu sekään? Mene ja tiedä, se oli vaan minun arvailuja :whistle:

Kastellissa on todella rauhallista ja viihtyisää elellä pienokaisen kanssa. Ei ole levottomia kerrostaloalueita tai muita yleisiä häiriötekijöitä.Kaupunkiin todella hyvät kulkuyhteydet bussilla!Elämä on täällä kaikin puolin auvoista...

Tiptoptii
Minä olen asunut Kaukovainiolla miltei vuoden enkä ole huomannut mitään rauhattomuutta. Ehkä on alueensisäisiä eroja? Tosin nuo "rantojen kunkut" tuolla ostarin nurkilla ovat alkaneet risomaan nyt raskauden aikana jostain syystä.. ärsyttää.. Mut rauhallista on meillä ollut ja kohtuu hyvin olen täällä viihtynyt. Todennäköisesti kuitenkin muutamme pois täältä kun lapsi kasvaa (kun nyt ensin syntyisi :D )

Olen asunut myös Toppilassa joitain vuosia sitten enkä oikein ymmärrä sen huonoa mainetta. Asuimme kyllä nuorenaparina talossa jossa oli lisäksemme vain lapsiperheitä.. Siis meritoppilassa. Olisikohan se omakotitaloalue rauhallisempi?

Voihan toki olla, että mä oon vaan niin puusilimä etten huomaa mitään ympärilläni.. :LOL: :p

Yhteistyössä