otetaan ideoita vastaan LAPSEEN LIITTYVÄÄN TATUOINTIIN

  • Viestiketjun aloittaja Tiitta
  • Ensimmäinen viesti
Tiitta
eli: haluaisin jonkin lauseen, runon tms ikuistaa selkääni. lapsi on vasta vuoden, joten mitään nasevia letkautuksiakaan ei ole vielä toisen suusta tullut:D joten.. kiitollinen olisin vinkeistä/ideoista ! :)
 
äiti
Mieheni on miettinyt ottavansa lapsemme jalanjäljen selkäänsä, taikka pohkeeseen (ja kenties myös syntymäpvän). Itse haluaisin nimen kyrillisillä kirjailmilla käsivarteen, pitäisi olla niin, että myös tulevien lasten nimet saisi hienosti sovitettua siihen.
 
äiti
Ei välttämättä, jos on hyvä tatuoitsija. Tuo olisi kyllä omaperäinen. Runot yms ovat kauniita mutta eikös ne oteta useimmin kuolleen lapsen(tai jonkun muun) muistolle?
Minun alkuperäinen idea oli risti, jonka sisään laitettaisiin lapsen nimi, ja myöhemmin myös muiden, mut sitten aloin miettimään, että näyttääkö se just joltain muistomerkiltä enemmänki, kun pääpointti olis ollu lahja.
 
kaisa
Miten ois vaik pieni tyttö/poika (tyyliin tiuhti ja viuhti:n tapanen ja alle nimi + syntymä-aika)

Työkaverilla on kaksoset tytöt ja poika ja sillä on niskassa tatuoituna tiuhti ja viuhti ja musta ne piirokset on tosi söpöjä <3
 
Rohmu
Jossain näin sellasen tatuoinnin, missä oli sydämen ääriviivat (vähän tyylitellysti) ja siihen toiseen reunaan kaunokirjoituksella lapsen nimi niin, että sydämen ääriviiva alkaa ja jatkuu sujuvasti, vaikka nimi on siinä... tajusitkohan yhtään? :) Musta se oli kaunis.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mieheni on miettinyt ottavansa lapsemme jalanjäljen selkäänsä, taikka pohkeeseen (ja kenties myös syntymäpvän). Itse haluaisin nimen kyrillisillä kirjailmilla käsivarteen, pitäisi olla niin, että myös tulevien lasten nimet saisi hienosti sovitettua siihen.
Vähän mustaa huumoria mukaan. Jos joku lapsista menehtyy syystä tai toisesta, niin yliviivataanko nimi ja syntymäaika sen jälkeen.

 
ss
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mieheni on miettinyt ottavansa lapsemme jalanjäljen selkäänsä, taikka pohkeeseen (ja kenties myös syntymäpvän). Itse haluaisin nimen kyrillisillä kirjailmilla käsivarteen, pitäisi olla niin, että myös tulevien lasten nimet saisi hienosti sovitettua siihen.
Vähän mustaa huumoria mukaan. Jos joku lapsista menehtyy syystä tai toisesta, niin yliviivataanko nimi ja syntymäaika sen jälkeen.
tyhmää huumoria, mutta komentoin kuitenkin: ei kai syntymä ja nimenanto kuolemalla mitätöidy?
 
Narsku
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ei välttämättä, jos on hyvä tatuoitsija. Tuo olisi kyllä omaperäinen. Runot yms ovat kauniita mutta eikös ne oteta useimmin kuolleen lapsen(tai jonkun muun) muistolle?
Minun alkuperäinen idea oli risti, jonka sisään laitettaisiin lapsen nimi, ja myöhemmin myös muiden, mut sitten aloin miettimään, että näyttääkö se just joltain muistomerkiltä enemmänki, kun pääpointti olis ollu lahja.
No joo, älä nyt ainakaan mitään ristiä ota, jos et halua ihmisten kysyvän, että mihin teidän lapsi on menehtynyt!
Sydän ja muut toimii, mutta risti symbolisoi kyllä kuolemaa..
 
Miekin oon aatellu että jonkun lapsiin liittyvän kuvan ottaisin, kaikki syntyneet eri vuodenaikoina joten mietin oisko mitään älyä jos yks lumihiutale (talvella syntyneelle), yks pääskynen (kesällä syntyneelle) ja mitäs tolle kevätvauvalle...?
Taitaa kyllä mennä liian sekavaks, eihän noita saa mitenkään järkevän näköisesti yhdistettyä. :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Siis en tajunnut, että miksi lumihiutale olisi jotenkin erityisen vaikea toteuttaa?
kun sen pitäisi olla musta.. siis pitää tehdä mustalla, värit ei käy :( ja huolettaa, osaako tatuoija piirtää aidon näköisen lumihiutaleen, etteivät ihmiset kysele "mikä tuo on"..
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mieheni on miettinyt ottavansa lapsemme jalanjäljen selkäänsä, taikka pohkeeseen (ja kenties myös syntymäpvän). Itse haluaisin nimen kyrillisillä kirjailmilla käsivarteen, pitäisi olla niin, että myös tulevien lasten nimet saisi hienosti sovitettua siihen.
Vähän mustaa huumoria mukaan. Jos joku lapsista menehtyy syystä tai toisesta, niin yliviivataanko nimi ja syntymäaika sen jälkeen.
tyhmää huumoria, mutta komentoin kuitenkin: ei kai syntymä ja nimenanto kuolemalla mitätöidy?
Ei munkaan mielestä. Monethan ottaa tatuointeja nimenomaan jonkun kuolleen muistolle.
 

Yhteistyössä