Ottaisitko pahasti?

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
äippä
Jos menet kylään ja siinä on sit eteisessä ovensuussa käsidesi-pullo ja vaikkapa joku kiva huomautus, että sitä saa käyttää mennen tullen!?:)
Oisko se loukkaus vieraita kohtaan?
Itse tarkottaisin tämän kuitenkin molempien parhaaksi, ettemme tartuttele toisillemme mitään, kai se ainakin vähän ehkäisis...näin syys/talviaikaan kun noita tauteja riittää.
 
En todellakaan ottais pahalla, varsinkin jos on pieniä lapsia talossa. Meilläkin lipottaa pöydällä käsidesipullo ja se tuli tasan sen jälkeen ku tyttö oli keväällä kaks viikkoo osastolla antibiootilla pissatulehduksen vuoksi eikä haluttu enää mitään riskejä et sairastuis uudestaan johonkin muuhun ärhäkkään tartuntatautiin. Ei sitä käytetä aina mut jos joku flunssainen tulee kylään niin pitää laittaa siitä ja itsekin käytetää jos ollaan kipeenä. Ei sitä silloin tartte käyttää jos ei oo kipeenä.
 
ejk
No en ottais pahalla. On meilläkin käsidesiä, sen verran atooppiset kädet ettei aina kestä pestä käsiä jos eivät varsinaisesti likaset ole. Ei sitä jatkuvasti silti käytetä. Pari vierasta on kattonu vähän pitkään, mutta siinähän katsokoot, meillä on pieni vauva talossa. Kun kaikki vieraat eivät tajua edes ulkoa tullessaan pestä käsiään vaan menevät suoraan vauvan käsiä ja naamaa hiplaamaan. Jooei, ei olla mitään ylihysteerikkoja, ainakin mun lapsuudenkodissa on aina opetettu että kädet pestään kun tullaan ulkoa/kaupasta/kylästä tms.
 
Ja lisään vielä, että aikanaan kun meidän kuopus odotti sydänleikkausta, niin jotkut vierailijat LOUKKAANTUIVAT kun käskin heidät käsipesulle :eek: Loukkaantuivat siitäkin, kun sanoin että jos räkä valuu yhtään, tai jos on yhtään sellainen olo että on tulossa kipeäksi, tai jos on ollut kipeä juuri, niin meille ei ole mitään asiaa. Ja mähän olin niin TÖRKEÄ kun en päästänyt vauvaa katsomaan... :whistle:

Että jos siitä loukkaannutaan että pyydetään käsipesulle, niin käsidesi sais samantyyliset vieraat varmaan kääntymään kannoillaan :D Mua henk.koht. se ei haittaisi.
 
Salama McQueen
En ottaisi pahalla, jos teillä olisi siihen hyvä syy. Pelkät kulkutaudit, nuhat, köhät ja ripulit terveillä lapsilla olisi jo hätävarjelun liioittelua, jos kerran lapset kuitenkin käy kerhossa, koulussa, kaupassa jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pissatulehdus ei oo tartuntatauti, suurin osa pissatulehduksista on OMAN elimistön bakteerien aiheuttamia, varsinkin e-colin, suolistobakteerin
Jos tuon tarkoitit mulle niin kyllä mä sen tiedän ettei pissatulehdus tartu, mutta tarkoitin sitä et haluan riskejä vähemmäksi ettei joutuis uudestaa makaamaan sairaalaan.
 
ejk
Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
No en ottais pahalla. On meilläkin käsidesiä, sen verran atooppiset kädet ettei aina kestä pestä käsiä jos eivät varsinaisesti likaset ole. Ei sitä jatkuvasti silti käytetä. Pari vierasta on kattonu vähän pitkään, mutta siinähän katsokoot, meillä on pieni vauva talossa. Kun kaikki vieraat eivät tajua edes ulkoa tullessaan pestä käsiään vaan menevät suoraan vauvan käsiä ja naamaa hiplaamaan. Jooei, ei olla mitään ylihysteerikkoja, ainakin mun lapsuudenkodissa on aina opetettu että kädet pestään kun tullaan ulkoa/kaupasta/kylästä tms.
^Likaisilla käsillä tarkotan siis näkyvästi likasia. Esim. jos on menossa ruokkiin vauvaa tai on juuri niistänyt flunssaisen nenänsä käsidesi on ihan kätsy.
 
Annu

No, ei tuo minua haittaisi yhtään! Oli meilläkin käytössä käsidesi, ku poika oli vauva. Ihan ymmärrettävää muutenkin, jos pieniä lapsia.

Pöpöjä on vaatteissakin, mutta siis laita vaan käsidesi esille, jos siltä tuntuu! Eihän sen käyttöä kukaan voi ottaa henkilökohtaisesti.
 

Yhteistyössä