ostin tasan 3vllle 27kokoa kengät, onko mielestäs iiiiso jalka? :))

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeppsss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On se iso meidän tyttöön nähden. Sillä on 25-26 kenkä, tosin oon ostanut kaikki kokona 26 (mutta niissä on kasvunvaraa vielä eli menevät syksyyn kyllä). Ikää n. 3 v. 2 kk.

(Lisättävä vielä, että näinköhän mun omakin kundi käyttää tota kokoa sitten kolmen vanhana. Sillä on nyt vuoden vanhana 22 kenkä, siskollaan oli samaan aikaan 19-20).

Viimeksi muokattu:
Ostin juuri esikoiselle(3v) koon 28 kumpparit. On niissä tosin villasukkavara, mutta kuitenkin. Varmaan on ap:n lapsella keskivertoa hieman isomi koipi, mutta ei mistään todella poikkeavan suuresta jalasta kuitenkaan kyse :)

[QUOTE="mie";26081960]Jalkoja on erikokoisia :) samanikäisilläkin
Ostin just 7vuotiaalle kengät kokoa 28[/QUOTE]

Juuri näin :)
Mulla on 6veellä kenkäkoko 33 ja kohta 5v täyttävällä 27 :D

Ostin vasta meidän 2v1kk tytölle kesäksi 25 lenkkarit ja sandaalit. Hiukan on vielä kasvunvaraa, mutta koko 24 ei olisi enää kesällä mahtunut. Eli ei minun mielestäni tuo 27 mikään järin suuri ole, tai sitten meidänkin likalla on aikamoiset kanootit :D

Meidän tyttö nyt 1v8kk ja juuri ostin 24 koon kevätkengät. Eli jos jalka kasvaa samaa vauhtia niin on varmaankin 27 sit 3 vuotiaana (tai isompi). Siskon poika on 4 vuotta ja sillä jalan koko 34, muilla sisaruksilla ollut huomattavasti pienemmät saman ikäisinä. Eli ei voi todellakaan iän mukaan kenkiä ostaa niinkuin isovanhemmat ovat meillä joskus tehneet kun ovat lahjaksi ostaneet.

Mä aina aattelin, että esikoisellani on hirmu iso jalka, kun hällä esim. ekat kengät alle vuoden vanhana olivat 22 ja kolmevuotiaana 27. Nyt on 5 ja kengän koko 29, ja kun ikätovereita kattelee niin kyllä ne aika samaa kokoa - noin yleisesti ottaen - on. Tosin poika ei muutenkaan ole mikään siro, vaan on myös isot kädet, pää, hartiat ym. Tyttöni on kesällä 4v ja hänellä on 25-26-27 kesäkengät ostettuna(sandaalit, ballerinat pienempää kokoa). Me ostetaan kesälenkkarit ja kumpparit yleensä sillä 1,5-1,7mm varalla, talvikengät 2cm varalla. Sandaaleihin ja ballerinoihin riittää 1cm vara.

Meidän 2v9kk pojalla oli talvikengät kokoa 26, nyt näyttää että
Kesäkengätkin ois samaa kokoa, eli ei tuo 27 mitenkään
erikoisen isolta vaikuta.
Saman ikäisillä pojan kavereilla myös kengät kokoa 25-27.

Ei kuulosta ollenkaan isolta minun korviini.
Me käytiin just lenkkariostoksilla kuopuksen kanssa.
Ikää nuorella miehellä on 2v8kk ja mukaan lähti koon 28 lenkkarit.
Taitaa tulla isäänsä :D (hällä koon 47 kenkä)

Mun mielestä ei ole, mutta meillä onkin isojalkaiset lapset. :D 6v. eskarilaisella (poika) kengänkoko 33 ja vähän yli 4v. kuopuksella (tyttö) kengät kokoa 30 ja kesäksi osa jo kokoa 31...Viime kesänä silloin n.3½-vuotiaalla kuopuksella oli kengät kokoa 29. :D

Mun kuopuksella, 3v pojalla on samankokoinen jalka. Mielestäni ei nyt ainakaan pieni jalkainen ole, jos useinpiin vertaa, varsinkin kun pikani ei sitten kuitenkaan ole muuten mitenkään isokokoinen, tosin hirmu kasvuspurtti nyt, että ehkä se tietää, että hänestä tulee vanhempana "isokenkäinen"

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;26082902:
Mun kuopuksella, 3v pojalla on samankokoinen jalka. Mielestäni ei nyt ainakaan pieni jalkainen ole, jos useinpiin vertaa, varsinkin kun pikani ei sitten kuitenkaan ole muuten mitenkään isokokoinen, tosin hirmu kasvuspurtti nyt, että ehkä se tietää, että hänestä tulee vanhempana "isokenkäinen"

pikani=poikani

Yhteistyössä