Ostin tallaisen veljen pojalle 2v lahjaksi, aloin miettiä onko liian "tyttömäinen"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jotain muutako kuitenkin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jotain muutako kuitenkin?

Vieras
On kamalan kiinnostunut duploista ja leikkii niillä paljon, mutta ei vielä omista niitä kovinkaan paljoa. Joten ostin synttärilahjaksi tällaisen:

http://lekmer.fi/mediaarchive/1009484/lego-duplo-big-city-zoo.jpg

Nyt kuitenkin aloin miettiä onko liian "tyttömäinen"? Leikkivätkö pojat eläin duploilla vai pitääkö olla jo noin pienelle jotain "miehekkäämpää". Itsellä kokemusta vain tyttöjen leluista. Vielä viikko aikaa synttäreihin joten jotain muutakin ehtisi hankkia tilalle ja tuon voisi antaa vaikka kummitytölle myöhemmin lahjaksi.

riippuu tapauksesta. itse olen päiväkodissa töissä, toiset pojat leikkivät juurikin näillä eläimillä, etenkin jos aikuinen on mukana leikissä. toiset esittelevät mielellään autoja ja mopoja. työskentelen siis alle 3-vuotiaiden ryhmässä. mutta itse sanoisin että ihan sopiva :)

Ihana lahja! Minun kokemuksen mukaan pienet pojat (ja tytöt) tykkää yleensä leikkiä just noilla eläinjutuilla. Siskonpojalla (3v.) on just tuo setti ja tykkää siitä ihan älyttömästi!

Vastauksena; ei ole. Toisaalta, miksi ei voisi viedä pojalle jotain mikä on jossain määrin ns. tarkoitettu tytölle? Turha roolittaminen rasittaa lapsia. Esim. paperinukkeja ym...

Meidän tyttö sai tuon 2-v lahjaksi :) Ja kyllä sekin tykkää traktoreilla pärryytellä. Se on tosi, että eläimet voi olla pojilla enemmän in ihan pieninä, eli tuo tosiaan on parempi lahja 2-vuotiaalle kuin 4-vuotiaalle. Ja kyllä ne voi siellä eläintarhassakin kärryillä ajella. En osannut kyllä edes ajatella, että eläimet olisi pelkästään tyttöjen juttu.

Yhteistyössä