Oulu, Sivakan asunnot!!

• Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
Sivakka tarjosi meille unelmien asuntoa alkaen 1.10. Me pystyisimme ottamaan sen vastaan vasta 1.11. Onko Sivakka ikinä antanut kämpän seistä tyhjillään kuukautta?

Mitä olette muuten tykänneet Sivakan asunnoista?

En tiedä siitä, mutta yleinen käytäntö lienee että jos haluat "varata" kämpän, maksat siitä myös vuokran. Eli toki se asunto saa vuokranantajan puolesta tyhjä olla, kunhan vuokra saadaan juoksemaan mahdollisimman pian.

"täti"
miks vasta 1.11 voitte ottaa vastaan?

tee nykyisen asunnon irtisanomisilmoitus, päivää se viimeiseksi päiväksi elokuuta, allekirjoita ja postita. hups jos posti kuljettaa hitaasti

---
Nykyinen vuokranantaja vaatii sähköistä irtisanomisilmoitusta kuun viimeiseen päivään mennessä. Eli tässä tapauksessa se olisi pitänyt tehdä 31.8. Huoh. Ja vuokran maksaminen turhaan yhdeltä kuulta olisi melko turhauttavaa, 800e hukkaan.. :(

Sisko muutti just eilen sivakan asuntoon, jota pidettiin tyhjänä oottamassa heitä heinäkuulta asti. Taitaa olla tapauskohtaista, kannattaa kysyä.

Ja tosi kiva asunto oli.

Itse oon asunu sivakalla kans joskus. Meillä oli tosi halpa vuokra eli hieman levoton talo, mutta itse sivakassa ei mitään vikaa.

Viimeksi muokattu:
"oululainen"
Mulla oli pari vuotta sitten sama tilanne kuin teillä, niin selitin tilanteen Sivakalle ja sain vuokrata asunnon 15. päivä alkaen. Eli mun ei tarvinnut maksaa uudesta asunnosta kuin puolen kuun vuokra.

---
Kiitos pienestä rohkaisusta. :) Puolen tunnin päästähän tuo soittamalla selviää, mutta on kyllä rohkaisevaa kuulla että muillekin on annettu edes vähän joustoa. Mietin tuossa just, että voitaisiin kyllä ottaa vaikka esim. 24.10 alkaen, niin saisi muuttaa rauhassa.
Ainoa pelottava seikka on, että kyseessä on melko uusi kämppä, tosi halutulta alueelta..

rohkeesti vaan :)
Sanot suoraan että otatte sen kämpän ja vuokrasopimus alkaa 1.11.
Näin mie olen aikanani saanut sivakalta kämpän joka oli tyhjillään jo kuukautta aijemmin.

Altistunut
Asuimme Sivakan talossa vain 8 kk. Asunnossa sisäilmaongelma ja terveys ehti mennä. Saatiin muuttaa heti pois ilman mitään mutinoita. Seuraava asukas muutti heti perään. Uskottelivat meille että ei siellä mitään ole. Edelliset asukkaat kuulemma vaihtuneet tiheään.

Käykääpä lukemassa oma tarinani:

http://www.homeleaks.fi/topic/248-altistuneita-oulussa/

Yhteistyössä