Ottaisitko sinun tai miehesi vanhempi kotiinne asumaan?

• Viestiketjun aloittaja Ei onnistu
  • Ensimmäinen viesti
Ottaisin toki, jos olis tilaa.
Tosin niiden pitäisi sisäistää ajatus; "Mun koti, mun säännöt", enkä sietäs mitään jatkuvaa kitinää milloin mistäkin.
Voisin mäkin sit ottaa, jos mutsi ymmärtäisi olla haluamatta ostoksille joka himputin kerta kun tulee liidelin tai cittarin mainos. Se on rasittava! Aina pitäisi jonkun voipaketin perään singota...

Lisäksi se laittaa tavarat ihan vääriin paikkoihin kaapeissa. :cautious:

Voisin mäkin sit ottaa, jos mutsi ymmärtäisi olla haluamatta ostoksille joka himputin kerta kun tulee liidelin tai cittarin mainos. Se on rasittava! Aina pitäisi jonkun voipaketin perään singota...

Lisäksi se laittaa tavarat ihan vääriin paikkoihin kaapeissa. :cautious:
Joo, sais mennä yksinään juoksemaan tarjousten perässä, mulla on muutakin tekemistä :D Mun vahemmat tosin on vasta vähän päälle 40v ja jaksaa varmast mennä ihan itte sinne jos siltä tuntuu.

• Tykkää
Reactions: -tibis
HippuTAR
No siks, että minunkin vanhemmat on auttaneet mua niin paljon tässä matkan varrella (taloudellisesti, lapsen hoidossa, läpi erohelvetin ym.), että mä en olis selvinny ilman sitä apua. Katson siis, että on suorastaan velvollisuus auttaa vastavuoroisesti sitten heitä, kun se aika tulee. Mutta tämä on mun mielipide ja ajatus ja tavoite. Sä saat olla kuin itsekäs haluat. Ei oo multa tai mun vahemmilta pois.

Minäkään en ymmärrä tuota lausetta;"Mä edes halunnu tänne...". Mistä joku solu tai edes sikiö voi tietää, mitä se haluaa...
No, sehän onkin eri asia jos ne vanhemmat on auttanut aikuisiälläkin, siitä voikin olla "velkaa". Mutta vanhemmat päättää haluta lapsia ja siihen kuuluu myös niitten lasten hoitaminen aikuisikään, ei siitä voi mitään velkasuhdetta syntyä.

Mä oon toki itsekäskin tässä asiassa mutta mun äiti on myös selkeästi ilmoittanut että kun ei enää pärjää omillaan niin haluaa johonkin laitokseen. Isän haluista en tiedä mutta se ei voi muuttaa tälle alueelle eli mahdotonta ois senkin kans. Anoppi asuu tyttärensä kans jo muutenkin.
Joskin en tosiaan noista ketään tänne ottaisi jos ei olis joku pakkotilanne. Siinä ois äkkiä välit menny. Saa olla niin itsekästä kuin tykkää.
Ja niinku jo sanoin niin toki ottaisin kenet tahansa sukulaisen tänne asumaan jos olisi joutumassa asunnottomaksi tms.

Ei soluilla tai sikiöillä mitään haluja kaiketi oo, onks joku niin väittäny? En ole pyytänyt tänne päästä vaan vanhempani on ehdoin tahdoin minut halunnut (ja siihen haluun kuuluu myös se hoitaminen aikuiseksi). Minä en siis ole tänne halunnut.

vierailija
Tottakai ottaisin. Lapset voivat vallan mainiosti jakaa lastenhuoneen. En halua kasvattaa lapsistani sellaisia kermaperseitä, etteivät he osaa auttaa sukulaisia pulassa, ja asiasta valittaminen aiheuttaa välittömän arestin.

Katson olevani ainakin sen verran velkaa vanhemmilleni, että huolehdin heistä vanhana.

Yhteistyössä