Oulaisissa synnyttäneet!

• Viestiketjun aloittaja Kun muutkin
  • Ensimmäinen viesti
Kun muutkin
Kun täällä kerran muutkin kyselevät niin kysympäs minäkin. Raskaus on aluillaan, mutta Oulaisissa synnytetään. Minkälaisia kokemuksia palstalaisilta löytyy?
Onko pienessä enemmän hyvää kuin huonoa? Miten äitiä kuunnellaan?

Serena
Oulaisissa synnytin... Tosi hyvä paikka oli kun synnytys alko ja kätilö ja hoitajat oikein mukavia! Kuunneltiin hyvin toiveita ja synnytyksestäkin erittäin positiivinen kuva. Vauvala jäi hyvin mieleen kun siellä sai neuvoja ja mukavat hoitajat. Pienessä myös se hyvä puoli et on aikaa keskittyä synnytyksessä justii sinuhun -> epiduraalinkin sain het ko halusin ottaa!

Ennen synnytystä (kun meni niin paljo yliajalle) soittelin sinne ja halusin käymään tarkastuksessa sinne ei meinannu ottaa käymään kun 3 päivän päästä ja todella inhottava kohtelua (puhelimessa). Kun rupesin kyseleen et kuka ottaa vastuun jos jotai tapahtuu nii jo vain sai ajan seur. päivälle.... no kuitenki synnytys käynnisty sit yöllä :D

oulaisissa synnytin myös minä kaksi viikkoa sitten. tosi hyvä paikka.siellä kuunnellaan äitiä,kätilöt ovat mukavia ja ammattitaitoisia.ei paikan pienuus tee siitä huonoa!suosittelen!myös edelliset lapseni ovat syntyneet siellä,ja aina yhtä hyvä on ollut olla siellä.

:) samoin täällä
2 muksua syntyny siel ja kolmasreissu tiedossa.
tosi kiva paikka ja vauvala on huippu!
tosi jotku moittii osaston kuumuutta kesällä ja huonoa ilmastointia.
ite oon vieraillu siellä vaan talviaikaan joten saa nähdä muutaman viikon päästä pitääkö paikkansa :/

hennukka78
Meikä on myös synnyttänyt oulaisissa kaksi kertaa ja varmasti menen myöhemminkin jos muksuja siunaantuu ;)

Ihana, rauhallinen sairaala! Suosittelen

Mistäs päin olette, te oasissa synnyttäneet??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 12:08 Aureline kirjoitti:
Synnytin Oulaisissa muutama kk sitten. Jäi hyvä fiilis! Hlökunta on mukavaa ja osaavaa. Jos joskus saadaan esikolla kaveri niin eiköhän sitä Oulaisiin taas mennä ;) Vihannissa asustellaan.
Enpä oo ennemmin törmänny täällä Vihantilaisiin. :D Oon itsekkin sieltä kotoisin, mutta asun nykyään muualla. :)

hyvin kuunneltiin ja opastettiin ja ystävällisiä oltiin :) Oulaisissa asustelen mut en ole ihan alkuperäinen asukas :D
Vauvala oli tosi hyvä, siellä hoitajat olivat ystävällisiä ja keskusteltiin kaikkea ja opastivat jne.

vanha ketju mut olkoot :)

