Ottaisitko "riskin"? työhakemuksen viemisestä suoraan työpaikalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääh

Vieras
työpaikka sijaitsee alle 500m päässä kodistani.. hakemuksen olen tehnyt valmiiksi. mulla on ollut aina tapana soittaa työpaikalle esitelläkseni itseni jne ennenkuin lähetän hakemuksen.. nytkin olen yrittänyt ja en ole ketään saanut kiinni. tänään en enää pysty soittamaan... josko huomenaamulla ottaisin vaan hakemuksen käteen ja marssisin suoraan työpaikalle sen viemään?

oisko paha? jos johtaja ei olekaan paikalla? tai onko huono kun en ole sopinut tapaamista??

toisaalta tuntus hassulle lähettää kun on näin lähellä, vain yksi talo välissä...

Onko tuo yleinenkin tapa, että lähetetään hakemus ja silti vielä soitetaan? Mä en nimittäin ole ennen kuullut kenenkään tekevän niin. Ja siis ihan uteliaisuuttani kysyn, en siksi, että siinä olisi jotain vikaa :) .

Jos työpaikka on noin lähellä, niin kyllä mä veisin sen. Menisi ainakin varmasti perille.

Jos susta tuntuu todennäköiseltä että sillä johtajalla ei ole muuta tekemistä kun odotella toimistossaan josko joku haluis tulla esittäytymään, niin mikäs jottei muuta ku menet tapamista sopimatta paikalle.

Jos taas sillä saattais olla muutakin tekemistä niin postita ennemmin hakemus ja soita vaikka perään.

Olen yhden työpaikan saanut juuri tuolla tavalla. Pomo tosin soitti perään, kun ei ollut paikalla, joten jouduin menemään sinne vielä uudelleen. Mitään hakua ei kylläkään ollut. Minulla vain oli tarve päästä hommiin ja heillä palkata lisää väkeä.

Jäätpä paremmin mieleen, kun olet näyttänyt siellä naamaasi.

Onhan se vähän riskaabelia, mutta ainakin voisit erottautua muista hakijoista. Sitten vaan kysyt voisiko johtajaa hiukan häiritä. Jos ei voi tai hän ei ole paikalla, jätät hakemuksen jollekin muulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Onko tuo yleinenkin tapa, että lähetetään hakemus ja silti vielä soitetaan? Mä en nimittäin ole ennen kuullut kenenkään tekevän niin. Ja siis ihan uteliaisuuttani kysyn, en siksi, että siinä olisi jotain vikaa :) .

Jos työpaikka on noin lähellä, niin kyllä mä veisin sen. Menisi ainakin varmasti perille.

Oon mä aina soittanut ensin, näin ollen heille jää sieltä paremmat muistikuvat minusta. Kun saavat sitten kirjallisen hakemuksen, muistavat että tämä tyyppi soittelikin jo aiemmin.

Meille tulee yleensä 100-200 hakemusta per paikka, yleensä 2-3 soittaa ennen hakemuksen jättämistä, 5-10 kysyy onko hakemus tullu perille ja koska tehdään valinnat, ja ehkä joka viides kerta joku pölähtää paikalle.

Mä olen saanut kaikki työpaikkani niin että olen ensin soittanut ja sopinut tapaamisen ja vienyt työtodistukset ja koulutodistukset mukanani ja saanut paikan ilman hakemuksia.

Jaa... mulla on aika vähän kokemusta työn hakemisesta, ihan virallisesti... mä olen luullut että jos ei ilmoita itsestään mitään/kysele lisätietoja työpaikasta ennen hakemuksen lähettämistä, niin se ei anna hyvää kuvaa hakijasta (jos tulee vaan pelkkä kirjallinen hakemus)... olenko mä nähny ihan turhaa vaivaa? en nimittäin kauheesti tykkää siitä soittelusta... :)

Mä taas olin jotenkin ymmärtänyt, että yhteyttä otetaan jos on jotain kysyttävää työstä tms :) . Ja muu itsensä esille tuominen olisi jotenkin tyrkyttämistä. Mutta siis kokemusta mulla ei ole, mä olen käynyt tasan yhdessä työhaastattelussa :D .

Mulla on erittäin hyvät kokemukset soittamisesta. Soittaessa vakuutin pomon ja pääsin ennen muita hakijoita haastatteluun. Olisin myös päässyt paikkaan.
Näyttäytyminen ei voi olla miinusta, mutta yrittäisin kyllä varata ajan etten ihan yllättäen paikalle pöllähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mulla on erittäin hyvät kokemukset soittamisesta. Soittaessa vakuutin pomon ja pääsin ennen muita hakijoita haastatteluun. Olisin myös päässyt paikkaan.
Näyttäytyminen ei voi olla miinusta, mutta yrittäisin kyllä varata ajan etten ihan yllättäen paikalle pöllähdä.

niin... mietin vaan tässä sitä kun avoinna olevaan paikkaan on ihan virallinen hakuaika, haastattelut järjestetään sen jälkeen. en viitteis varata aikaa kun ei ole haastattelusta kuitenkaan kyse... ääh, tulipas tästä nyt hankalaa. pitäsköhän laittaa postiin vaan..

Yhteistyössä