Ottaisitko tämän työpaikan vastaan tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töihin vai kotiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töihin vai kotiin

Vieras
Lapset 10kk ja 3,5v. Vakituista työpaikkaa ei ole, mutta muutaman vuoden olen ehtinyt olla töissä valmistumisen jälkeen. Nyt olisi tarjolla työ, joka pitäisi aloittaa suht pian. Työsuhde on vakituinen ja kokoaikainen. Palkka 2050e, joten hoitomaksujen jälkeen ei ihmeitä jää käteen.

Pärjäämme myös miehen tuloilla, joten mikään pakko minun ei olisi nyt töihin lähteä. Mietinkin siis kuumeisesti, odotanko kotona, että lapset vähän kasvaa? Vai otanko työn vastaan?
Vähän pelottaa, jos töitä ei sitten löydykään kun töihin haluaisi palailla.

Jos minä olisin sinun tilanteessa, niin jäisin kotiin. Jos kerran miehesi tuloilla pärjäätte.
Ehtii niitä töitä myöhemminkin tehdä ja ihan varmasti vielä töitä löytyy, vaikka töihin paluu siirtyisikin =)

Lähtisin töihin. Nykyään vakituiset ja kokoaikaiset työpaikat on niin kivenalla et en jättäis väliin, Ottaisin selvää onko mahdollista tehdä lyhennettyä viikkoa.

mut mä oonki mä.

En menisi. Perusteluna, että haluaisin olla kotona niin pitkään kuin suinkin mahdollista. Ja jos vastaavaa työtä ei myöhemmin löytyisi, tietäisin silti tehneeni oikean, tarkoituksellisen päätöksen.

Jos olisin hoitoalalla niin jäisin kotiin, sillä töitä löytyy myöhemminkin...Jos taas olisin sellaisella alalla jossa vakipaikat on kiven alla niin ottaisin paikan. voihan sitä sitten vähän myöhemmin jäädä vielä hoitavapaalle kotiin, eikä kukaan voi sitä estää..:)

Jos olisin hoitoalalla niin jäisin kotiin, sillä töitä löytyy myöhemminkin...Jos taas olisin sellaisella alalla jossa vakipaikat on kiven alla niin ottaisin paikan. voihan sitä sitten vähän myöhemmin jäädä vielä hoitavapaalle kotiin, eikä kukaan voi sitä estää..:)

Ei ole hoitoalan töitä, vaan työ on pankkityötä.
Hoitoalalla tosiaan töitä on enemmän tarjolla. Tällä alalla taas vakkaripaikkoja ei joka oksalla ole auki.

Jos menen töihin, niin voisinko taas jäädä esim ensi kesäksi takaisin hoitovapaalle? Siis tarkoitan kesää 2012. Voiko työnantaja kieltää uudestaan hoitovapaalle jäämisen?

Olisiko miehelläsi mahdollisuutta jäädä ainakin hetkeksi hoitovapaalle ja sinä menisit töihin? Onhan nuorempi lapsi vielä kovin pieni mutta toisaalta vakipaikat on nykyään kiven alla. Näin voisit ottaa työn vastaan mutta lapsi saisi olla kuitenkin vielä kotona. Mun käsittääkseni hoitovapaan voi jakaa kahteen osaan eli voisit jäädä kotiin sitten taas ensi vuonna.

Miehellä ei valitettavasti ole mahdollisuutta jäädä kotiin työn luonteen ja rahantulon takia. Hänen tuloillaan saamme isot lainamme yms maksettua. Tällä hetkellä tuntuu, että en ota työtä vastaan, vaan kasvatan ensin lapiamme pari vuotta. Maanantaihin asti on aikaa miettiä.

Lähtisin töihin, ehdottomasti. Tulevaisuus tulee muodostumaan velkaisessa Suomessa sellaiseksi, että ehdottomasti töihin ja rahat vaikka säästöön jos miehesi palkalla voitte elää. Ja kyllä parista tonnista jotain jää, verojen ja hoitomaksujenkin jälkeen...

Tein päätökseni, en mene töihin. Lapset ovat pieniä vain kerran. Jos en löydä töitä parin vuoden päästä, niin voin hyvin jäädä ihan kotiäidiksikin :)

Hieno päätös minunkin mielestä! Oikeassa olet, lapset ovat vain kerran pieniä. Pankkityöstä 2000€ liksaa? Tuntuu mun mielestä tosi vähältä, jos sulla on koulutus ja kokemustakin.

Yhteistyössä