Otanko turhan vakavasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tosikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tosikko

Vieras
Mulla on poikalapsia, jonkun mielestä "vain" poikia, mutta äärettömän rakkaita sellaisia -tietysti :)

Muutama kaverini on nyt ottanut tehtäväkseen jokaisessa käänteessä mainostaa, kuinka ihanaa on kun heillä on myös tyttö. On niin ihanaa kun voi TYTÖLLE laittaa/sisustaa/ostaa/suunnitella... Vähän siihen sävyyn, että lällällää, etpäs saa koskaan kokea millaista se on kun on TYTTÖ! :(

Kyllä minäkin olen tyttöä toivonut, mutta poikia meille suotiin ja enempää ei lapsia tule.

Ei sen ole mitään väliä. Itse olen sitä mieltä, että jos esikoinen on poika, niin toivoisin toisesta myös poikaa. Heistä on enemmän seuraa toisilleen. Myös aikuisina enemmän yhteistä.

Ihmiset ne vaan jaksaa kommentoida niin ajattelemattomasti lasten sukupuolista.
Meillä nyt on tyttö ja poika, ja oli niin suuri yllätys koko suvulle, kun tulee vielä kolmas lapsi. Mihinkäs sitä tarvii, kun on jo molempia sukupuolia :headwall: Ihan kun muuten ei vois lapsia haluta, vaan kuin sukupuolten perusteella!

Alkuperäinen kirjoittaja tosikko:
Mulla on poikalapsia, jonkun mielestä "vain" poikia, mutta äärettömän rakkaita sellaisia -tietysti :)

Muutama kaverini on nyt ottanut tehtäväkseen jokaisessa käänteessä mainostaa, kuinka ihanaa on kun heillä on myös tyttö. On niin ihanaa kun voi TYTÖLLE laittaa/sisustaa/ostaa/suunnitella... Vähän siihen sävyyn, että lällällää, etpäs saa koskaan kokea millaista se on kun on TYTTÖ! :(

Kyllä minäkin olen tyttöä toivonut, mutta poikia meille suotiin ja enempää ei lapsia tule.

Ei se mitään lällättämistä ole vaan ihan totta..äiti-tytär suhde on kuitenkin ihan omaa luokkaansa. Mun mielestä on surullista jos sä et anna sun kavereiden iloita siitä..

MYÖS POJALLE VOI SISUSTAA JA LAITTAA..
heitä nurkkaan muiden typerät huomautukset...

Alkuperäinen kirjoittaja greese:
Ei se mitään lällättämistä ole vaan ihan totta..äiti-tytär suhde on kuitenkin ihan omaa luokkaansa. Mun mielestä on surullista jos sä et anna sun kavereiden iloita siitä..

Kyllä äiti-poika-suhdekin olla jotain erityistä ;)
Kyllähän lapsistaan pitääkin iloita, mutta että sukupuolen kautta..?

Alkuperäinen kirjoittaja greese:

Minusta kaikki vanhemman ja lapsen väliset suhteet ovat aivan erityisiä ja ihan omaa luokkaansa. Esim sinulla äiti-tytär -suhteen nostaminen johonkin erityisasemaan tarkoittaa samalla äiti-poika -suhteen väheksymistä. Lasten asettamista eri asemiin sukupuolen perusteella, yök.

Just, onpas sulla kavereita.. Onhan se ihan kiva ostella nättejä mekkoja yms. mutta samanlailla pojalle voi ostella ja laittaa ja sisustaa. Sano niille sun kavereille että on omituisia.

no sä voit taas korostaa kavereillesi kuinka ihanaa on, kun pojillasi on hyvät sisarussuhteet ja varmasti he ovat hyvät elinikäiset ystävät. Itse ainakin tykkään, kun lapseni ovat samaa sukupuolta, heistä on enemmän seuraa toisilleen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Esim sinulla äiti-tytär -suhteen nostaminen johonkin erityisasemaan tarkoittaa samalla äiti-poika -suhteen väheksymistä. Lasten asettamista eri asemiin sukupuolen perusteella, yök.

Olen samaa mieltä. Ja tämä kyllä valitettavasti näkyy myös näissä perheissä; pojat saa tehdä vähän mitä haluaa ja olla "hunningolla", mutta tyttöä lellitään ja paapotaan. Ihan kuin poika olisi jotenkin vähempiarvoinen.
Mutta nyt kun itselläni on kaikki poikia, huomaa että itse pääsee helpommalla kun ovat niin hyviä kamuja keskenään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Ei sen ole mitään väliä. Itse olen sitä mieltä, että jos esikoinen on poika, niin toivoisin toisesta myös poikaa. Heistä on enemmän seuraa toisilleen. Myös aikuisina enemmän yhteistä.

Hauska näkökulma.... Miksi enemmän yhteistä aikuisena? Minulla on kaksi pikkuveljeä ja olen heidän molempien kanssa enemmän tekemisissä kuin sitten taas nämä veljekset keskenään. Miehelläni taas on vain veli ja he ovat aika etäisiä.

Yhteistyössä