Otatko sikainfluenssarokotuksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen raskaana, eli saan jos haluan. Nyt vaan pitäisi päättää että otanko. Kauhean vaikea päätös on kyllä.

Toisaalta pelkään ko. tautia jo niin paljon, että ehkä mielenterveyden kannalta olisi viisasta ottaa..

Olen raskaana ja todennäköisesti rokotteen otan, yritän luottaa terratologiseen palveluun josta sanoivat että rokote kannattaa ottaa. Koska kuitenkin ensimmäinen kolmannes on jo ohitettu niin epämuodostumia ei heidän mukaan rokotteesta tule.

Mielummin en sairasta sikainfluenssaa jälkitauteineen joten olen kallistumassa rokotteen ottamisen puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Olen raskaana ja todennäköisesti rokotteen otan, yritän luottaa terratologiseen palveluun josta sanoivat että rokote kannattaa ottaa. Koska kuitenkin ensimmäinen kolmannes on jo ohitettu niin epämuodostumia ei heidän mukaan rokotteesta tule.

Mielummin en sairasta sikainfluenssaa jälkitauteineen joten olen kallistumassa rokotteen ottamisen puolelle.

terratologiseen palveluun = MIKÄ? mikä ihme tuo on?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:

terratologiseen palveluun = MIKÄ? mikä ihme tuo on?

Teratologinen palvelu, jossa infotaan mitä lääkitystä voi raskauden aikana käyttää.

Tuon Teratologisen palvelun tiedot koskien nasunuhaa on laitettu sivustolle 22.7.2009..

Rokotetta ei ole toistaiseksi vielä saatavissa, mutta sitä tullaan suosittelemaan muiden riskiryhmien ohessa myös raskaana oleville. Influenssarokotteet eivät sisällä eläviä taudinaiheuttajia, ja tällaisia rokotuksia pidetään yleensä turvallisina.

Luottakaa nyt sitten tähän laadukkaaseen palveluun ihan vapaasti vaan :)

En ota.

Mä otan tämänkin rokotuksen ja lapsilleni myös. Riski saada sika vähenee. Täysin terve 8 vuotias kuoli, kyseessä on todella kovan luokan riski.

Jokainen ottaa niitä riskejä, mitä haluaa. Itse en riippuliidä, hyppää laskuvarjolla, kiipeile vuorilla, sukella tms. Riittää nämä tavallisen elämän vaarat.

Meinasin aluksi ottaa rokotteen, mutta kun otin huomioon, että rokotteen saaminen kestää itseni kohdallaa kauan, taudista vauhkotetaan turhaan, sillä vasta pari suomalaista on kuollut tautiin, kun tavalliseen kausi-influenssaankin taas kuolee satoja ihmisiä vuodessa! Ja vain 90% rokotteen saaneista saa 100% suojan tautia vastaan, eli joka kymmenes ei saa. Ja olen jo kuullut muutamia tapauksia, kun odottava äiti on otanut rokotteen ja lapsi on kuollut, tai syntynyt ennen aikojaan, muutta eihän sitä tiedä johtuuko se rokotteesta. Eihän sitä ole edes 100% tutkittu! Joten lopulta olen päätynyt siihen lopputulokseen, ettää en aio ottaa rokotetta! Mielummin sairastan sen riskillä, saaden rokotettakin paremman suojan, kuin otan rokotteen, mitä ei ole tutkittu!

Alkuperäinen kirjoittaja sikapiikinvastustaja:
Meinasin aluksi ottaa rokotteen, mutta kun otin huomioon, että rokotteen saaminen kestää itseni kohdallaa kauan, taudista vauhkotetaan turhaan, sillä vasta pari suomalaista on kuollut tautiin, kun tavalliseen kausi-influenssaankin taas kuolee satoja ihmisiä vuodessa! Ja vain 90% rokotteen saaneista saa 100% suojan tautia vastaan, eli joka kymmenes ei saa. Ja olen jo kuullut muutamia tapauksia, kun odottava äiti on otanut rokotteen ja lapsi on kuollut, tai syntynyt ennen aikojaan, muutta eihän sitä tiedä johtuuko se rokotteesta. Eihän sitä ole edes 100% tutkittu! Joten lopulta olen päätynyt siihen lopputulokseen, ettää en aio ottaa rokotetta! Mielummin sairastan sen riskillä, saaden rokotettakin paremman suojan, kuin otan rokotteen, mitä ei ole tutkittu!

...varmasti kohta tiukkaa informaatiota, ettei todellakaan ole kuollut vain pari ihmistä,vaan 12. Mutta silti se on vähän verrattuna muihin kuolleisuuslukuihin, tää kuuluu sellaiseen ryhmään kanssa, joka ei ota rokotetta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
^^ mistäs tiedät että kuolleita on vaan pari, kun niistä kuolleista ei ole enää johonkin aikaa ilmoitettu missään julkisesti? Tiedä vaikka kuolleita olis jo kuinka paljon...

... saanut lukea iltiksen sivuilta, että 12 on tällä hetkellä kuollut Suomessa...

Yhteistyössä