Oudosta luomesta irtosi pala, onko tämä melanoomaa vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luomikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luomikas

Vieras
Siis minulle raskausaikana tuli oikeaan nänniin pieni luomi. On läpimitaltaan ehkä 2 mm. On siis ollut paikoillaan jo muutaman vuoden. Ja nyt tosiaan huomasin, että luomessa on tummemman ruskeita pilkkuja (ihan kuin mustapäitä) reunoilla. Luomi ei kutise, särje tai mitään erityistâ. Nyt suihkussa tänään tutkin hiukan luomea ja hankasin sitä kevyesti saippualla päältä. En raapinut enkä repinyt. Ja luomesta irtosi sivulta niiden ns. mustapäiden kohdalta pala. Nyt luomesta puuttuu pala ja sen alla on normaalin näköistä ehkä hiukan vaaleampaa nännin ihoa. Verta eikä mitään näy. Onkohan tämä syöpää? Varaan ajan ihotautilääkärille huomenna.

Onko kenelläkään tällaisesta kokemusta?

Mulla on tullu raskausaikoina luomia joista osa on hävinny myöhemmin. Yksikin kuivui koppuraksi ja tippui pois. Että voi olla ihan normaalikin ilmiö mut kannattaa näyttää lääkärille varmuudeks (itelläni ei kyllä sillon tullu mieleen..).

Mietinkin, että jos olisi syöpää niin eikä siellä alla pitäisi olla jotakin muuta kuin normaalia ihoa. Kiitos rauhoittavista sanoista Chorizo. Käyn kuitenkin näyttämässä lääkärille. Sen verran outo tapaus oli.

Raskausaikana voi tulla kaikennäköistä näppyä. Esim. juuri nänneihin. Mulla tuli ekaa odottaessa nänniin sellainen luomennäköinen pieni "uloke". Kätilö synnärillä myös sanoi, että normaalia ja varmaankin tipahtaa pois jonkin ajan kuluttua, ja niinhän tuo lähtikin about 1,5v synnytyksestä.

Kiitos kaikille vastauksista. olen itsekin nyt jo rauhallisin mielin. tosiaan näyttäisi, että luomi kuibuu reunoilta ja varmaankin ajallaan lähtee kokonaan pois.

Yhteistyössä