Ostin ne ELSA PITKÄNEN- kintaat ja ei ne kyllä lämpimät ole :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettymys

Vieras
Meillä pakkasta tänään -10 astetta ja kyllä oli lapsen sormet kylmät 45min ulkoilun jälkeen. Näidenhän piti olla parhaat ja pah!

Näihinkin siis pitää laittaa alle jotain, että pitää lämpimänä.

Mä ostin itselleni nahkarukkaset, aito lammasvuori. Ei ole tarvinnut mitään tuplakerroksia, kädet ihan lämpimät, jos vähän kävelee ja liikkuu, niin viittä vaille hikoiluttamaan alkaa.

Mä myös mietin niiden ostamista kun täällä niistä luin mutta en ole vielä ehtinyt ostaa.. kannattaako siis ostaa edes? Meillä nyt ollut käytössä Jonathanin rukkaset ja niiden alla puuvillahanskat, on kyllä pysynyt lämpöisinä. Lapsella ikää 2v ja on päiväkodissa.

Jos sormet palelee niin usein se on merkki siitä,että muuta vaatetusta on liian vähän.Eli yläkroppaan yks paita lisää ja kunnollinen lakki niin veikkaan,että pysyy lämpimänä.Meillä ainakin näin.Meillä toinen lapsista tarvii aina yhden kerroksen enemmän vaatetta kuin toinen.Sama housujen kanssa.Jos varpaat palelee niin housuja lisäämällä pitäis lämmetä.Toki pakkasella seisoskellessa palelee aina,eli liikettä,liikettä,liikettä =)

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ei kai sulla ne kintaat yksinään olleet? Toki ne vaatii rukkasen päälle!

Ai et tämmöisten http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=488
päälle vielä rukkaset??!

Jos kintaista puhutaan, niin mulle se tarkoittaa villatumppuja. Ja noi linkissä olleet rukkaset on varmaan ihan hyvät, mutta kyllä nekin tarvii villatumput alle näillä pakkasilla. Ja lisäksi lapselle kovasti liikettä kinttuihin.

päälle vielä rukkaset??!

Jos kintaista puhutaan, niin mulle se tarkoittaa villatumppuja. Ja noi linkissä olleet rukkaset on varmaan ihan hyvät, mutta kyllä nekin tarvii villatumput alle näillä pakkasilla. Ja lisäksi lapselle kovasti liikettä kinttuihin.

No ei kai kukaan seisoskele vaan paikalla ulkona tällaisilla ilmoilla.. Siis haloo nyt! Varsinkaan, jos on vajaa 2v ja 4v. Ne ei varmaan ihan tykkää vaan seisoskella 45min pihalla..

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Jos sormet palelee niin usein se on merkki siitä,että muuta vaatetusta on liian vähän.Eli yläkroppaan yks paita lisää ja kunnollinen lakki niin veikkaan,että pysyy lämpimänä.Meillä ainakin näin.Meillä toinen lapsista tarvii aina yhden kerroksen enemmän vaatetta kuin toinen.Sama housujen kanssa.Jos varpaat palelee niin housuja lisäämällä pitäis lämmetä.Toki pakkasella seisoskellessa palelee aina,eli liikettä,liikettä,liikettä =)

Tai sitten on vaan sellainen honkkeli kuin minä, että sormet palelee kaikissa tapauksissa.

Mä suosin kyllä tuollaista kerrospukeutumista. Oma lapsenikin on "kuumakalle", mutta tuplatumput silti tarvitsee. Lassiet ei oo mielestäni erityisen lämpimiä, mutta rasavilit ja ehkä lennet. Rasavilit on paremmat kuitenkin kuin lennet. Reimatecit on kylmiä.

Villatumpuiksi Ruskovillaa tai Kivat-sormikkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

päälle vielä rukkaset??!

No ei kai kukaan seisoskele vaan paikalla ulkona tällaisilla ilmoilla.. Siis haloo nyt! Varsinkaan, jos on vajaa 2v ja 4v. Ne ei varmaan ihan tykkää vaan seisoskella 45min pihalla..

Kyllä mä tiedän paljonkin lapsia jotka vain seistä töröttää kädet suorina pihalla, eivät edes yritä tehdä mitään. Niitä saa sitten olla koko ajan potkimassa liikkeelle jotta eivät kokonaan hyytyisi paikoileen pakkaseen.

Aina saa lisälämpöä helposti, kun pitää mukana silkkihuiveja, joita voi sujautella lapasiin, hihoihin, eikä ne vie tilaa muulta vaatteelta. Kaikki mummin ja omat vanhat huivit vaan käyttöön, kulkee taskussa:-)
http://www.silkkikauppa.fi/16

Alkuperäinen kirjoittaja helpoin konsti:
Aina saa lisälämpöä helposti, kun pitää mukana silkkihuiveja, joita voi sujautella lapasiin, hihoihin, eikä ne vie tilaa muulta vaatteelta. Kaikki mummin ja omat vanhat huivit vaan käyttöön, kulkee taskussa:-)
http://www.silkkikauppa.fi/16

?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kokeileppa:
lassien rukkaset parhaimmat

KOkeiltu myös näitä ja ei toimi. Mulla 4v ja 1v8kk ja molemmilla sormet vaan kylmät. :(

Kovalla pakkasella ei taida pysyä kenenkään lapseen kädet lämpiminä, koska sormet ovat ohuet ja verenkierto vielä aika pientä. Ne myös istuu paikoillaan ja liikkuvat vähemmän aktiivisesti. Pakkanen on.

Ruskovillan lapaset ja päälle rukkanen, niin lämpöisenä pysyy. :) En kyllä käyttäisi näillä ilmoilla omalla parivuotiaallani todellakaan pelkkiä rukkasia, ellei sitten sattuisi olemaan tyyliin turkisrukkaset...

Alkuperäinen kirjoittaja viersas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kokeileppa:
lassien rukkaset parhaimmat

KOkeiltu myös näitä ja ei toimi. Mulla 4v ja 1v8kk ja molemmilla sormet vaan kylmät. :(

Kovalla pakkasella ei taida pysyä kenenkään lapseen kädet lämpiminä, koska sormet ovat ohuet ja verenkierto vielä aika pientä. Ne myös istuu paikoillaan ja liikkuvat vähemmän aktiivisesti. Pakkanen on.

No ei musta -10 oo edes kova pakkanen. -26 oli eilen aamulla ja se oli jo kova pakkanen ja silloin ymmärtääkin, ettei silloin pysy millään lämpimänä, muttei silloin mennäkään ulkoilemaan. Ja meidän lapset ei kyllä valitettavasti pysy vaan paikoillaan. Ovat aika liikkuvaista sorttia :)

Mulla melkein 4v. Aina oli sormet kylmät pienenä. No, ruskovillan lapaset ja Rasavil peukalopotit on parhaat. Usko, kaikki kintaat testattiin. Nyt kun isompi ja liikkuu koko ajan niin pärjää pelkillä peukalopoteilla ja jopa Reimateceillä.

Millä te saatte sellaisen yhdistelmän noista villahanskoista ja rukkasista, että lapsella pysyy sormet lämpimänä ja pystyvät vielä jotain käsillään tekemäänkin? Siis ottamaan kiinni esim. lapiosta?

Mä en löydä mistään sellaisia "kädenlämmittimiä" millä tuo 1 v 10kk ikäinen pystyisi myös toimimaan...

Yhteistyössä