poika synty 5.10 klo 00.52 21 tunnin synnytyssalissa olemisen päätteeksi.
muuten ok mutta kätilöt eivät olleen oma-aloitteisia siinä että olisivat nopeuttanu tipalla tai jollain muulla keinolla. antovat vaan junnata paikoillaan, enhän minä ensikertalainen tiedä vaati asioita. sain lopen petidiini piikin kankkuun että sain hetken nukuttua, eipä kukaan muistanu sanoa että se auttaa paikkoja avautumaan, uhkailivat vaan osastolle siirtymisellä. kun heräsin ja kivut oli kovat (olin siihen asti pärjännu ilokaasulla) ja halusin kivunlievitystä. minut lyötiin käyrälle ja sanottiin että yö kätilö sitte tutkii... kun tuli tutkiin (minun jo itkiessä kivusta) sano että 9,5 cm auki enää ei voi mitään antaa, koko päivän oli junnattu 5 cm. lopen ponnistus kesti 1.12 min tuskaa ja lopulta imukupilla autettiin poju maailmaan ja mieski kerkes mukaan pnnistus vaiheeseen. pojun mitat 4230g ja 53 cm pipo 37,5cm tahto olla ensimmäiseksi äärirajoilla että mahtu tuleen.
kuitenkaan mitään traumoja ei jääny, ja toivottavasti saan vielä monta lasta oulaisissa. suosittelen paikkaa. mulla vaav oli huono tuuri kun kaks muuta synnytystä vei kätilöiden ajan just kun niitä olisin siinä tarvinnu