Otanko asianajajan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua!!

Vieras
Aika selkeä juttu,olen tullut huijatuksi ja todisteet on hyvät poliisin mielestä .Todisteet tosin ovat poliisin hallussa...Rikosilmoitus tehty,ja on lähtenyt jo eteenpäin. Eli ensin yritettiin sopia poliisin avustuksella,maksuaika tosiaan sovittiin mutta maksu ei tullut.
Ei vastaa poliisin soittoihin enää.

Otanko asianajajan,että saan rahani nopeammin pois? Onko sillä väliä,että sekä minä että huijari,olemme yrittäjiä?
Jos huijari vaikka todetaan varattomaksi tms,maksanko minä oikeuskulut?
Ei ollut polisin kanssa tästä mitään puhetta,minut kuulusteltiin eilen asian tiimoilta ja kaikki siltä osin kunnossa.

En uskalla ottaa MITÄÄN riskiä enää,talous heilahti ja lujaa tämän asian takia jo! Tiedän aina viikoksi kerrallaan mitä syödään,eikä mitään ylimääräisät ole varaa ostaa.
Tähän päälle vielä asianajajan lasku niin ei onnistu kyllä...

Aikoinaan laitoin perintätoimistolle toimenkiannon,mainostivat että kulut peritään velalliselta,itselle ei tule kuluja.
Loppujen lopuksi kuluja tulikin myös itselle,tosin alle 50 e joten en nostanut meteliä...

Kotivakuutuksessa pitäis olla joku sellanen oikeusturvavakuutus myös, omavastuu jotain 200... Ja poliisilta vois kans kysellä sitä että saisit oikeusavustajan. Onko poliisi päättänyt esitutkinnan, onko syytettä nostettu? Valtionkonttori tietyissä tilanteissa korvaa oikeudenkäyntikulut, mutta en tiedä tarkemmin käykö se tähän tilanteeseen. Jos rikos on yksityiselämässä eikä yrityselämässä tapahtunut silloin ei varmaan mitkään yrityksen vakuutukset korvaa.

Ja jos on lähtenyt eteenpäin, on varmaan lähteny syyttäjälle, joka tekee päätöksen syytteen nostamisesta tai syyttämättä jättämisestä... Eli odotteluksi menee.

Näin se poliisi sanoi että syyttäjä päättää lähteekö eteenpäin,ja eilen 22.päivä lähti sitten syyttäjälle.Ja varmasti lähtee koska asia on aivan selvä.
Täytynee vielä soitella sille poliisille...

ja tosiaan kärsijänä tässä on yritys,kun maksoin yrityksen tililtä :/ Mitään sen kummempaa vakuutusta ei ollut,kun kerkesin juuri aloittaa ja tämän takia meni konkurssiin.

Toivottavasti asiat selvinnee! Noita kaikenmaailman huijareita ja muita löytyy liikaakin tästä maailmasta...
Itellä kestäny asiat poliisille rikosilmotuksen teon jälkeen pian kaksi vuotta... :/

Voi ei,aika kauan.....
Minä tein rikosilmoituksen 1.8, ja poliisi on ollut minuun yhteydessä vähintään kerran viikkoon siitä lähtien. olen sinänsä ollut tyytyväinen,mutta nythän asia hidastuu kun paperit menevät huijarin omalle poliisiasemalle,siellä kuulustellaan ja niin edelleen......

Jos syyttäjä ajaa asiaa, sinulle ei tule mitään kuluja ellet palkkaa asianajajaa. Syyttäjä ajaa pyynnöstäsi myös sinun korvausvaatimustasi samalla kuin ajaa omaa rangaistusvaatimustaan.

[QUOTE="aapee";26975985]Okei!
Tekisi kyllä mieli hakea korvauksia,vaikka eihän tässä varsinaista vahinkoa ole tullut. Jonkunlaista korkoa saisi maksaa....[/QUOTE]

Syyttäjä ei aja velkomusta vaan asianomistajan pyynnöstä korvausta asianomistajalle aiheuteuneesta vahingosta, eli vahingonkorvausta. Vahinko on se velka jota velallinen ei ole sinulle maksanut. Se nyt ainakin on se korvaus jota sinun pitää vaatia. Lisäksi tietysti korot ja kulut.

Itellä kyse erilaisesta asiasta ja pitkittynyt kun kyseinen hlö oo halunnu tehdä yhteistyötä, jo kolmas yritys oikeudenkäyntiä ens viikolla, kutina kyllä että vieläkin pitkittyy. Hyvä että poliisit on olleet yhteydessä, näissä aina menee oma aikansa, mut toivottavasti kaikki suttaantuu :)

Yhteistyössä