Ottaa päähän - ei voi mitään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Develly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Develly

Jäsen
15.05.2009
734
0
16
Meinaan mun avoni :headwall:

Hän taas yövuoron jälkeen vetää unia edelleen - meni nukkumaan puoli 8. Ja tätä on siis ihan jokainen päivä - 15 min ennen töihinlähtöä iltapäivällä/illalla tuo nousee ja lähtee suoraan töihin. Tänään on vapaailta, joten siksi uni maistuu vielä mukavammin...

Taas olen koko päivän ollut yksin lasten kanssa ja kuvittelin saavani vapaaillan 6 illan jälkeen, mutta ei. Ei niin ei.

Mua oikeasti pelottaa mitä tää on kun tämä vauva syntyy :ashamed: :ashamed:

Mä kyllä yötyöläisenä ymmärrän sun miestäs. Varsinkin, jos öitä on monta peräkkäin, on pakko nukkua kunnolla. Yön valvoneena ei myöskään aivot toimi ihan täysillä, mä ainakin puhun mitä sattuun, kiukustun sekunnissa ihan turhista jne. Mun on ainakin viisainta pysyä siellä petissä just niin kauan ku on tarvis, muuten kellään ei oo kivaa.

no höh, tyhmää että toinen nukkuu koko päivän vaikka mennyt jo kuitenkin ihan ajoissa nukkumaan. ala imuroimaan makkarin vieressä ja toinen hyvä keino on huutaa ovelta "YLÖS! TÄMÄ EI OO MIKÄÄN LEPOKOTI!"

Jatkan vielä:

On sitten eri asia onko yötyö perheellisen hommaa. Vaikka ihminen itse tykkäisi, pitää perheenkin mielipide ottaa huomioon, ja se melkein painaa enemmän kuin oma mielipide. Mä tein ratkaisuni ja aloitan syyskuussa ihan tavallisessa 3-vuorotyössä.

ja itse oon tehnyt kanssa kolmivuoroa missä useampi yö peräkkäin ja sillä tiijänkin että se on ainakin itsellä ihan pelkkää mukavuudenhalua maata öllöttää iltaan asti. reippaasti ylös kahville ja suihkuun jo ajoillaan ja sitten vaikka puolen tunnin tirsat ennen töihin lähtöä, yksilöllistä tietysti mikä kenellekkin käy, mut suostusko miehes kokeilla?

meillä ukko tekee viikon päivää ja viikon yötä.sillä on pakko nukkua,jos meinaa järjissään pysyä.yleensä jos tulee nukkumaan 6-7 aikaan aamulla niin herää kahden kieppeillä.nukkuu sitten päikkärit.muutenkin viikonloput on lepäämistä,harvinaista herkkua on että herää ennen minua.

Olen yrittänyt herättää enemmän kuin usein, mutta ei auta. Joko tuo ei reagoi mitenkään tai sitten alkaa raivoomaan :ashamed: Sammuttaa kellon ja that's it.

Ja kyllä mä tiedän itsekin millaista on tehdä yötyötä, mutta en mä voinut kuitenkaan lapsiani silloin heitteille jättää :o Tosin avo on siinä suhteessa onnellisessa asemassa, että hänen ei tarvitse, koska mun on pakko noi lapset hoitaa. Hän ei vaan enää välitä. Niin kamalalta kuin se kuulostaakin niin näin asia on. Puhuminen asiasta aiheuttaa vaan riidan ja mun on pakko luovuttaa. Ja sama kuvio toistuu taas seuraavana päivänä...

Ja mä ymmärrän sen nukkumisen tyyliin neljään, mutta tää alkaa mennä jo vähän liian pitkälle. Nukkuu siis edelleen.

No jos mies ei osallistu lasten hoitamiseen ja riitelette, miksi haluat sen hereille? Anna nukkua ja nauti rauhasta. Ja kun tilanne ei kerta muutu, niin muuttakaa erilleen tai sitten sopeudut.

Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Olen yrittänyt herättää enemmän kuin usein, mutta ei auta. Joko tuo ei reagoi mitenkään tai sitten alkaa raivoomaan :ashamed: Sammuttaa kellon ja that's it.

Ja kyllä mä tiedän itsekin millaista on tehdä yötyötä, mutta en mä voinut kuitenkaan lapsiani silloin heitteille jättää :o Tosin avo on siinä suhteessa onnellisessa asemassa, että hänen ei tarvitse, koska mun on pakko noi lapset hoitaa. Hän ei vaan enää välitä. Niin kamalalta kuin se kuulostaakin niin näin asia on. Puhuminen asiasta aiheuttaa vaan riidan ja mun on pakko luovuttaa. Ja sama kuvio toistuu taas seuraavana päivänä...

Ja mä ymmärrän sen nukkumisen tyyliin neljään, mutta tää alkaa mennä jo vähän liian pitkälle. Nukkuu siis edelleen.

silloin jätkälle kylmää vettä niskaan ja katsot että herää.sitten häivyt yksin ja sanot että joka päivä käy noin jos ei oma alotteisesti se perse ylös nouse.tai lapset huoneeseen meluamaan ja hyppimään isän päälle

Näkyykö sama ehdottomuus ja vallankäyttö muissakin arjen asioissa? Vai onko tämä nukkumisasia ainoa? En kylä kauaa katselisi noin huonoa suhdetta, jos sama tilanne muissakin asiossa. Välillä asiat sujuvat paremmin yksin.

Nukkuu sen aikaa ku nukkuu normistikkin yöunina.
Kyllä siitä piristyy kun vaan nousee!
Meil on aina 5 yöt putkeen mut ei sitä kuitenkaan tarvi päiviä nukkua!
Laiskuutta tuo on.

Ookkei...itte en oo ikinä yövuoroa tehnyt, mies kylläkin 3-vuoroa ja öitä on tainnut olla 4 maksimissaan. Siltikin mies on yleensä noussut klo 14-15 aikoihin ja ottanu torkut sitten illalla vielä ennen töihin menoa.
Kuulostaa oudolta että mies makaa koko päivän eikä halua perheensä kans viettää aikaa :/

Olen päiväkodissa töissä missä on "vuorotyölapsia", jos vanhemmilla on ollut yövuor ne tulee ylensä joskus kolmelta, viimeistään puol neljältä hakemaan lapset.
Kun mies teki öitä nousi joskus kahdelt-kolmelt ylös.

Yhteistyössä