Ostoskeskusten leikkipaikat :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Raivotar"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Raivotar"

Vieras
Ensinnäkin miksi lapsien täytyy antaa käyttäytyä siellä kuin apinat? Isommat lapset tönii pienempiä jne. Missä on nöiden lasten vanhemmat? Oletetaan vaan että pienempien lasten vanhemmat vahtii, mutta jos oma isompi lapsi ei osaa käyttäytyä ja varoa muita niin ei pitäisi ko. paikkaan päästää. Omat vanhemmat on sitä varten että HE opastavat lasta miten kuuluu käyttäytyä ja pienempiä kuuluu varoa. Huomasin TAAS tänään että monenkaan lapsen vanhemmat eivät ole edes näköyhteyden päässä ja olen kuullut eräänkin äidin sanovan (tämä äiti itse ala-asteen opettaja) että on niin helppoa kun voi jättää lapset (3 ja 5 v.) keskenään sinne leikkimään kun itse menee ostoksille. Mielestäni todella edesvastuutonta tällainen käytös, mitä jos lapsi satuttaa itsensä, tulee vessahätä tms? Täys idiootteja kyllä osa nykyajan vanhemmista :(

mulla on kyl isompa lapsia, en jätä heitä kyllä näköyhteydstä siis kuitenkin ni pienii 6 ja 7 varsinkaan ostareissa . mä en kyllä ymmärrä sitä miksi pikkusten vanhemmat o aina niin varuillaan siis olen kuitenkin läpi käynyt samat vaiheet mutta liika suojelevaisuus on peestä. itse usein puutuun lapsien menoon jos se menee yli,oli ikä mikä tahansa. käytös tavat pitää olla koska kukaan ei pärjää maailmassa yksin

Miksi minun lapseni ei saisi mennä sinne leikkipaikkaan johon saa mennä isot ja huonosti käyttäytyvät lapset? Asumme maalla ja kaupunkiin mennessä ollaan usein sitten ostamassa mm. vaatteita pidemmäksi aikaa jolloin ostoskeskuksessa tulee vietettyä useampi tunti. Lapsi on 2 v. joten pitää vielä istua rattaissa, niin on hyvä päästä välillä jaloittelemaan ja purkamaan energiaansa. Isommat lapset voisi jo opettaa joko käyttäytymään tai olemaan mukana kaupoilla, mieluummin tietty molempia. Ja olen toki kyllä varovainen äiti, koska muutaman kerran isompi lapsi on tönäissyt lastani niin että on loukannut. Lapsille pitäisi opettaa ettei näin toimita.

On sitten olemassa näitäkin vanhempia jotka istuu kyllä lähellä, mutta eivät osaa paimentaa kakaroitaan.

No tietty on harmillista että niitä mukuloita ei vahdita tai kasvateta kunnolla. Mutta koska se asia tuskin muuttuu niin joko se on nieltävä tai pidettävä omat lapsensa jaloista pois.

Mä olen vastaavissa tilanteissa keksinyt omalle lapsella muuta tekemistä sen sijaan että veisin pienen sinne jäämään jalkoihin tai että joutuisin komentamaan toisten lapsia.
Muutoinkin vihaan kaikkia lastenpaikkoja ja lastentapahtumia, koska kukaan ei siellä osaa käyttäytyä- aikuisista nyt puhumattakaan. Tönitään, etuillaan, ei anneta toisille vuoroa..lista on loputon...

Mua väliin ottaa päähän pienempien lasten vanhemmat. Kun isompi ja pienempi lapsi ovat suunnilleen samassa tilassa, mikään ei viittaa, että vanhempi mitenkään satuttaisi pienempää edes vahingossa, niin nämä pienemmän vanhemmat jo varottevat isompaa "varo, täällä on pienempiä". Ja silti niiden pienten kanssa pitää tunkea niiden isompien eteen. Että voivat ne pienempienkin vanhemmat väliin katsoa, mihin niitä lapsiaan päästävät.

Yhteistyössä