Ottaako taksit matkarattaat mukisematta kyytiin ja pienet lapset ilman istuimia?

Ei olisi kuin reilu 1km matka, 3vee on aiemmin takseillutkin kanssani. Mietin jos on sadekeli ja rattaitten pyörässä roskia, suostuuko taksit niitä kuljettamaan? Vai pitäiskö vaan ottaa kantoliina mukaan ja tulla taksilla takaisin jos siltä tuntuu. Siis JOS emme joskus jaksa kävellä keskustasta takaisin, näin ollaan kyllä aiemmin tehty.

takseilija
Ottaa ne. Mulle just eilen taksikuski ärjyi et lapsi ei saa panna kenkiä penille kun meni taksiin...ettei sotke. Ymmärrän kyllä mut katon kyllä ihan ilman ärjymistäkin ettei laita.

Mulla vähän sama homma, mut pitäis päästä sairaalasta kotiin leikkauksen jälkeen ja omalla autolla kulkiessa pitäis olla toinen aikuinen kuskin lisäksi, mutta mistä mä sen taion?

Taksilla pitäs siis tulla, mutta tuo istuin homma mietityttää :/ enhän mä saa istuinta sairaalaan roudattua ja asentaminenkin kestää.. mut millä ihmeellä 2v muka pysyy normi turvavöissä? taitaa tulla rattoisa matka kun lapsi karjuu kun yritää sitä väkisin istumassa pitää...

??
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Mulla vähän sama homma, mut pitäis päästä sairaalasta kotiin leikkauksen jälkeen ja omalla autolla kulkiessa pitäis olla toinen aikuinen kuskin lisäksi, mutta mistä mä sen taion?

Taksilla pitäs siis tulla, mutta tuo istuin homma mietityttää :/ enhän mä saa istuinta sairaalaan roudattua ja asentaminenkin kestää.. mut millä ihmeellä 2v muka pysyy normi turvavöissä? taitaa tulla rattoisa matka kun lapsi karjuu kun yritää sitä väkisin istumassa pitää...
anteeks mut kumpi teistä on leikkauksessa siis, sinä vai lapsi ?

Ottavat mukisematta.

Eikä pitäisi olla keneltäkään pois, jos joku haluaa mennä taksilla noin kilometrin matkan ;). Olen mäkin mennyt, kun oli niin paljon kauppakasseja etten jaksanut tai viitsinyt kävellä.

en nyt jaksanu koko ketjua lukea, mut ainaski mun isän taksissa saa takapenkkejä korotettua silleen jänskästi, että 3v voi mainiosti istua siinä turvavyön kanssa :) ja ihan siis tuohon tarkotukseen tehtykin se penkkien korotushomma.

ei hyvää päivää tätä turun mammaa taas
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ottavat mukisematta.

Eikä pitäisi olla keneltäkään pois, jos joku haluaa mennä taksilla noin kilometrin matkan ;). Olen mäkin mennyt, kun oli niin paljon kauppakasseja etten jaksanut tai viitsinyt kävellä.
ketä kiinnostaa mitä sä olet tehnyt.
jos tää ois METSOLAN tekemän aloitus, sä et muuta tekiskään kuin riukuttasit miten laiska ja paska on ku ei jaksa kilsaa jalan kulkee sateella.

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää päivää tätä turun mammaa taas:
ketä kiinnostaa mitä sä olet tehnyt.
jos tää ois METSOLAN tekemän aloitus, sä et muuta tekiskään kuin riukuttasit miten laiska ja paska on ku ei jaksa kilsaa jalan kulkee sateella.
Mähän oon Metsolallekin ehdottanut että menisi taksilla (työhaastatteluun)...ja kovasti tuntuu joitakin kiinnostavan, että millaisia matkoja muut taksilla menee, kun piti ainakin kahden kirjoittajan sitä ihmetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti :
Alkuperäinen kirjoittaja hym:
ei jaksa tai viitti kilometrin matkaa kävellä. ei hyvää päivää.
samaa jäin miettiin.....
Voi haloo, jos vietän päivän 1- ja 3-vuotiaitten kanssa kaupoilla, ei ole kyse siitä ettenkö minä jaksaisi kävellä takaisinkin, mutta ehkä en jaksa kävellä 3vee kainalossa koko matkaa :whistle: Ja tosiaan, ostokset on myös kätevämpi tuoda taksin kyydissä, jos ei kaikki rattaisiin mahdu.

AnniHelena71harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei olisi kuin reilu 1km matka, 3vee on aiemmin takseillutkin kanssani. Mietin jos on sadekeli ja rattaitten pyörässä roskia, suostuuko taksit niitä kuljettamaan? Vai pitäiskö vaan ottaa kantoliina mukaan ja tulla taksilla takaisin jos siltä tuntuu. Siis JOS emme joskus jaksa kävellä keskustasta takaisin, näin ollaan kyllä aiemmin tehty.
Ottaa mukisematta. Itse olen pari kertaa joutunut menemään lasten kanssa terveyskeskukseen taksilla kun miehellä on ollut auto just sinä päivänä. Meillä matkaa vajaat 3km mutta pakko oli päivystykseen lähteä.

Itse olen etukäteen ilmoittanut taksia tilatessa että minkäikäiset lapset on tulossa kyytiin, osaa kuski varautua ja ottaa istuimet autoon kyytiin.
Itse olen käsittänyt ettei taksissakaan saisi enään lapset matkustaa ilman istuinta. Kyllä niitä taksejakin siitä nimittäis sakotetaan.

Yhteistyössä