Mulle itelle jäi kyllä hieman paska fiilis tosta oulaisissa synnyttämisestä.
Munmielestä ne hoitajat oli ehkä hieman virkaansa täynnä, mutta muuten ok.
ja paska fiilis sinänsä että ei paljon onniteltu ja ootin että olis saanu sairaalasta jonkun lahjan tai kakku kahvit tai isäntä edes sen viina paukun, minkä monessa muussa sairaalassa saa, mutta paskat! tuntu siellä perhehuoneessa ollessani etä on niinku jotenki hylätty olo. Hoitajat eivät tieneet mitä on päivän aikana tapahtunu ym. Kyselivät multa kaikki joka vuoron vaihduttua samat jutut. siis nää eri hoitajat. unohtivat mulle eppari letkut ja kanyylit paikalleen ja piti sitte moneen kertaan muistuttaa että josko joku viittis ottaa pois ku niit ei enää tartte. kaikki vaa lupas, mutta ei oikee porukka tominu. Vauvalassa oli ihan jees porukkaa, mutta tuntu aina sinne mennessä jotenki sille että ne hoitajat ei oikee tykänny että vauvaa sinne vie. en tiiä. kumma juttu. Kyllä oli tippa linssissä ku vihdoin pääs pois sairaalasta! Olis järki lähteny! Kätilöt oli tosi mukavia ja rauhallisia. ittellä kerkes kaks kätilöö olla. Tekemistä ei meinannu keksiä millään sillä aikaa ku vaavi nukku. Plussana keittiöstä löytyy ruokaa jos tulee nälkä, kaalin lehtiä vartavasten rintoihin! sekä luumupusseja kovaan vatsaan!

Mä oon kolme synnyttänyt Oulaisissa ja oon tykänny kovasti: suurin osa henkilökunnasta on aivan mahtavia ainakin mulle olleet...Nyt odotellaan neljättä ja sinne on tarkotus tämä pikkunenkin mennä synnyttämään!

Kyselinkin tuolla toisessa ketjussa jo ja jonkun verran sain vastauksiakin mutta laitanpa tähänkin jos joku vielä kommentois kun pitäis tehdä vissiin kohta päätöstä...

Oys ja Oulaskangas vertailua, entä polikliininen synnytys niissä?
Elikkäs tossahan se jo tulikin lähes koko kysymys

Onko tiellä kokemuksia miten oys:in ja oulaskankaan synnytysosastot ja niiden toiminta eroaa toisistaan?
ja onko niissä mahdollista synnyttää polikliinisesti? Pitääkö siittä käydä keskusteleen lääkärin kans jo ennakkoon kenties?
Me kun asutaan tässä "rajamailla" niin voi valita kumpaan menee synnyttää...

kun olis tämän pikkunelosen kohdalla toiveena että jos kaikki menee hyvin kotiutua heti... ja synnytysjakkaraa haluasin testata... ja mahdollisesti ammettakin jos vaan ehtisivät sen täyttää kun sen verran vauhdilla nuo kolme edellistä on tullu... :eek:

poika synty 5.10 klo 00.52 21 tunnin synnytyssalissa olemisen päätteeksi.

muuten ok mutta kätilöt eivät olleen oma-aloitteisia siinä että olisivat nopeuttanu tipalla tai jollain muulla keinolla. antovat vaan junnata paikoillaan, enhän minä ensikertalainen tiedä vaati asioita. sain lopen petidiini piikin kankkuun että sain hetken nukuttua, eipä kukaan muistanu sanoa että se auttaa paikkoja avautumaan, uhkailivat vaan osastolle siirtymisellä. kun heräsin ja kivut oli kovat (olin siihen asti pärjännu ilokaasulla) ja halusin kivunlievitystä. minut lyötiin käyrälle ja sanottiin että yö kätilö sitte tutkii... kun tuli tutkiin (minun jo itkiessä kivusta) sano että 9,5 cm auki enää ei voi mitään antaa, koko päivän oli junnattu 5 cm. lopen ponnistus kesti 1.12 min tuskaa ja lopulta imukupilla autettiin poju maailmaan ja mieski kerkes mukaan pnnistus vaiheeseen. pojun mitat 4230g ja 53 cm pipo 37,5cm tahto olla ensimmäiseksi äärirajoilla että mahtu tuleen.

kuitenkaan mitään traumoja ei jääny, ja toivottavasti saan vielä monta lasta oulaisissa. suosittelen paikkaa. mulla vaav oli huono tuuri kun kaks muuta synnytystä vei kätilöiden ajan just kun niitä olisin siinä tarvinnu

Yhteistyössä